Skip to main content
| author

تفاوت های لیزر الکساندر و لیزر تیتانیوم

19 دی, 1402

لیزر الکساندر و لیزر تیتانیوم دو نمونه از دستگاه های لیزر پرطرفداری هستند که برای رفع موهای زائد مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسیاری از مراکز و کلینیک‌های زیبایی برای ارائه خدمات خود از این دستگاه ها استفاده می‌کنند. 

استقبال مردم از لیزر باعث شد تا تولیدکنندگان این دستگاه، مدل‌های مختلفی از آن را روانه بازار کنند. درست است که انواع دستگاه لیزر موجود در بازار با هدف از بین بردن موهای زائد طراحی شده اند؛ اما این دستگاه ها از نظر قابلیت و امکانات تفاوت‌هایی با هم دارند. 

در این مقاله می‌خواهیم درباره تفاوت های لیزر الکساندر و لیزر تیتانیوم با شما صحبت کنیم. اگر شما هم تمایل دارید برای رفع موهای زائد بدن خود از لیزر استفاده کنید و در انتخاب دستگاه لیزر مردد هستید، این مقاله را مطالعه کنید. اطلاع از تفاوت های لیزر الکساندر و لیزر تیتانیوم به شما کمک می‌کند انتخاب بهتری داشته باشید. 

در ابتدا بهتر است کمی با دستگاه های لیزر الکساندر (الکساندرایت) و لیزر تیتانیوم آشنا شوید.

تفاوت های لیزر الکساندر و لیزر تیتانیوم

لیزر الکساندر چیست؟

لیزر الکساندر یا همان لیزر الکساندرایت که با نام لیزر الکس هم شناخته می‌شود، یکی از قویترین و البته محبوب‌ترین انواع دستگاه های لیزر موجود در بازار است.

این دستگاه با طول موج 755 نانومتر و به صورت غیر تماسی عمل می‌کند. یعنی برای اینکه روی فولیکول مو تاثیر بگذارد، نیازی نیست دستگاه با سطح پوست تماس داشته باشد. این مورد یکی از مزایای دستگاه الکس است که ریسک انتقال بیماری‌های پوستی را به صفر می‌رساند. طول موج خاصی که در این دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد با نام الکساندرایت شناخته می‌شود. دستگاه لیزر الکساندر بر مبنای اصول پزشکی و علم فیزیک طراحی شده است.

عملکرد دستگاه به این صورت است که ابتدا نور لیزر با طول موج الکساندرایت به موهای زائد تابیده می‌شود. ملانین (رنگدانه) موجود در موهای زائد، این نور را جذب می‌کند. بعد از جذب انرژی لیزری توسط ملانین ها، این انرژی به گرما تبدیل می‌شود. در ادامه، گرمای تولید شده به ساقه مو و فولیکول آن منتقل می‌شود.

این فرایند منجر به تضعیف ساقه و فولیکول مو می‌گردد. در این حالت، قدرت رشد موهای زائد کاهش پیدا می‌کند. تکرار جلسات لیزر موجب تضعیف و تخریب فولیکول موهای زائد می‌شود. به این ترتیب، فولیکول‌های مو قادر به رشد مجدد نخواهند بود. در صورتی که تمایل دارید لیزر موهای زائد خود را با استفاده از دستگاه الکس انجام دهید، می‌توانید به بهترین مرکز لیزر الکساندر در تهرانپارس مراجعه کنید. 

لیزر الکساندر چیست؟

مزایای دستگاه لیزر الکس

 یکی از مزایای لیزر الکساندر اثربخشی فوق العاده آن است. با استفاده از این دستگاه می‌توان 90درصد موهای زائد را از بین برد. علاوه براین، برای انواع پوست هم قابل استفاده است. 

از دیگر مزایای استفاده از لیزر الکساندرایت می‌توان به سرعت بالای درمان، امکان استفاده برای موهای نازک و کرکی و عوارض جانبی کم اشاره کرد. ضمن اینکه از این دستگاه می‌توان برای حذف موهای زائد نواحی مختلف بدن مانند زیر بغل، دست‌ها، پاها، ران، کمر، بیکینی و... استفاده کرد. 

همان طور که گفتیم لیزر الکساندرایت از طول موج 755 نانومتر استفاده می‌کند. این طول موج برای افرادی که پوست روشن دارند، مفید است. اما تاثیر چندانی روی پوست‌های سبزه، گندمی و تیره ندارد. شرکت کندلا برای رفع این مشکل، محصولاتی را روانه بازار کرده است که علاوه بر طول موج 755 نانومتر، دارای طول موج 1064 نانومتر ND-YAG نیز هستند. 

دستگاه لیزر تیتانیوم چیست؟

دستگاه لیزر تیتانیوم (Titanium) یک نوع دیگر از دستگاه های لیزر قدرتمند در بازار است. این دستگاه کارآمد برای حذف موهای زائد از  فناوری پیشرفته ای استفاده می‌کند. 

عملکرد دستگاه تیتانیوم به این صورت است که ابتدا یک نور لیزر متمرکز را به موهای زائد می‌تاباند. این نور توسط ملانین (رنگدانه) موجود در فولیکول مو جذب می‌شود. نور جذب شده بعد از تبدیل به گرما، فولیکول مو را تخریب می‌کند. به این ترتیب رشد مو مهار می‌شود.

دستگاه لیزر تیتانیوم برای از بین بردن و هدف قرار دادن ریشه موهای زائد از سه طول موج (755، 808 و 1064 نانومتر ) استفاده می‌کند. از مزایای این دستگاه می‌توان به کارایی بالا، اثربخشی مطلوب و نتیجه دهی عالی اشاره کرد. 

دستگاه لیزر تیتانیوم چیست؟

دستگاه لیزر تیتانیوم خوبه؟

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا دستگاه لیزر تیتانیوم خوبه؟ در این مقاله توضیحاتی درباره دستگاه لیزر تیتانیوم و تفاوت آن با دستگاه لیزر الکساندر ارائه می‌کنیم. این توضیحات به شما کمک می‌کنند پاسخ سوال خود را پیدا کنید.

شرکت آمریکایی آلما این دستگاه را با نام سوپرانو آیس تیتانیوم تولید کرد. در این دستگاه برای اثربخشی بیشتر از سه طول موج به صورت متمرکز استفاده می‌شود. یعنی طول موج‌های الکس (755 نانومتر)، دایود (810 نانومتر ) و ان دیاگ (1064 نانومتر) توسط دستگاه ساطع می‌شوند.

درواقع، می‌توان گفت طراحی بی‌نظیر هندپیس‌های دستگاه باعث شده است تا شاهد اثربخشی فوق العاده ای از دستگاه تیتانیوم باشیم. به همین دلیل است که می‌توان از این دستگاه برای افراد با هر نوع تایپ پوستی (از روشن تا تیره) استفاده کرد. 

مزایای دستگاه لیزر تیتانیوم

یکی از مزایای دستگاه لیزر تیتانیوم به سیستم خنک کنندگی تعبیه شده در داخل دستگاه مربوط می‌شود. این سیستم با تاثیر بر ناحیه لیزر شده، میزان درد و سوزش را کاهش می‌دهد. با وجود سیستم چیلر (سردکن) مراجعه‌کنندگان می‌توانند تا حد زیادی درد را تحمل کنند. 

عملکرد چیلر باعث کاهش دمای سطح پوست تا 18- درجه می‌شود. در این حالت، پوست سرد، خنک و بی حس است. به این ترتیب، مراجعه کننده احساس درد در ناحیه موردنظر نمی‌کند. به همین علت، دستگاه لیزر تیتانیوم محبوبیت زیادی در بین مشتریان دارد.

مزایای دستگاه لیزر تیتانیوم  

7 مورد از تفاوت های لیزر الکساندر و لیزر تیتانیوم

درست است که دستگاه های لیزر الکساندر و تیتانیوم برای از بین بردن موهای زائد به کار می‌روند. اما این دستگاه ها تفاوت‌هایی با هم دارند. دانستن این تفاوت ها به شما کمک می کند تا متوجه شوید برای شما دستگاه لیزر الکساندر بهتر است یا دستگاه لیزر تیتانیوم؟

در این قسمت به تفاوت های لیزر الکساندر و لیزر تیتانیوم اشاره می‌کنیم.

1- تفاوت در طول موج

همان طور که قبلا اشاره کردیم دستگاه لیزر الکس با استفاده از یک طول موج (755 نانومتر) عمل می‌کند؛ در حالی که لیزر تیتانیوم به صورت همزمان از ترکیب طول موج‌های الکس (755 نانومتر)، دایود (810 نانومتر) و ان دیاگ (1064 نانومتر) استفاده می‌کند. 

2- تماس دستگاه با سطح پوست

لیزر الکساندر جزو لیزرهای غیر تماسی است. یعنی برای تاثیرگذاری روی فولیکول‌های موی زائد نیازی به اتصال دستگاه با سطح پوست نیست. برای استفاده از لیزرهای نانکانکت (Non-connect) با سطح پوست، نیازی به ژل یا هر ماده رسانای دیگری نیست.

سر هندپیس دستگاه با سطح پوست تماس ندارد. اما دستگاه لیزر تیتانیوم آلما از نوع لیزرهای تماسی (connect) می‌باشد. یعنی در هنگام استفاده از آن به ژل اولتراسوند نیاز است. به کمک این ژل، خلا موجود در بین سر هندپیس و پوست بدن از بین می‌رود و اثربخشی نور لیزر بیشتر می‌شود. 

تماس دستگاه لیزر با پوست

3- نوع پوست 

دستگاه لیزر الکساندر روی پوست‌های روشن تاثیر خوبی دارد. در حالی که لیزر تیتانیوم می‌تواند روی هر نوع پوستی تاثیر بگذارد. یعنی این دستگاه برای از بین بردن موهای زائد پوست‌های روشن، متوسط (گندمین) و تیره مناسب است.  

4- سرعت و دقت دستگاه 

معمولا سرعت عمل دستگاه لیزر تیتانیوم بیشتر از دستگاه الکساندرایت می‌باشد. بنابراین گزینه مناسبی برای مواردی است که به سرعت بالا نیاز دارند. در مقابل، برای لیزر مناطقی که نیاز به دقت بالایی هست، لیزر الکساندر گزینه بهتری محسوب می‌شود.

5- هزینه درمان

معمولا هزینه درمان با دستگاه لیزر تیتانیوم در مقایسه با دستگاه لیزر الکساندر ارزان‌تر است. 

6- قدرت 

دستگاه لیزر الکساندر 1200 وات قدرت دارد؛ در حالی که قدرت لیزر تیتانیوم 1600 وات می‌باشد.

قدرت دستگاه لیزر

7- تعداد هندپیس 

یکی دیگر از تفاوت های لیزر الکساندر و لیزر تیتانیوم به تعداد هندپیس‌های آنها مربوط می‌شود. دستگاه لیزر الکس یک هندپیس و لیزر تیتانیوم دو هندپیس دارند. 

دستگاه لیزر تیتانیوم یا الکساندرایت؟

باید بدانید که عملکرد دستگاه لیزر روی تمام افراد یکسان نیست. بنابراین در هنگام انتخاب دستگاه لیزر باید به ویژگی‌های فردی و نیازهای خود توجه کنید. نوع پوست و مو، کیفیت دستگاه، مهارت اپراتور، حجم و تراکم مو جزو مواردی هستند که در نتیجه کار موثرند. 

دستگاه لیزر تیتانیوم بهتر است یا الکساندرایت؟

سخن پایانی درباره تفاوت های لیزر الکساندر و لیزر تیتانیوم

امروزه بسیاری از افراد برای از بین بردن موهای زائد خود به مراکز و کلینیک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند. در این مراکز، مدل‌های مختلفی از دستگاه های لیزر وجود دارند. این دستگاه ها از نظر قدرت، پردازش، نوع حرکت، توان، سرعت واکنش و... متفاوت هستند. لیزرهای الکساندر و تیتانیوم دو نمونه از دستگاه های لیزر قدرتمند و محبوب موجود در بازار هستند. 

اگر نمی‌دانید برای رفع موهای زائد خود از دستگاه الکساندرایت استفاده کنید یا تیتانیوم، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بالا را مطالعه کنید. در این مقاله به تفاوت های لیزر الکساندر و لیزر تیتانیوم اشاره کردیم. دانستن این تفاوت ها به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.