Skip to main content
| author

مزایای استفاده از لیزر کندلا

30 شهریور, 1401

مزایای استفاده از لیزر کندلا چیست؟ شما برای رفع موهای زائد بدن خود از چه روشی استفاده می کنید؟ افراد زیادی برای خلاصی از شر موهای زائد خود از  ژیلت، اپیلیدی، بند، موم و ... استفاده می کنند. یکی از روش های محبوب برای از بین بردن موهای زائد بدن، لیزر است. 

لیزر یک پرتو نور است که با تاثیر بر روی فولیکول های مو باعث از بین رفتن موهای زائد می شود. امروزه در مراکز و کلینیک های زیبایی و پزشکی از دستگاه های لیزر استفاده می کنند. این دستگاه ها دارای برندها و امکانات متنوعی هستند. از جمله معروف ترین دستگاه های لیزر می توان به دستگاه های لیزر کندلا، الکساندرایت، دایود، اندیاگ و ... اشاره کرد. همچنین برای لیزر موهای زائد می‌توانید به بهترین مرکز لیزر الکساندر در تهرانپارس مراجعه نمایید.


عملکرد لیزر کندلا

نوری که از دستگاه تابیده می شود، توسط ملانین یا فولیکول جذب می شود. حرارت تولید شده به فولیکول مو آسیب وارد می کند و قدرت رشد مو را مهار می کند. به وسیله ی لیزر کندلا می توان چندین فولیکول مو را به صورت همزمان از بین برد. 
این موها، پس از 2-1 هفته به سادگی از بین می روند. رشد مو های جدید به تدریج اتفاق می افتد. این موها نازک تر و نرم تر می باشند. با ادامه جلسات لیزر، این روند ادامه می یابد و رشد موها به تدریج کاهش پیدا می کند. 

مزایای استفاده از لیزر کندلا


کاربردهای لیزر کندلا 

لیزر کندلا فقط برای نابودی موهای زائد به کار نمی رود. بلکه برای رفع ضایعات عروقی و رنگی، کاهش چین و چروک، از بین بردن لکه های پوستی، کک و مک، ملاسما، همانژیوم (بیماری مادرزادی عروقی)، کراتوز سبورئیک (توده پوستی خوش خیم) و ... به کار می رود.


لیزر کندلا برای چه نواحی از بدن استفاده می شود؟

برای از بین بردن موهای زائد نواحی زیر بغل، بیکینی، سینه، بالای لب ، چانه، پشت، کمر، دست ها و پاها و ... می توان از لیزر کندلا استفاده کرد. 


مزایای استفاده از لیزر کندلا

دستگاه لیزر کندلا را می توان برای تمام قسمت های بدن به کار برد. با استفاده از این لیزر می توان برای مدت طولانی تری از شر موهای زائد خلاص شد. نتایج لیزر با این دستگاه ماندگار است. اگر موها دوباره رشد کنند، نازک تر و روشن تر هستند. لیزر کندلا ( الکساندرایت) می تواند سطح وسیعی از موهای زائد را در مدت کوتاهی از بین ببرد. یکی از مهم ترین مزایای لیزر کندلا، داشتن سری های مخصوص برای هر بیمار است. میزان درد در این لیزر ، بسیار کم می باشد. سیستم خنک کننده آن، احساس درد، التهاب و سوزش را کاهش می دهد. 


تعداد جلسات لیزر 

تعداد جلسات لیزر به نوع و رنگ پوست و مو ، تعداد و اندازه منطقه تحت درمان بستگی دارد.  

مزایای استفاده از لیزر کندلا


لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

برای افرادی که اختلال هورمونی دارند یا داروهای خاصی (راکوتان و ایزوترتینوئین) مصرف می کنند، نباید از لیزر استفاده کرد. لیزر موهای زائد برای کسانی که به صورت مکرر تبخال می زنند یا دچار گوشت اضافه می شوند، مفید نیست. علاوه بر این، بانوان باردار و  افراد مبتلا به لوپوس هم نباید لیزر کنند. 


توصیه های قبل از انجام لیزر

لازم است تا قبل از انجام لیزر یکسری نکات را رعایت کنید. 
1- یک روز قبل از لیزر، منطقه موردنظر را با استفاده از ژیلت شیو نمایید. 
2- به مدت 3 روز قبل از انجام لیزر، در معرض تابش آفتاب قرار نگیرید.
3- در صورتی که سولاریوم انجام داده اید، لیزر انجام ندهید.
4- اگر آستانه درد پایینی دارید، 40-30 دقیقه قبل از لیزر، پماد بی حسی بزنید. قبل از لیزر، هر نوع کرمی که بر روی پوست وجود دارد باید پاک کنید.
5- به مدت 14 روز قبل از لیزر، برای پوست خود از لایه بردار استفاده نکنید.
6- در صورتی که دارو مصرف می کنید حتما قبل از انجام لیزر با پزشک مشورت نمایید. 
7- به مدت 7 روز قبل از لیزر، مصرف داروهای آلفا هیدروکسی، بتا هیدروکسیل، هیدروکینون، دیفرین، رتینول، رتینوئید و تازوراک را متوقف کنید. 

مراقبت های بعد از لیزر

- بعد از لیزر، به مدت چند روز در معرض نور خورشید قرار نگیرید. 
- برای کاهش سوزش و التهاب ناشی از لیزر می توانید از ژل های خنک کننده یا آلوئه ورا استفاده نمایید. 
- پس از انجام لیزر، از رفتن به حمام و گرم کردن پوست خود داری کنید. 

سخن پایانی 

در این مقاله درباره ی مزایای استفاده از لیزر موهای زائد صحبت کردیم. لیزر یک روش موثر و مقرون به صرفه است که طرفداران زیادی دارد. عملکرد منحصر به فرد دستگاه الکساندرایت موجب شده تا بسیاری از مراکز و کلینیک های زیبایی از این دستگاه استفاده کنند. اگر تمایل دارید تا لیزر انجام دهید، می توانید از لیزر الکس کندلا در کرج استفاده نمایید.