Skip to main content
| author

مبل شویی ارزان در منزل

25 آذر, 1402

مبل شویی ارزان در منزل یکی از خدمات پرطرفدار نزدیک عید نوروز است. به کمک این خدمات می‌توان سخت‌ترین لکه ها را از روی سطوح مبل پاک کرد. بسیاری از افراد به دنبال استفاده از خدمات مبل شویی، شستشوی انواع مبل و خشکشویی مبلمان ارزان‌قیمت هستند. اما باید توجه داشت که مبل شویی ارزان با استفاده از روش‌های شستشو و شوینده های معمولی صورت می‌گیرد. هر چقدر خدمات تخصصی‌تر شوند طبیعی است که قیمت آنها بالاتر می‌رود.

اگر نیاز به خدمات مبل شویی دارید، می‌توانید با مبل شویی در غرب تهران تماس بگیرید. 

دستگاه مبل شویی

دستگاه مبل شویی چیست؟

این دستگاه برای تمیز کردن و شستشوی مبل‌ها به کار می‌رود. در ساختار آن یک کمپرسور وجود دارد که کف را با فشار زیاد تولید می‌کند. موتور دستگاه هم مسئول مکش کف و آلودگی‌ها است. 2 مخزن هم در ساختار دستگاه وجود دارند که حاوی آب تمیز و آب کثیف هستند. 

مبل شویی در منزل 

مبلمان یکی از کاربردی‌ترین وسایلی هستند که در منزل و محل کار وجود دارند. بسیاری از افراد برای افزایش رفاه و آسایش خود و مراجعین از مبلمان استفاده می‌کنند.  به مرور زمان مبلمان کثیف می‌شوند و باید آنها را تمیز کرد. برای این منظور می‌توان از مبل شویی ارزان در محل استفاده کرد.

دستگاه هایی که برای مبل شویی به کار می‌روند، به بافت و تراکم پارچه آسیبی وارد نمی‌کنند و فقط با لکه ها درگیر می‌شوند. نکته مهم این است که نمی‌توان مبلمان را مانند فرش و قالی شست. بلکه برای شستن مبل‌ها فقط می‌توان رویه پارچه ای آنها را شستشو داد. اگر آب به محتوای داخلی مبلمان برسد، مبل آسیب می‌بیند و رنگ پس می‌دهد. گاهی اوقات هم دچار افت می‌شود. 

مبل شویی ارزان در منزل

مبل شویی در منزل چه مزایایی دارد؟

مبل شویی در منزل مزایای زیادی دارد. در ادامه به این مزایا اشاره می‌کنیم.
- قابل استفاده در هر محیط 
- راحتی عملیات شستشوی مبلمان
- جداسازی کثیفی و آلودگی از بافت پارچه مبل
- افزایش طول عمر مفید مبلمان با استفاده از خدمات با کیفیت مبل شویی
- حمل و جابجایی آسان دستگاه
- عدم نیاز به جابجایی مبلمان منزل
- افزایش سرعت شستشو 
- نظارت مستقیم بر نحوه و کیفیت انجام کار

دستگاه مبل شویی چگونه کار می کند؟

برای مبل شویی ارزان در منزل از دستگاه خاصی استفاده می‌کنند. دستگاه به گونه ای طراحی شده است که بتواند عملیات شستشوی مبلمان را در سطوح افقی و عمودی انجام دهد. این فرایند مکانیزه است و آب تمیز و کثیف به صورت جداگانه در مخازن قرار دارند.

کمپرسور موجود در دستگاه، کف غلیظی تولید می‌کند. به علت غلظت بالای کف، آب نمی‌تواند به مبل و بافت‌های زیرین نفوذ کند. این فوم به وسیله پمپ دستگاه روی سطوح مبلمان پاشیده می‌شود. در ادامه، برس چرخان دستگاه شروع به کار می‌کند.

مواد شوینده مورد استفاده در دستگاه قدرت پاک‌کنندگی زیادی دارند. به همین علت می‌توانند آلودگی‌ها را به خوبی پاک کنند. در انتها، مایعات کثیف و آلودگی‌ها توسط سیستم مکش مبل شوی، روانه مخزن دستگاه می‌شوند. باید توجه داشت که طراحی قطعات مختلف دستگاه به نوع و مدل آن بستگی دارد. 

دستگاه مبل شویی چگونه کار می کند؟

قیمت مبل شویی در منزل 

هزینه مبل شویی ارزان در منزل نسبت به خدمات تخصصی کمتر است. به طور کلی عوامل مختلفی روی قیمت مبل شویی تاثیر می‌گذارند. از جمله آنها می‌توان به نوع و تعداد مبلمان، میزان و نوع مواد شوینده، تعداد کوسن‌ها، روش مبل شویی، زمان شستشو، جنس و حجم پارچه اشاره کرد. البته برخی شرکت ها،‌ هزینه رفت و آمد را نیز محاسبه می‌کنند. به طور کلی تعرفه های مبل شویی به صورت سالانه توسط اتحادیه اعلام می‌شوند. 

خدمات متنوع شرکت های مبل شویی

برخی تصور می‌کنند شرکت‌های مبل شویی فقط این خدمت را به مشتریان خود ارائه می‌دهند؛ در حالی که این طور نیست. معمولا این شرکت‌ها علاوه بر شستشوی انواع مبل و کوسن، خدمات شستشوی انواع مبلمان تخت خواب شو، صندلی‌های ماساژ، ست‌های ناهارخوری، مبلمان اداری، تشک خوش‌خواب، مبلمان آمفی‌تئاتر، سینما و سالن همایش را نیز انجام می‌دهند. شستشوی صندلی، خشکشویی موکت و موکت شویی از دیگر خدمات شرکت‌های مبل‌شویی به شمار می‌روند. 

خدمات شرکت های مبل شویی

مبل شویی ارزان در خانه 

مبل شویی ارزان در خانه هیچ‌گونه کثیف‌ کاری ندارد. برای شستن مبل‌ها از دستگاه مبل شوی استفاده می‌شود. سرویسکاران باید کلیه اصول ایمنی و بهداشتی را در حین کار رعایت کنند. استفاده از شوینده های مناسب و درجه یک باعث می‌شود تا شاهد نتیجه فوق العاده ای باشید. شوینده ها به طور مستقیم با لکه ها درگیر می‌شوند. بنابراین هر چقدر مرغوب‌تر باشند، بهتر و راحت‌تر می‌توانند لکه های موجود در سطوح مبلمان را پاک کنند. 

مراحل مبل شویی در منزل با دستگاه 

فرایند مبل شویی در منزل طی چندین مرحله انجام می‌شود. در ادامه به این مراحل اشاره می‌کنیم.

1- حضور متخصص مبل شویی در محل و بازدید از مبلمان برای کارشناسی

متخصص مبل شویی نگاه دقیقی به مبلمان می‌اندازد. سپس با توجه به نوع لکه و جنس پارچه مبل، نتیجه شستشو را اعلام می‌کند. قیمت مبل شویی بعد از براورد مواد شوینده مورد نیاز و اجرت کار مشخص می‌شود.

2- جارو کشیدن رویه مبل به وسیله دستگاه مخصوص

در ابتدای شروع به کار، روی مبل را با استفاده از دستگاه مخصوصی جارو می‌کشند. با این کار تمام درزها و شکاف‌های مبل را تمیز می‌کنند. اگر امکان جداسازی بالشتک‌های مبل وجود داشته باشد، آنها را برمی‌دارند و زیرشان را جارو می‌زنند. به این ترتیب همه گرد و غبار مبل پاک می‌شود. 

3- استفاده از دستگاه مبل شویی

حالا نوبت به استفاده از دستگاه مبل شویی می‌رسد. با توجه به نوع مبل و جنس پارچه، مواد شوینده مناسبی را انتخاب می‌کنند. استفاده از این مواد باعث می‌شود، مبل آسیبی نبیند. اما در عین حال تمام قسمت‌های آن تمیز شود. 

4- استفاده از دستگاه مکش و پاک کردن کف 

کف روی مبل را بوسیله دستگاه مکش به داخل مخزن هدایت می‌کنند. عملکرد دستگاه باعث می‌شود کثیفی و آلودگی از لایه های مختلف بافت پارچه خارج شوند. اگر در هنگام مبل شویی، مقداری کف روی زمین ریخت، اصلا نگران نباشید. به راحتی و با استفاده از دستگاه مکش می‌توان این کف ها را پاک کرد. 

مراحل مبل شویی با دستگاه

سخن پایانی درباره مبل شویی ارزان در منزل

مبل شویی در منزل یکی از خدمات پرتقاضای قالیشویی ‌ها است که با استفاده از دستگاه مخصوصی انجام می‌شود. افرادی که این کار را انجام می‌دهند، تجربه و مهارت زیادی دارند. آنها به خوبی جنس پارچه های مبل را می‌شناسند و می‌دانند برای رفع انواع لکه ها از چه نوع مواد شوینده ای استفاده کنند.

یکی از چالش‌هایی که در زمینه مبل شویی وجود دارد، مبل شویی ارزان در منزل است. اگر شما هم به دنبال این خدمت هستید، باید بدانید عوامل مختلفی مانند نوع و مقدار شوینده مصرفی و تعداد مبلمان و... روی قیمت مبل شویی تاثیر می‌گذارند. طبیعی است که کیفیت مبل شویی ارزان و معمولی با مبل شویی تخصصی یکسان نیست.