Skip to main content
| author

قیمت چاپ لیوان تبلیغاتی

26 مهر, 1402

قیمت چاپ لیوان تبلیغاتی چقدر است؟ چاپ لیوان تبلیغاتی روشی است که بسیاری از شرکت‌ها در زمان حضور در نمایشگاه ها و همایش‌ها از آن استفاده می‌کنند. وجود نام تجاری یا لوگوی شرکت بر روی لیوان باعث می‌شود تا افراد در هنگام نوشیدن مایعات، برند شرکت را به خاطر بسپارند. بنابراین، لیوان‌های تبلیغاتی یا ماگ‌ها، گزینه مناسبی برای برندینگ به شمار می‌روند.

لیوان تبلیغاتی 

همان‌طور که از نام این نوع لیوان مشخص است، برای تبلیغات و برندینگ کاربرد دارد. شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف برای تبلیغ نام تجاری و معرفی لوگوی شرکت خود از لیوان‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند. 

قیمت چاپ لیوان تبلیغاتی

کاربردهای لیوان تبلیغاتی 

لیوان‌های تبلیغاتی را برای معرفی برند، توسعه کسب و کار و تبلیغات به کار می‌برند. اما استفاده از این لیوان‌ها به تبلیغات محدود نمی‌شود. برخی از افراد به عنوان دکوری و یا در مناسبت‌های مختلف از این لیوان‌ها استفاده می‌کنند. 

انواع لیوان تبلیغاتی

لیوان‌های تبلیغاتی در انواع مختلفی تولید می‌شوند که از آن جمله می‌توان به ماگ،  لیوان پلاستیکی، لیوان شیشه ای، سرامیکی، یخی، لیوان فلزی و ... اشاره کرد. 

1- ماگ 

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که ماگ همان لیوان است. در حالی که ماگ از نظر اندازه، بزرگتر از لیوان معمولی می‌باشد و در طرح‌های مختلفی تولید می‌شود. امروزه برای اهداف تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی از ماگ استفاده می‌کنند. تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی برای چاپ بر روی ماگ وجود دارند.

شما هم می‌توانید برای ماندگاری برند خود در ذهن دیگران از این محصول استفاده نمایید. البته چاپ تصویر روی ماگ یک روش مناسب برای تهیه یک هدیه به یادماندنی نیز هست. بسیاری از افراد برای نوشیدن چای، قهوه و ... از ماگ استفاده می‌کنند. شما می‌توانید تصویر جذابی از عزیزان خود را بر روی ماگ چاپ کنید و آن را هدیه دهید. 

قیمت چاپ لیوان تبلیغاتی

2- لیوان پلاستیکی

یکی از انواع لیوان‌های تبلیغاتی است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود. لیوان‌های تبلیغاتی پلاستیکی، قیمت مناسبی دارند. برای چاپ بر روی لیوان‌های پلاستیکی می‌توان از روش سابلیمیشن استفاده نمود. 

قیمت چاپ لیوان تبلیغاتی

3- لیوان شیشه ای 

لیوان‌های شیشه ای محبوبیت زیادی دارند. بسیاری از افراد دوست دارند تا نوشیدنی خود را درون لیوان شیشه ای بریزند. چاپ تصاویر و طرح‌های مختلف بر روی این لیوان‌ها باعث می‌شود تا جذابیت بصری آنها دو چندان شود. لیوان‌های یخی از نوع لیوان‌های شیشه ای هستند که بیشتر برای چاپ لوگوی شرکت‌ها به کار می‌روند. 

قیمت چاپ لیوان تبلیغاتی

چاپ لیوان تبلیغاتی

برای چاپ لیوان تبلیغاتی از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها، سابلیمیشن است که برای چاپ تصویر روی اشیا به کار می‌رود. فشار و حرارتی که در این روش به رنگ وارد می‌شود موجب تبدیل رنگ از حالت جامد به گاز می‌گردد. با استفاده از روش سابلیمیشن می‌توان تصاویر را به صورت براق و با درجات رنگی مختلف چاپ کرد.

امروزه برای چاپ بر روی انواع لیوان‌های تبلیغاتی از این روش استفاده می‌شود. در این روش چاپ به کاغذ سابلیمیشن، پرینتر، جوهر مخصوص، دستگاه پرس حرارتی و چسب نسوز نیاز است. 

قیمت چاپ لیوان تبلیغاتی 

قیمت چاپ لیوان تبلیغاتی به عواملی مانند جنس و نوع لیوان، تعداد، اندازه، نوع طرح، روش چاپ و ... بستگی دارد. این مبلغ نسبت به میزان استفاده، دوام و تبلیغات برند، مبلغ زیادی نیست. لیوان‌های تبلیغاتی اثر مثبتی در بازاریابی و توسعه کسب و کار شما می‌گذارند. به کمک این لیوان‌ها می‌توانید نام تجاری و محصول خود را به دیگران معرفی کنید.

قیمت چاپ لیوان تبلیغاتی با توجه به نوع و تعداد لیوان و مرکز چاپ متفاوت است. برای مثال چاپ روی لیوان سرامیکی در ارزان‌ترین حالت بیش از 70هزار تومان برای هر لیوان (10-1 عدد) هزینه دارد. در مورد لیوان‌های حرارتی حداقل 97هزار تومان است. قیمت چاپ روی لیوان تبلیغاتی دسته و داخل رنگی بیش از 80هزار تومان، برای لیوان قاشق‌دار حداقل 102هزار تومان و هر لیوان شیشه ای برفکی(تا 10 عدد) در کمترین حالت 94هزار تومان است. البته این در صورتی است که چاپ فوری نباشد. چاپ فوری گران‌تر تمام می‌شود. اگر تعداد سفارش بیش از 10 عدد باشد، قیمت کاهش پیدا می‌کند.

حتما می‌دانید که رقیبان زیادی در حوزه فعالیت خود دارید. برای پیشی گرفتن از رقبا و متمایز کردن خود از آنها باید به دنبال راهکار باشید. یکی از این روش‌ها، استفاده از هدایای تبلیغاتی است. لیوان‌های تبلیغاتی از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

قیمت چاپ لیوان تبلیغاتی

چاپ روی لیوان شیشه ای 

یکی از انواع لیوان‌هایی که عملیات چاپ بر روی آن انجام می‌شود، لیوان شیشه ای است. این لیوان که محبوبیت زیادی دارد، گزینه مناسبی برای چاپ لوگو و طرح‌های انتزاعی می‌باشد. برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها، طرح لوگوی شرکت را بر روی لیوان‌های شیشه ای چاپ می‌کنند و آنها را برای پذیرایی به کار می‌برند. این کار موجب می‌شود تا مهمانان در حین نوشیدن مایعات، برند شرکت را دیده و به خاطر بسپارند. 

قیمت چاپ روی لیوان چقدر است؟

موارد مختلفی در تعیین قیمت چاپ روی لیوان موثر هستند. از جمله آنها می‌توان به جنس و نوع لیوان، تعداد، اندازه، کیفیت و روش چاپ و ... اشاره کرد. باید توجه داشته باشید که قیمت چاپ روی لیوان سرامیکی با لیوان حرارتی یا ماگ‌های تبلیغاتی متفاوت است.

روشی که برای چاپ بر روی لیوان‌های مختلف به کار می‌رود، برای همه لیوان‌ها یکسان نیست. اندازه لیوان و طرحی که چاپ می‌شود هم بر روی قیمت چاپ تاثیر می‌گذارد. به همین علت نمی‌توان یک عدد ثابت را برای چاپ بر روی همه نوع لیوان در نظر گرفت. 

قیمت چاپ ماگ تبلیغاتی

ماگ تبلیغاتی هم برای تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماگ‌ها که شباهت زیادی به لیوان‌ها دارند، از جنس سفال ساخته می‌شوند. برای چاپ لوگو، تصویر یا نوشته بر روی این نوع ماگ از روش چاپ کوره و یا سابلیمیشن استفاده می‌کنند. اگر تصویر موردنظر با روش چاپ کوره ای ایجاد شود، در هنگام شستشو با دست یا ماشین ظرفشویی پاک نمی‌شود.

معمولا قیمت ماگ‌ها بیشتر از لیوان‌های شیشه ای است؛ با این حال، طرفداران زیادی دارند. از انواع مختلف ماگ می‌توان به ماگ‌های ساده، سرامیکی، حرارتی، چوبی، هیتردار و ... اشاره کرد. 

قیمت چاپ لیوان تبلیغاتی

کلام آخر در مورد قیمت چاپ لیوان تبلیغاتی

لیوان‌های تبلیغاتی جزء پرفروش‌ترین و کاربردی‌ترین هدایای تبلیغاتی به شمار می‌روند. شما از طریق چاپ برند خود بر روی این نوع لیوان می‌توانید توجه افراد را به کسب و کار خود جلب کنید. این امر تاثیر مثبتی در گسترش کسب و کار شما دارد. البته از این هدایا فقط برای تبلیغات استفاده نمی‌شود.

بسیاری از افراد برای تهیه یک هدیه زیبا و به یادماندنی از این روش استفاده می‌نمایند. آنها تصویر یا نوشته موردنظر خود را بر روی لیوان یا ماگ چاپ می‌کنند و به عزیزان خود هدیه می‌دهند. برخی افراد هم طرح یا تصویر دلخواه خود را بر روی لیوان یا ماگ چاپ و برای دکور از آن استفاده می‌کنند.

اگر برای تبلیغ و ماندگاری برند خود از این روش استفاده می‌کنید، باید بدانید که قیمت چاپ لیوان تبلیغاتی در مقایسه با تاثیر آن در برندینگ و توسعه کسب و کار زیاد نیست.