Skip to main content
| author

مهر لیزری چگونه ساخته می شود؟

04 آبان, 1402

مهر لیزری چگونه ساخته می شود؟ مهر لیزری را که به عنوان جدیدترین نوع مهر شناخته می‌شود، با دقت و ظرافت بالایی می‌سازند. این نوع مهر که نام صحیح آن مهر نوری است، ماندگاری بالایی دارد و به سادگی می‌توان آن را شارژ کرد. ویژگی‌های مثبت این مهر باعث شده است تا عده زیادی از پزشکان، مدیران و صاحبان مشاغل از مهر نوری ( مهر لیزری) استفاده کنند. 

مهر لیزری چگونه ساخته می شود؟

در ساختار مهرهای لیزری یا مهرهای نوری، از ژلاتین و استامپ استفاده نمی‌کنند. جوهر این مهرها در کارتریج دستگاه قرار دارد. امروزه با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته می‌توان در زمان کوتاهی این نوع مهر را ساخت. کوتاه بودن زمان ساخت مهر لیزری موجب شده است تا این مهر را به نام مهر فوری هم بشناسند.

اگر به دنبال ساخت یک مهر با کیفیت هستید می‌توانید یک مهر لیزری سفارش دهید. فناوری که برای ساخت مهر لیزری به کار می‌رود با مهر ژلاتینی تفاوت دارد. در هنگام ساخت مهر لیزری، طرح موردنظر را به وسیله دستگاه بر روی فوم مخصوص انتقال می‌دهند. با این کار، می‌توانند خطوط و نقوش زیاد را به تصویر بکشند. 

مهر لیزری چگونه ساخته می شود؟

مقایسه مهرهای ژلاتینی و مهرهای لیزری (نوری)

قسمت منتقل‌کننده طرح بر روی کاغذ در مهرهای ژلاتینی، از جنس ژلاتین است. در مهرهای لیزری یا نوری، هیچ گونه استامپ و ژلاتینی وجود ندارد. تراکم بالای جوهر در مهرهای لیزری موجب می‌شود تا وضوح و کیفیت طرح چاپی بالا باشد. مهرهای لیزری به دلیل حذف استامپ، ساده‌تر از مهرهای ژلاتینی شارژ می‌شوند. برای مهر کردن برگه های پشت سر هم و زیاد، مهر ژلاتینی گزینه مناسب‌تری است. 

مهر لیزری چگونه ساخته می شود؟

قیمت مهر لیزری چقدر است؟

قیمت مهر لیزری بیشتر از مهرهای ژلاتینی می‌باشد. این تفاوت قیمت به علت نوع فناوری، کیفیت و سرعت عمل بالای چاپ این مهرها است. ضمن اینکه می‌توان این مهرها را به صورت تک رنگ، دو رنگ یا چند رنگ ساخت. مهر های لیزری ابعاد کوچکی دارند و به همین علت به راحتی می‌توان آنها را در جیب یا کیف خود حمل کرد.

اندازه و حجم کوچک مهر لیزری، آن را از سایر انواع مهر متمایز کرده است. از دیگر ویژگی‌های مهر لیزری می‌توان به جوهر ضدآب آن اشاره کرد. 

انواع مهرهای لیزری از نظر تعداد رنگ 

همان‌طور که گفتیم مهرهای لیزری را می‌توان به صورت تک‌ رنگ، دو رنگ یا چند رنگ ساخت. 

- مهر لیزری تک رنگ 

ساده ترین مدل مهر لیزری است که در آن طرح موردنظر فقط با یک رنگ روی کاغذ منتقل می‌شود. 

- مهر لیزری دو رنگ 

طرح این مهر به صورت دو رنگ روی کاغذ انتقال پیدا می‌کند. با استفاده از این مهر می‌توانید طرح مورد نظر خود را با ظرافت بیشتر و به صورت رنگی چاپ کنید. 

مهر لیزری چگونه ساخته می شود؟

- مهر لیزری چند رنگ 

در طرح این مهرها از چند رنگ استفاده شده است. این امر موجب شده تا طرح چاپی مهر روی کاغذ، زیبایی و جذابیت فوق العاده ای داشته باشد. 

مهر لیزری چگونه ساخته می شود؟

قیمت مهر لیزری چند رنگ 

قیمت مهر لیزری چند رنگ بیشتر از انواع تک رنگ و دو رنگ آن است. یعنی هر چقدر تعداد رنگ‌های موجود در طرح مهر لیزری بیشتر باشند، قیمت مهر لیزری افزایش می‌یابد. باید توجه داشت که در مدل‌های چند رنگ مهر لیزری، باید فاصله بین رنگ‌ها حفظ شود. در غیر این صورت، کیفیت چاپ کاهش می‌یابد. برخی از افراد و شرکت‎ها با استفاده از مهرهای لیزری چند رنگ، یک طرح زیبا و جذاب ایجاد می‌کنند.

مهر لیزری اتوماتیک

مهر لیزری اتوماتیک یک نوع مهر جوهر سر خود است. طرحی که به وسیله این مهر روی کاغذ ایجاد می‌شود، وضوح بالایی دارد و برای مدت طولانی باقی می‌ماند. تراکم بالای رنگ و جوهر موجب می‌شود تا طرحی فوق العاده روی کاغذ چاپ شود. در نتیجه کیفیت اثر منتقل شده به کاغذ هم افزایش می‌یابد. 

نحوه مراقبت از مهر لیزری و افزایش طول عمر آن 

شما می‌توانید با رعایت یکسری نکات کوچک، طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید. همه مهرهای لیزری درپوش دارند. بسته نگه داشتن درب مهر، طول عمر آن را افزایش می‌دهد. بنابراین، بعد از استفاده حتما درب آن را ببندید.

برای جلوگیری از خشک شدن جوهر دستگاه، هر چند روز حداقل یکبار از آن استفاده کنید. در غیر این صورت، شارژ و استفاده مجدد از دستگاه کمی سخت می‌شود. توصیه می‌کنیم مهر لیزری را به صورت عمودی روی محل استفاده کنید و از قرار دادن دستگاه در محیط های با دمای خیلی پایین یا خیلی بالا خودداری نمایید. 

مهر لیزری دیپلمات

با جستجو در بازار مهر یا سایت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، متوجه می‌شوید که برندهای مختلفی از مهر لیزری وجود دارند. از جمله این برندها می‌توان به برندهای شاینی، سانی، کلوپ، ترودات، دیپلمات، موبی و ... اشاره کرد. 

مهر لیزری دیپلمات، یکی از اولین برندهای مهر نوری است که وارد بازار ایران شد. امروزه، تولید‌کنندگان این برند در سراسر دنیا مشغول فعالیت هستند. مهرهای لیزری دیپلمات توسط کشور چین ساخته می‌شوند. این شرکت از سال 1990 فعالیت خود را آغاز کرد.

با وجود درپوش مهرهای لیزری دیپلمات دیگر نگران جوهری شدن لباس یا دست خود نخواهید بود. این نوع مهر به شکل مستطیل، بیضی، دایره و ... ساخته می‌شود. از انواع مهر لیزری دیپلمات می‌توان مدل‌های DF-3555، DF-2255، DF-3267-IR، DF-3338 و ... را نام برد. 

برندهای مختلف مهر لیزری موجود در ایران 

برند شاینی SHINY

یکی از معروف‌ترین برندهای موجود در بازار ایران است که محصول کشور تایوان و تحت لیسانس آمریکا می‌باشد. این برند فعالیت خود را از سال 1957 میلادی شروع کرد. امروزه در تولید محصولات خود از تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌کند. محصولات این برند شامل انواع مهرهای ژلاتینی و مهر لیزری می‌شوند. 

مهر لیزری چگونه ساخته می شود؟

برند COLOP 

یکی از برندهای قدیمی مهر در ایران است که ساخت کشور اتریش می‌باشد. این برند در زمینه تولید مهر لیزری و انواع دستگاه های مهر ژلاتینی فعالیت می‌کند. 

مهر لیزری چگونه ساخته می شود؟

برند  MOBI FLASH

ساخت کشور ترکیه و جزء بهترین برندهای مهر لیزری است. محصولات این برند در اندازه های متنوع و شکل‌های مختلف هندسی (دایره، بیضی، مربع و مستطیل) وجود دارند. قیمت مناسب و شارژ آسان از ویژگی‌های محصولات برند موبی به شمار می‌روند. 

مهر لیزری چگونه ساخته می شود؟

برند SMART 

این برند چینی، رنگ‌بندی متنوعی دارد. رنگ‌های شاد محصولات این برند مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته است. 

برند LEIZER STAMP 

یک برند داخلی است و محصولات آن کیفیت خوبی دارند. دستگاه های مهر برند LEIZER STAMP از نظر قیمت و کاربرد قابل مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی هستند. 

سخن پایانی درباره مهر لیزری چگونه ساخته می شود؟

مهر لیزری به عنوان یکی از جدیدترین انواع مهر شناخته می‌شود که به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده است. با کمک این مهرها می‌توان یک طرح با کیفیت، زیبا و ظریف را بر روی کاغذ چاپ کرد. مهرهای لیزری رنگی جذابیت بالایی دارند و می‌توانند یک طرح فوق العاده ایجاد کنند. اگر به دنبال یافتن پاسخ سوال « مهر لیزری چگونه ساخته می شود؟» هستید بهتر است مقاله را مطالعه کنید.