Skip to main content
| author

بج کجا نصب می شود؟

27 مهر, 1402

بج کجا نصب می شود؟ بج سینه یک وسیله کوچک است که با نام‌های مختلفی مانند بچ سینه، بج کت، بدج سینه، ساین، بنج سینه، گل سینه و ... شناخته می‌شود. این قطعه کوچک که معمولا از جنس فلز ساخته می‌شود، حاوی لوگو یا نشان یک شرکت یا مجموعه است. 

بج سینه چه کاربردی دارد؟

بج سینه (pin badge) برای معرفی شرکت و تبلیغ محصول و خدمات به کار می‌رود. استفاده از بج سینه باعث می‌شود تا لوگو و نام تجاری شرکت یا موسسه در ذهن دیگران باقی بماند. از طرفی استفاده از بج سینه موجب ایجاد اعتماد به نفس و تقویت برند و نیز احترام و اعتماد بیشتر مخاطبان به کسب و کارها می‌شود.

یکی از انواع بج سینه، نوع تبلیغاتی آن است که در همایش‌ها و نمایشگاه ها به شرکت‌کنندگان هدیه داده می‌شود. بسیاری از افراد و مدیران در جلسات رسمی، فضای کاری و اداری، همایش‌ها، سمینارها و سخنرانی‌ها اقدام به نصب بج سینه می‌کنند. این نماد برای ایجاد هویت بصری، افزایش حس تشخص و وفاداری و جلب توجه سایر افراد به کار می‌رود.

بج کجا نصب می شود؟

سفارش بج سینه

سفارش بج سینه ، اولین گام برای خرید این وسیله کاربردی است. برای این منظور لازم است تا اطلاعات مربوط به طرح و رنگ، اندازه، جنس، تعداد و ... را از طریق تلفن در اختیار تولیدکننده قرار دهید. بعد از انتخاب طرح و رنگ بج سینه، نوبت به طراحی آن می‌رسد.

طرحی که برای بج سینه انتخاب می‌شود، باید تلفیقی از زیبایی و خلاقیت باشد تا بتواند مخاطبان را جذب کند و برند یا لوگوی شرکت را به خوبی معرفی نماید. شما می‌توانید برای انتخاب طرح و رنگ از نظرات حرفه ای طراحان این حوزه استفاده کنید.

آرم سینه 

آرم سینه همان نشان یا علامتی است که کارکنان شرکت، سازمان، موسسه یا نهادهای مختلف بر روی لباس، کت، مقنعه یا مانتوی خود نصب می‌کنند. این قطعه کوچک تاثیر بسزایی در تبلیغات و برندینگ دارد.

سفارش آرم سینه 

طراحی آرم سینه یا همان بج سینه ، بر اساس سفارش شما صورت می‌گیرد. طراحان حرفه ای  با توجه به نیاز و ملاک‌های شما یک طرح مناسب و جذاب طراحی می‌کنند. این طرح ابتدا برای شما ارسال و در صورت تایید، وارد مرحله ساخت می‌شود. روش ساخت بج یا آرم سینه با توجه به نوع و جنس آن متفاوت است. 

بج کجا نصب می شود؟

انواع بج سینه

بج سینه از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود که بر این اساس می‌تواند از جنس فلز، پلاستیک یا پلی‌استر باشد. 

بج سینه فلزی

 این نوع بج سینه را با استفاده از برنج، سرب و ... می‌سازند. دوام و استحکام بالای بج سینه فلزی باعث شده است تا مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار بگیرد. از دیگر ویژگی‌های این نوع بج می‌توان به مقاومت در برابر حرارت و ضربه اشاره کرد. بج سینه فلزی در مدل‌های مات و براق و رنگی تولید می‌شود. برای ساخت انواع مات و براق از روش اسیدکاری استفاده می‌کنند.

بج کجا نصب می شود؟

بج سینه پلاستیکی

این نوع بج سینه ارزان‌تر از سایر انواع بج است. برای ساخت آن، پلاستیک را به اندازه موردنظر برش می‌زنند. در ادامه عملیات چاپ را مستقیما روی پلاستیک یا چرم و پارچه انجام می‌دهند. این امر به درخواست مشتری بستگی دارد. 

بج کجا نصب می شود؟

بج سینه پلی استر

جذابیت این طرح نسبت به مدل‌های مات و براق بیشتر است. بج سینه پلی‌استر از دو قسمت فلزی و پلی استر ساخته می‌شود. ظاهر زیبا، ماندگاری بالا و قیمت مناسب این نوع بج باعث شده است تا طرفداران زیادی داشته باشد. معمولا این نوع بج سینه به صورت رنگی چاپ و با استفاده از مگنت یا سوزن بر روی لباس وصل می‌شود.

بج کجا نصب می شود؟

بج سینه برنجی 

یکی از انواع بج سینه که عرف بازار است، بج سینه برنجی می‌باشد. در واقع، بج سینه برنجی جزء پرفروش‌ترین طرح‌های بازار است. این نوع بج سینه که موردپسند بیشتر افراد است، به صورت مات و براق ساخته می‌شود. از محاسن بج سینه برنجی می‌توان به قابلیت رنگ شدن و آبکاری خوب اشاره کرد. یعنی می‌توان برای رویه آن از آب طلا، آب کروم، آب نیکل و آب نقره استفاده نمود. مقاومت در برابر حرارت، خوردگی و اکسید‌شدگی از دیگر ویژگی‌های بج سینه برنجی می‌باشند. 

بج کجا نصب می شود؟

قیمت بج سینه چقدر است؟

برای تعیین قیمت بج سینه لازم است تا اطلاعاتی در مورد جنس، اندازه، تیراژ، آبکاری، تعداد رنگ مورد استفاده، زمان تحویل، نیاز یا عدم نیاز به برش‌دهی و فرم‌دهی داشته باشیم. بهتر است قبل از انتخاب این موارد با یک کارشناس مشورت نمایید. 

معمولا قیمت بج سینه مات و براق تفاوتی ندارد و بر اساس تعداد سفارش مشتری تعیین می‌شود. اما در مدل‌های رنگی به علت تنوع طرح و رنگ، قیمت‌ها متفاوت می‌باشند. در این حالت، بعد از انتخاب طرح و مشخص شدن تعداد و نوع رنگ، قیمت اعلام می‌گردد. 

بج کجا نصب می شود؟

معمولا بج کت و مانتو را روی یقه یا روی جیب سمت چپ کت نصب می‌کنند. البته گاهی اوقات، بج مانتو را در سمت راست به کار می‌برند. در مورد بج شال و مقنعه، بیشتر مواقع در پایین و سمت چپ نصب می‌شود. گر چه بهتر است تا کمی از پایین فاصله داشته باشد. 

بج کجا نصب می شود؟

بج سینه چگونه به لباس متصل می‌شود؟

بج سینه به صورت مگنتی و سوزنی به لباس، کت، مقنعه و ... وصل می‌شود. مدل مگنتی (آهنربایی) طرفداران زیادی دارد. در این مدل، میدان مغناطیسی ایجاد شده به وسیله ی آهنربا موجب اتصال محکم بج سینه به لباس می‌شود. یک آهنربا در پشت بج قرار دارد و آهنربای دیگری به صورت جداگانه ساخته می‌شود که در پشت لباس قرار می‌گیرد. به دلیل اتصال این دو آهنربا، بج سینه بر روی لباس باقی می‌ماند.

بج کجا نصب می شود؟

در مدل سوزنی، آهنربایی وجود ندارد و به جای آن در پشت بج، یک سوزن وجود دارد. این سوزن را در پارچه  لباس فرو می‌کنند و از قسمت پشت در یک قطعه (کلیپس) فرو می‌رود. به این ترتیب، بج در محل خود محکم می‌شود. تعداد متصل‌کننده ها با توجه به ابعاد و شکل بج سینه متفاوت است. 

بج کجا نصب می شود؟

کلام آخر در مورد بج کجا نصب می شود؟

بج سینه یک قطعه کوچک اما کاربردی در معرفی کسب و کارها می‌باشد. یکی از مهم‌ترین راه های موفقیت در بازار رقابتی امروز، تبلیغات است. شاید بودجه زیادی برای تبلیغات نداشته باشید. اما می‌توانید با گام‌های کوچک اما موثر، باعث رونق کسب و کار خود شوید. بج سینه وسیله ای است که می‌تواند نقش مهمی در معرفی و تبلیغ کسب و کار شما ایفا کند.

شما می‌توانید از طریق سفارش بج سینه و استفاده از آن در محل کار، همایش‌ها، نمایشگاه ها و ... و نیز هدیه به شرکت‌کنندگان، برند یا نماد تجاری خود را در ذهن‌ها ماندگار کنید. شناخت بیشتر برند و حوزه کاری شما می‌تواند به توسعه کسب و کار شما کمک کند. با مطالعه مقاله متوجه می‌شوید که بج کجا نصب می شود؟