Skip to main content
| author

قیمت ساخت تندیس چقدر است؟

05 آبان, 1402

قیمت ساخت تندیس چقدر است؟ ساخت تندیس ، یک راهکار مناسب برای تبلیغات یا قدردانی از زحمات و تلاش‌های افراد خاص است. قبلا افراد با استفاده از دست‌های خود و ابزارهای ابتدایی، تندیس می‌ساختند. اما با پیشرفت فناوری، این کار را با استفاده از دستگاه های پیشرفته انجام می‌دهند.

برای ساخت تندیس از لیزر، دستگاه های سی ان سی و ... استفاده می‌شود. قیمت ساخت تندیس به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای اطلاع از محدوده قیمت ساخت انواع تندیس ادامه مطلب را مطالعه کنید. 

تندیس چیست؟

تندیس (یادبود)، یک نماد هنری است که به دانشمندان علمی، هنرمندان، بازیگران، ورزشکاران و... اهدا می‌شود. البته در برخی مواقع از تندیس برای تبلیغات و برندینگ هم استفاده می‌کنند. 

قیمت ساخت تندیس چقدر است؟ 

قیمت ساخت تندیس با توجه به نوع و جنس طرح، نوع طراحی، قیمت مواد اولیه، هزینه پایه، تعداد سفارش و ... مشخص می‌شود. یکی از مواد مهم در تعیین قیمت ساخت تندیس ، نوع طراحی آن است. اگر به دنبال ساخت تندیس با قیمتی مناسب هستید، یک طراحی ساده اما خلاقانه می‌تواند گزینه خوبی باشد. در این نوع طراحی، شما می‌توانید زیبایی و خلاقیت را در کنار هم  داشته باشید. به این ترتیب از یک کار نفیس و مفهومی با قیمتی مناسب بهره مند می‌شوید.

موادی که برای ساخت تندیس به کار می‌روند هم  روی قیمت آن موثر هستند. معمولا از مواد اولیه ای مانند چوب، پلکسی، فلز و ... استفاده می‌شود. هر چقدر کیفیت، ماندگاری و دوام ماده اولیه بیشتر باشد، قیمت تندیس افزایش می‌یابد. در ساختار تندیس‌ها از پایه های سنگی، چوبی، پلکسی  و... استفاده می‌کنند. شکل‌دهی این قسمت به وسیله دستگاه های مخصوصی انجام می‌شود. بنابراین، جنس، زمان و میزان انرژی که برای کار صرف می‌شود، می‌توانند بر قیمت تندیس تاثیر بگذارند. 

قیمت انواع تندیس 

قیمت انواع تندیس به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این قسمت به رقم تقریبی آن اشاره می کنیم. قیمت ساخت تندیس چوبی از جنس mdf در ارزان‌ترین حالت 25هزار تومان است. در حالی که قیمت تندیس حجمی از 120هزار تومان تا بیش از 5/3 میلیون تومان متغیر می‌باشد. حداقل قیمت برای ساخت تندیس‌های ترکیبی 99هزار تومان است. برای تندیس‌های شیشه ای هم در ارزان‌ترین حالت باید 160هزار تومان پرداخت کنید. در مورد قیمت تندیس پلکسی هم باید گفت از 157هزار تومان تا بیش از 5/1میلیون تومان تغییر می‌کند. 

تندیس چه کاربردی دارد؟ 

تندیس وسیله مناسبی برای ثبت خاطرات است. این یادگاری ارزشمند می‌تواند خاطرات شما را زنده نگه دارد. افراد با نگاه کردن به تندیسی که برای قدردانی از تلاش‌های خود دریافت کرده اند، لذت می برند. ارزش معنوی این آثار به حدی است که این وسایل را سالیان سال نگه می‌دارند. در واقع تندیس‌ها، هدایای معقول و مناسبی هستند که شما می‌توانید برای قدردانی از کارمندان، شاگردان، اساتید و ... به آنها هدیه نمایید. البته تندیس‌ها فقط برای تقدیر و قدردانی کاربرد ندارند. امروزه از آنها به عنوان یک روش موثر بازاریابی بهره می‌برند. 

قیمت ساخت تندیس چقدر است؟

سفارش تندیس 

سفارش تندیس از طریق مراحل زیر صورت می‌گیرد.
1- برقراری ارتباط از طریق شماره های موجود در سایت
2- ارائه اطلاعات کامل درباره سفارش خود (برند، لوگو، نوع و جنس تندیس و ...)
3- بررسی سفارش توسط کارشناسان فروش و اعلام قیمت همراه با مدت زمان طراحی، ساخت و تحویل تندیس 
4- آماده سازی فاکتور اولیه و ارسال آن برای شما 
5- پرداخت هزینه 
6- آغاز طراحی و ارسال طرح اولیه برای تایید شما 
7- ساخت تندیس و ارسال 

تندیس‌ها به چند دسته تقسیم بندی می‌شوند؟

تندیس‌ها انواع مختلفی دارند که از نظر ابعاد، نوع طراحی، مواد اولیه، کیفیت، قیمت و... با هم تفاوت دارند. در این قسمت به برخی از انواع تندیس اشاره می‌کنیم. 


1- تندیس ساده  

بارزترین ویژگی این تندیس‌ها، سادگی ظاهر آنها است. تندیس‌های ساده را به صورت لوح یا کتیبه های زیبا طراحی می‌کنند. برای تجلیل از کارمندان، دانش آموختگان و ... می‌توان از این نوع تندیس استفاده کرد.

2- تندیس حجمی 

تندیس‌های حجمی یا 3 بعدی، به صورت نمادی از انسان و یا یک موجود خاص طراحی می‌شوند. مواد اولیه این تندیس‌ها شامل فلزاتی مانند برنج، سرب یا زاماک می‌شوند. استفاده از فلز موجب سنگینی وزن این تندیس‌ها می‌گردد. تندیس سیمرغ جشنواره فیلم فجر یک نمونه عالی از تندیس حجمی است. 

3- تندیس ترکیبی 

معمولا تندیس‌های ترکیبی را با استفاده از پلکسی گلاس می‌سازند. البته در ساخت آنها از برنج، استیل و ... هم استفاده می‌کنند تا نتیجه کار زیباتر شود. تندیس‌های ترکیبی از نظر قیمت ارزان‌تر از مدل های حجمی هستند. 

قیمت ساخت تندیس چقدر است؟

4- تندیس شیشه ای 

تندیس شیشه ای (کریستالی)، ظاهری زیبا و شفاف دارد. فضای کافی موجود بر روی این تندیس موجب می‌شود تا شما بتوانید متن و یا شعر موردنظر خود را بر روی آن چاپ کنید. ضمن اینکه امکان استفاده از لوگو در داخل شیشه هم وجود دارد. تندیس‌های شیشه ای طرفداران زیادی دارند و برای جایزه و دکوراتیو مورداستفاده قرار می‌گیرند.

 

5- تندیس پلکسی 

زیبایی فوق العاده، کیفیت و مقاومت بالا، تنوع رنگ، فرم پذیری، قابلیت چاپ بالا و قیمت ارزان از ویژگی‌های این نوع تندیس به شمار می‌روند. تندیس پلکسی کاربردهای زیادی دارد و به دلیل وزن کم، حمل آن آسان است. این نوع تندیس را در مدت کوتاهی می‌توان ساخت. 

قیمت ساخت تندیس چقدر است؟

ساخت تندیس چهره 

یکی از انواع تندیس‌هایی که ساخته می‌شود، تندیس چهره افراد است. در ساخت این نوع تندیس، تمام جزئیات چهره فرد به تصویر کشیده می‌شوند. معمولا تندیس چهره افراد را از موادی مانند رزین، پلی استر، سیلیکون و فلامینت سه بعدی می‌سازند. شما می‌توانید با استفاده از تندیس چهره، عزیزان خود را سورپرایز کنید. این هدیه شگفت‌انگیز و نفیس، گزینه مناسبی برای هدیه تولد، عروسی، فارغ التحصیلی، سالگرد عقد و ... می‌باشد. از تندیس چهره برای قدردانی و یادگاری نیز استفاده می‌شود. 

قیمت ساخت تندیس چقدر است؟

ساخت تندیس شیشه ای

تندیس‌های شیشه ای (کریستالی)، هدایای زیبا و محبوبی هستند. ظاهر ظریف و منحصربه فرد آنها می‌تواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند. معمولا از تندیس‌های شیشه ای برای تقدیر از افراد و یا تبلیغات برند استفاده می‌کنند. این تندیس‌ها، ماندگاری و دوام بالایی دارند.

زمانی که برای تبلیغات مورد استفاده قرار بگیرند، می‌توانند پیام‌های تبلیغاتی را برای مدت طولانی حفظ کنند و با گذشت زمان، ارزش‌ها و موفقیت ها را در ذهن مخاطبان تداعی نمایند. شما می‌توانید با استفاده از حکاکی 3 بعدی در داخل این تندیس‌ها، ایده خود را به صورت هنری و خلاقانه بیان کنید.

برخی از شرکت‌ها، آرم خود را به صورت سه‌بعدی بر روی شیشه حکاکی و از آن به عنوان یک هدیه تبلیغاتی به یادماندنی استفاده می‌کنند. کارشناسان حرفه ای ما قادرند تا با تکیه بر دانش و تجربه ی خود و استفاده از دستگاه های پیشرفته، انواع تندیس‌های شیشه ای را با طرح ها و کیفیت عالی ارائه نمایند. 

قیمت ساخت تندیس چقدر است؟

ساخت تندیس اختصاصی

برای ساخت تندیس‌های اختصاصی از ابزارها و دستگاه های پیشرفته استفاده می‌شود. جنس این تندیس‌ها از مواد مختلفی مانند چوب، شیشه، رزین، انواع فلزات، پلکس و ... می‌باشد. امروزه با استفاده از فناوری‌های روز دنیا می‌توان تندیس‌های اختصاصی را در زمان کوتاه اما با دقت بالایی ساخت. 

ساخت تندیس لوگو

تندیس لوگو یا تندیس تبلیغاتی، نوعی یادبود است که روی آن آرم شرکت، متن یا هر نوشته ای که مدنظر داشته باشید درج می‌گردد. این کار موجب می‌شود تا نشان و آرم شرکت شما در یاد و خاطره مخاطبان باقی بماند. بسیاری از شرکت‌ها در مراسم مختلف از این نوع تندیس استفاده می‌کنند. 

ساخت تندیس فوری 

تندیس‌های فوری (تندیس آماده) در مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرند که فرد زمان چندانی برای سفارش طرح و تایید آن ندارد. در این شرایط، از بین تندیس‌های آماده یکی را انتخاب می‌کند تا لوگو یا نوشته موردنظر وی روی تندیس درج شود.

لازم به ذکر است که تندیس‌های فوری از نظر کیفیت، تفاوتی با سایر تندیس‌ها ندارند. بسیاری از افراد در مراسم تجلیل و گرامیداشت از این نوع تندیس استفاده می‌کنند. تندیس‌های فوری، گزینه مناسبی برای صرفه جویی در وقت و هزینه هستند. در مواردی که تعداد سفارش کم باشد، بهتر است برای کاهش هزینه ها، از تندیس های فوری استفاده شود. 

ساخت تندیس فلزی 

تندیس‌های فلزی جزء پرفروش‌ترین انواع تندیس به شمار می‌روند. این تندیس‌ها که ظاهری جذاب و خاص دارند، از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشند. هدف از ساخت این تندیس‌ها، یادآوری یک حادثه و یا بزرگداشت یک شخصیت ملی، علمی، ورزشی و ... است. ساخت تندیس فلزی موجب می‌شود تا رویداد موردنظر در ذهن مردم جاودان بماند.

قیمت ساخت تندیس فلزی تحت تاثیر عواملی مانند نوع تندیس، شکل طراحی، تعداد سفارش، نوع رنگ‌کاری و ... است. آلیاژها و فلزاتی که در ساخت این تندیس به کار می‌روند، کیفیت و قیمت متفاوتی دارند. این امر تاثیر زیادی در تعیین قیمت نهایی دارد. اگر از روکش طلا یا نقره استفاده شود، قیمت تندیس تغییر می‌کند.

یکی دیگر از مواردی که روی قیمت ساخت تندیس فلزی تاثیر می‌گذارد، نوع تندیس است. قیمت ساخت تندیس‌های فلزی حجمی از انواع مسطح (با قابلیت چاپ معمولی) بیشتر می‌باشد. 

قیمت ساخت تندیس چقدر است؟

سخن پایانی درباره قیمت ساخت تندیس چقدر است؟

ساخت تندیس یک روش مناسب برای قدردانی از زحمات و تلاش‌های افراد است. از طرفی به عنوان یک استراتژی موثر در تبلیغات و برندینگ شناخته می‌شود. برخی از انواع آن هم گزینه مناسبی برای هدیه دادن و سورپرایز عزیزان می‌باشند. جنس، ابعاد، کیفیت، نوع مواد اولیه و طراحی و... روی قیمت ساخت تندیس تاثیر می‌گذارند. برای اینکه بدانید قیمت ساخت تندیس چقدر است؟ متن بالا را مطالعه کنید و با تولیدکننده تماس بگیرید.