Skip to main content
| author

صندلی انتظار فرودگاهی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

27 شهریور, 1401

صندلی انتظار فرودگاهی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟صندلی انتظار فرودگاهی نقش مهمی در راحتی مسافران ایفا می کند. اگر شما هم مسافرت هوایی را تجربه کرده باشید، این گفته را تایید می کنید که وجود یک صندلی انتظار راحت و استاندارد می تواند خستگی های ناشی

از تاخیر هواپیما و انتظار طولانی مدت در فرودگاه را کاهش دهد. صندلی انتظار، وسیله ای است که برای توقف و منتظر ماندن از آن استفاده می شود. افراد مختلف بر روی صندلی انتظار برای دیدن یک فرد یا فرا رسیدن زمان مشخصی توقف می کنند. 

صندلی انتظار فرودگاهی


کاربرد صندلی انتظار 


صندلی های انتظار در محیط های مختلفی مانند فرودگاه، مطب، بانک، راه آهن، بیمارستان، سالن انتظار سازمان های دولتی و خصوصی و ... وجود دارند. در بسیاری از مواقع، مراجعین ناچارند تا ساعت ها در انتظار باشند. بنابراین لازم است تا فضای مناسبی برای انتظار آنها وجود داشته باشد.


صندلی انتظار فرودگاهی 


صندلی انتظار فرودگاهی ، وسیله ی پر کاربردی در فرودگاه می باشد. تعداد سفرهای هوایی داخلی و خارجی زیاد است. مسافران فرودگاهی ساعات طولانی را بر روی صندلی های انتظار فرودگاهی سپری می کنند. آنها همیشه چندین ساعت قبل از پرواز باید در فرودگاه حاضر باشند. معمولا مسافران پیش از اینکه برای پروازهای داخلی و خارجی آماده شوند، ساعاتی را بر روی صندلی های انتظار می نشینند. 

صندلی انتظار فرودگاهی 

انواع صندلی های انتظار فرودگاهی 


معمولا صندلی های انتظار فرودگاهی را به دو دسته ی بدون کفی و کفی دار تقسیم بندی می کنند. صندلی های نوع اول، ساده تر هستند. در حالی که صندلی های انتظار فرودگاهی کفی دار، زیباتر و راحت تر می باشند. 
بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا از صندلی های انتظار کفی دار استفاده کنند. باید توجه داشت که کفی این صندلی ها به مرور زمان کثیف می شوند و در معرض پارگی قرار می گیرند. استفاده های زیاد از این صندلی ها، نمای ظاهری آنها را نامناسب می کند. ضمن اینکه، تعمیر و شستشوی کفی صندلی به راحتی امکان پذیر نیست. به این ترتیب، توصیه می شود تا در فرودگاه ها و مکان هایی که رفت و آمد زیاد است، از نوع بدون کفی استفاده شود. چرا که رسیدگی، تعمیر و شستشوی کفی صندلی در مکان های پر تردد مشکل می باشد.  

صندلی انتظار فرودگاهی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟


با توجه به اینکه مسافران، زمان طولانی را بر روی این صندلی ها منتظر می مانند، بنابراین باید صندلی انتظار فرودگاهی از کیفیت مناسب و راحتی برخوردار باشد. در غیر این صورت، مسافران با نشستن بر روی آن احساس ناراحتی، خستگی و کسالت می کنند. این مشکل زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که مسافران ناچار باشند به دلیل تاخیر پرواز، ساعات طولانی تری را در فرودگاه منتظر بمانند. صندلی های انتظار فرودگاهی باید استاندارد باشند تا مسافران در هنگام نشستن بر روی آنها احساس ناراحتی نکنند. این صندلی ها می توانند وزن های بالا را نیز تحمل نمایند.
به طور کلی طراحی صندلی های انتظار فرودگاهی باید به گونه ای باشد که محصول نهایی علاوه بر زیبایی و راحتی، امنیت مسافران را نیز تامین نماید. صندلی های انتظار فرودگاهی باید ضریب ایمنی بالایی داشته باشند و از مواد با کیفیت و مقاوم ساخته شوند. آنها باید مقاومت خوبی در برابر حرارت و رطوبت داشته باشند. امروزه بسیاری از شرکت های تولید کننده صندلی انتظار فرودگاهی، محصولات ضد حریق می سازند. برخی از شرکت ها برای افزایش مقاومت محصولات خود از فولاد ضد زنگ و آلومینیوم استفاده می کنند. ضمن اینکه با استفاده از روکش های پلی اورتان، مقاومت صندلی را افزایش می دهند.

صندلی انتظار فرودگاهی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
سخن پایانی 

صندلی انتظار فرودگاهی یکی از وسایل ضروری برای فرودگاه می باشد. بسیاری از مسافران ناچار هستند تا قبل از پرواز، ساعاتی را در فرودگاه منتظر بمانند. برای این منظور لازم است تا فضایی برای آرامش و راحتی آنها فراهم باشد. صندلی انتظار فرودگاهی وسیله ای است که می تواند راحتی مسافران را تامین نماید. آنها می توانند در طول مدت حضور در فرودگاه بر روی صندلی انتظار بنشینند و استراحت کنند.