Skip to main content
| author

تابلو سر درب و کاربرد انواع تابلو سر در

06 آبان, 1402

تابلو سر درب یا تابلو سر در ، همان تابلویی است که بر روی سر در مغازه ها، ادارات، فروشگاه ها و .... مشاهده می‌کنید. این تابلوها نقش مهمی در تبلیغات محیطی ایفا می‌کنند. 

تابلو سر درب و کاربرد انواع تابلو سر در

البته تابلوهای سردرب اتاق در ادارات و شرکت‌ها برای راهنمایی و هدایت مراجعه‌کنندگان هستند و از سردرگمی آنها جلوگیری می‌کنند. با این اوصاف، انواع مختلفی از تابلو سردرب وجود دارند که با اهداف متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

تابلوی سردرب بیشتر توسط اداره ها و سازمان‌های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی سفارش داده می‌شود. این تابلوها در ساختمان‌های تجاری، شرکت‌ها و استارتاپ‌ها، موسسات مالی و بانک‌ها، بیمارستان‌ها، کارخانه ها، فرودگاه ها، ترمینال، مراکز صنعتی، سالن‌های تئاتر و سینما و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

تابلو سر درب و کاربرد انواع تابلو سر در

تابلوی راهنمای طبقات چیست؟

در موسسات و سازمان‌های بزرگ که مراجعین و مشتریان زیادی دارند، این تابلوها را می‌توانید مشاهده کنید. تابلوی راهنمای طبقات، برای مشخص کردن طبقات ساختمان و واحدهای آن به کار می‌رود. این تابلو جزء ضروریات ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری و ... است. وجود این تابلو، نشان دهنده تکریم ارباب رجوع و احترام به او می‌باشد. 

تابلوی اصلی راهنمای طبقات در قسمت ورودی ساختمان نصب می‌شود و تابلوی راهنمای طبقات در هر طبقه قرار می‌گیرد. این تابلوها از آشفتگی در محیط سازمان جلوگیری می‌کنند. در واقع، تابلوی راهنمای طبقات به ارباب رجوع کمک می‌کند تا بدون اینکه سردرگم شود، مسیر خود را پیدا کند. 

تابلو راهنمای طبقات چه ویژگی‌هایی دارد؟

این تابلوها به صورتی زیبا و جذاب طراحی می‌شوند تا توجه افراد را به خود جلب کنند. نوشته های به کار رفته روی این تابلوها کاملا خوانا و واضح هستند تا همه افراد بتوانند آن را بخوانند. طراحی استاندارد این تابلوها باعث می‌شود تا مراجعین دچار سردرگمی و آشفتگی نشوند.

نکته مهم در مورد تابلو راهنمای طبقات این است که باید در محل مناسبی قرار بگیرد تا ارباب رجوع آن را ببینند. تابلو راهنمای طبقات حاوی شماره هر واحد، لوگو و نام شرکت، سرویس بهداشتی، ورود، آسانسور، خروج، انبار، پارکینگ و ... است. 

تابلو سر درب و کاربرد انواع تابلو سر در

تابلو سردرب اتاق اداری

تابلو سردرب اتاق اداری نقش مهمی در معرفی هر اتاق یا سمت فرد ایفا می‌کند. ارباب رجوع به کمک این تابلوها می‌توانند اتاق‌ها و مسیرها را به آسانی پیدا کنند. آنها با مشاهده تابلوی سر در اتاق متوجه می‌شوند که در هر اتاق چه فعالیتی انجام می‌شود.

این تابلوها تاثیر بسزایی در مسیریابی راحت، نظم‌دهی سازمانی، جلوگیری از آشفتگی، مدیریت راحت‌تر مجموعه و زیبایی سر در اتاق دارند. شما با استفاده از تابلوهای سر درب اتاق می‌توانید دفاتر، فضاهای همکاری، کافه تریا، اتاق کنفرانس و سایر قسمت‌های اداره یا شرکت خود را مشخص نمایید و به این صورت، موجب دسترسی آسان و جلوگیری از سردرگمی کارمندان جدید و مراجعین شوید. 

تابلو سر درب و کاربرد انواع تابلو سر در

جنس تابلو سردرب اتاق از چیست؟

برای ساخت تابلو سردرب اتاق اداری می‌توان از پلکسی گلاس شفاف و مولتی استایل استفاده کرد. ورق پلکسی گلاس، از پلیمر و پلاستیک ساخته شده است. این ورق ها به صورت تخت هستند و جنس آنها تقریبا خشک است. مقاومت بالایی دارند؛ اما ممکن است در فشارهای بالا بشکنند. ساخت تابلو سردرب اتاق با استفاده از این ورق‌ها بسیار مرسوم است؛ اما در برخی موارد، تابلو سردرب اتاق را با استفاده از ورق های ام دی اف و فلزی می‌سازند.

تابلو سردرب کلاس

تابلو سر درب کلاس جزء ملزومات بسیار مهمی است که برای معرفی اتاق‌ها، قسمت‌های اداری، مراکز آموزشی و ... به کار می‌رود. این تابلو را با نام تابلوی راهنمای دیواری و تابلو اسامی اتاق‌ها هم می‌شناسند. دانش آموزان و معلمان و مراجعین به کمک این تابلوها می‌توانند کلاس (اتاق) موردنظر خود را در مدت کوتاهی پیدا کنند. در واقع، تابلو سردرب کلاس تاثیر بسزایی در هدایت افراد دارد.

 این تابلو از دو قسمت تشکیل می‌شود. قسمت زیرین آن از تخته شاسی MDF است که در برابر ضربه مقاومت می‌کند. قسمت رویی هم از پلات و لمینت ساخته و بوسیله یک لایه نازک محافظت می‌شود. این لایه باعث براقیت سطح چاپی و افزایش کیفیت آن می‌گردد. طراحی تابلوی سردرب کلاس به صورت اختصاصی انجام می‌شود. 

تابلو سر درب و کاربرد انواع تابلو سر در

تابلو سر درب اداره چیست؟

تابلو سردرب اداره ، تابلویی است که برای معرفی سازمان یا اداره و راهنمایی ارباب رجوع به کار می‌رود. در طراحی تابلو سردرب اداره باید به نوع طراحی، ابعاد، رنگ های مورد استفاده در تابلو، فونت و ... توجه نمود. معمولا برای اینکه همه افراد بتوانند نوشته روی تابلو را بخوانند، از فونت‌های ساده استفاده می‌کنند. رنگ و طرح تابلو را نیز متناسب با فضای اداری و نوع فعالیت اداره در نظر می‌گیرند. 

تابلو سردرب ادارات 

در بیشتر مواقع، طراحی تابلو سردرب ادارات با توجه به معماری سازمان، اداره یا محل موردنظر صورت می‌گیرد. برای این کار از دستگاه های پیشرفته و آخرین متد روز دنیا استفاده می‌کنند. تابلو سردرب ادارات برای معرفی تمام قسمت‌های یک شرکت یا اداره به کار می‌رود.

این تابلوها که با نام تابلو تیپ کشوری هم شناخته می‌شوند، تیپ خاصی دارند و نوع فعالیت اداره یا سازمان در طراحی آنها تاثیر می‌گذارد. تابلوهای سر در ادارات حالتی رسمی دارند. به همین علت تابلوهای چلنیوم، الماسی و کهکشانی برای ادارات مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. 

تابلو سردرب مغازه 

تابلو سردرب مغازه ، تاثیر فوق العاده‌ای در تبلیغات محیطی دارد. معمولا طراحی و ساخت تابلو سر در مغازه به گونه ای است که محصول نهایی، معرف مغازه شما باشد. اگر طراحی تابلوی سر در مغازه شما به خوبی انجام شود، می‌تواند مشتریان زیادی را جذب کند. به این ترتیب میزان فروش شما هم افزایش می‌یابد. در حال حاضر، انواع مختلفی از تابلوهای تبلیغاتی وجود دارند که بر روی سر در فروشگاه ها، کارخانه ها، مغازه ها و ... نصب می‌شوند. 

تابلو سر درب و کاربرد انواع تابلو سر در

نکات مهم در انتخاب تابلوی سر در مغازه 

برای انتخاب تابلوی سر در مغازه خود به طرح، رنگ و نوع تابلو دقت کنید. هر چقدر تابلوی شما زیباتر و جذاب‌تر باشد، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. وضعیت آب و هوایی و دکوراسیون مغازه خود را نیز در نظر بگیرید. اگر بیشتر روزها، هوا ابری و تاریک است، تابلوی ال ای دی انتخاب کنید یا از تابلوهایی استفاده نمایید که نورپرداز دارند.

در مناطقی که برف زیاد می‌بارد، از تابلویی استفاده کنید که رطوبت را جذب نکند و در برابر آن مقاومت کند. به این نکته دقت داشته باشید که هماهنگی رنگ و طرح تابلوی تبلیغاتی با دکوراسیون مغازه در جذب مشتریان تاثیر دارد. تابلوهای چلنیوم (حروف برجسته) یک نوع تابلوی تبلیغاتی مدرن هستند که به دلیل زیبایی و کارایی بالا از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. 

ساخت تابلوهای راهنمای طبقات 

تابلوهای راهنمای طبقات انواع مختلفی دارند. تقسیم‌بندی این تابلوها بر اساس نوع کاربری، جنس و ... صورت می‌گیرد. این تابلوها از نظر کاربری به تابلوهای راهنمای طبقات، تابلو راهنمای دیواری، آویز راهنمای مسیرهای مختلف، تابلو راهنمای ایمنی و پلاک های راهنما دسته‌بندی می‌شوند. نوع دیگری از دسته بندی با توجه به جنس تابلو انجام می‌شود.

برای ساخت تابلوهای راهنمای طبقات از جنس‌های مختلفی مانند شیشه، آلومینیوم، ام دی اف، کامپوزیت، مولتی استایل، استیل، پلکسی گلاس و ... استفاده می‌کنند. ورق های پلکسی جزء موادی هستند که به وفور در ساخت تابلو راهنمای طبقات مورد استفاده قرار می‌گیرند. پلکسی گلاس، ماده ای ترموپلاستیکی و به شکل ورقه ای است.

این ماده، در انواع مات، شفاف، آینه ای و ترانسپارنت تولید می‌شود. در طراحی و ساخت تابلوهای راهنمای طبقات باید به درج المان ها با استفاده از علائم بین‌المللی، ابعاد مناسب، فونت خوانا و ساده، چاپ با کیفیت، هماهنگی در طرح و رنگ و قابلیت جابه جایی تابلو توجه نمود. 

تابلو سر درب و کاربرد انواع تابلو سر در

سخن پایانی در مورد تابلو سر درب و کاربرد انواع تابلو سر در

تابلو سردرب جزء ملزومات یک ساختمان به شمار می‌رود و نقش مهمی در هدایت مراجعین و تکریم ارباب رجوع ایفا می‌کند. افراد به کمک این تابلوها می‌توانند به آسانی مسیر خود را پیدا کنند. در برخی از موارد هم نقش مهمی در تبلیغات و برندینگ دارد. امروزه انواع مختلف تابلو سردرب را در مدل های گوناگون می‌سازند. شما هم می‌توانید با توجه به نیاز و نوع کاربری خود از این تابلوها استفاده کنید. با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد تابلو سر درب و کاربرد انواع تابلو سر در به دست می آورید.