Skip to main content
| author

آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست می شود؟

09 بهمن, 1402

آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست می شود؟ به مرور زمان و با افزایش سن، چین و چروک‌های ریز و درشت روی پوست به وجود می‌آیند. این مسئله اجتناب ناپذیر است؛ اما می‌توان با استفاده از یکسری روش‌ها، روند پیری پوست را به تاخیر انداخت و برای مدت بیشتری از داشتن پوستی صاف و جوان لذت برد. 

تزریق بوتاکس روشی است که برای از بین بردن چین و چروک پوست از آن استفاده می‌شود. بیشتر مردم بوتاکس را به عنوان یک روش برای زیبایی و جوانسازی پوست می‌شناسند. در حالی که بوتاکس کاربردهای پزشکی و درمانی هم دارد. در این مقاله می‌خواهیم به سوالات زیر پاسخ دهیم.

- آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست می شود؟
- آیا بوتاکس باعث چروک بیشتر می شود؟
- آیا بوتاکس باعث پر شدن صورت می شود؟
- آیا بوتاکس باعث افتادگی پلک می شود؟
- آیا بوتاکس باعث روشن شدن پوست می شود؟
- آیا بوتاکس خوب است؟

اگر شما هم علاقمند هستید پاسخ این سوالات را بدانید، با ادامه مقاله همراه ما باشید. بوتاکس در اسلامشهر طرفداران خاص خود را دارد. شما هم می توانید برای رفع چین و چروک پوست خود به کلینیک زیبایی در اسلامشهر مراجعه کنید. 

آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست می شود؟

بوتاکس و رایج ترین کاربردهای آن 

بوتاکس ماده سمی است که از باکتری کلستریدیوم به دست می‌آید. متخصصان زیبایی با رقیق کردن این ماده و تزریق دوز ناچیزی از آن می توانند ماهیچه های صورت را به شکل موقتی فلج کنند. به این ترتیب چین و چروک پوست افراد را در یک بازه زمانی از بین می‌برند. همان طور که گفتیم تزریق بوتاکس فقط جنبه زیبایی ندارد و برای درمان بعضی مشکلات عضلانی یا عصبی هم به کار می‌رود. 

بوتاکس کاربردهای زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به از بین بردن خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، چین و چروک چانه، خط اخم و خنده، بالا بردن ابروها، درمان پریدن پلک و انحراف چشم اشاره کرد. البته کاربردهای بوتاکس به این چند مورد محدود نمی‌شود. این ماده برای درمان سردردهای مزمن میگرنی و اسپاسم عضلات صورت و گردن هم به کار می‌رود. با استفاده از آن می‌توان تعریق بیش از حد کف دست‌ها، زیر بغل و... را کاهش داد. همچنین افتادگی گوشه های لب و نوک بینی را درمان کرد.

آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست میشود؟

فواید شگفت‌انگیز بوتاکس موجب شده است تا مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرد. معمولا کسانی که بوتاکس تزریق می‌کنند، در ابتدا از آثار فوق‌العاده آن شگفت زده می‌شوند و نسبت به تغییرات چهره خود رضایت دارند. اما نگران این مسئله هستند که تزریق مجدد بوتاکس باعث افتادگی پوست آنها شود. 

مطالعاتی که درباره آثار بلند مدت تزریق بوتاکس در نمونه های کوچک با شرایط کنترل شده انجام شده است تناقضاتی را نشان می‌دهند. بنابراین نمی‌توان پاسخ دقیقی به این سوال داد که « آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست می شود؟ » برای ارائه یک پاسخ جامع نیاز به مطالعات و تحقیقات بیشتری است.

با این وجود به نظر می‌رسد آثار ناشی از تزریق بوتاکس برای مدت کوتاهی باقی می‌مانند و موقتی هستند. در این شرایط، تزریق بوتاکس عوارض طولانی مدتی را در ناحیه موردنظر بر جای نمی‌گذارد. دوز ناچیزی از بوتاکس که تزریق می‌شود، چین و چروک و خطوط عمیق پوستی منطقه موردنظر را از بین می‌برد.

حتی اگر باعث افتادگی پوست یا افتادگی پلک هم شود، این عوارض موقتی خواهند بود و بعد از چند روز رفع می‌شوند. باید توجه داشت که اگر تزریق بوتاکس توسط یک متخصص با تجربه انجام شود، عوارضی مانند افتادگی پوست یا افتادگی پلک رخ نمی‌دهند. چرا که متخصص از دوز مناسبی برای تزریق استفاده می‌کند. 

آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست می شود؟

آیا بوتاکس باعث چروک بیشتر می شود؟

برخی افراد تصور می‌کنند چین و چروک پوست آنها بعد از تزریق بوتاکس بیشتر می‌شود؛ در حالی که اصلا این طور نیست. متخصصان پوست معتقدند برای بهره مندی از آثار طولانی مدت بوتاکس باید تزریق را در بازه زمانی مشخصی تکرار کرد.

معمولا آثار بوتاکس برای 4-3 ماه باقی می‌مانند و بعد از این مدت نیاز به تزریق مجدد است. بعد از گذشت این مدت، آثار بوتاکس محو می‌شوند. این مسئله باعث می‌شود برخی تصور کنند بوتاکس باعث چروک بیشتر می‌شود. در حالی که اگر دفعات بعدی تزریق را انجام ندهند، پوست آنها به حالت اولیه خود بازمی‌گردد. 

به عقیده برخی پزشکان تزریق بوتاکس می‌تواند ارتباط بین اعصاب و ماهیچه را به صورت موقت تضعیف کند. به این ترتیب، چین و چروک‌های دینامیک پوست رفع می‌شوند. البته این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که عملیات تزریق توسط یک متخصص با تجربه انجام شود. با توجه به مواردی که گفتیم وقتی اثر بوتاکس از بین می‌رود، شما پیرتر به نظر نمی‌رسید. 

آیا بوتاکس باعث چروک بیشتر می شود؟

آیا بوتاکس باعث پر شدن صورت می شود؟

به مرور زمان که سن شما بیشتر می‌شود، میزان کلاژن سازی پوست کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه پوست حالت ارتجاعی و کشسانی خود را از دست می‌دهد. به دلیل کاهش میزان کلاژن سازی، حجم پوست هم کمتر می‌شود. این امر موجب لاغر شدن صورت شما می‌شود. به کمک تزریق بوتاکس یا فیلر می‌توان این کاهش حجم را جبران کرد و از زیبایی چهره خود لذت برد. 

آیا بوتاکس باعث افتادگی پلک می شود؟

اگر تزریق بوتاکس توسط یک فرد متخصص انجام شود، این اتفاق رخ نمی‌دهد. در غیر این صورت، ممکن است بر اثر تزریق بیش از اندازه ماده بوتاکس، دچار افتادگی پلک یا افتادگی پوست شوید. گاهی اوقات استفاده از ماده بوتاکسی که به خوبی رقیق نشده است، زمینه افتادگی پلک را فراهم می‌کند. 

در مواردی که تزریق بوتاکس توسط افراد بی تجربه انجام شود، ممکن است تزریق در محل اشتباه صورت گیرد. این مسئله هم می‌تواند باعث افتادگی پلک شود. درست است که تزریق بوتاکس یک روش غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست است؛ اما نمی‌تواند ظاهر خسته پوست را بهبود بخشد. 

آیا بوتاکس باعث افتادگی پلک می شود؟ | آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست می شود؟

آیا بوتاکس باعث روشن شدن پوست می شود؟

یکی از سوالاتی که در ذهن متقاضیان بوتاکس وجود دارد این است که آیا بوتاکس باعث سفید شدن پوست می شود؟ باید گفت که تزریق بوتاکس اثری بر رنگدانه های پوست ندارد. بعد از تزریق بوتاکس، چین و چروک‌های پوست برطرف می‌شوند و سطح پوست صاف می‌شود. در اثر تابش نور و انعکاس آن، پوست شما روشن به نظر می‌رسد. 

آیا بوتاکس خوب است؟

تزریق بوتاکس یک روش محبوب است که برای رفع چین و چروک‌های پوست به کار می‌رود. اما نحوه تزریق، منطقه تزریق و دوزی که استفاده می‌شود اهمیت زیادی در نتیجه نهایی دارد. بنابراین اگر در فکر تزریق بوتاکس هستید حتما این کار را به یک فرد متخصص بسپارید. با این کار می‌توانید از عوارضی مانند افتادگی پوست ، افتادگی پلک و... در امان بمانید. 

آیا بوتاکس خوب است؟

مزایای تزریق بوتاکس 

فواید و مزایای بوتاکس باعث شده است تا افراد زیادی برای جوانسازی پوست خود از این روش استفاده کنند. در ادامه به مزایای تزریق بوتاکس اشاره می‌کنیم. 

1- خطرات کم 

همان طور که گفتیم بوتاکس یک روش غیر تهاجمی است؛ به همین دلیل نسبت به سایر روش‌های جوانسازی پوست، خطرات کمتری دارد.

2- عدم نیاز به بیهوشی و بستری شدن

یکی از مزایای تزریق بوتاکس این است که در مدت کوتاهی انجام می‌شود و برای انجام آن نیازی به داروهای بیهوشی و بستری شدن نیست.

3- قیمت مقرون به صرفه 

برای جراحی زیبایی لازم است هزینه زیادی صرف شود. در حالی که قیمت تزریق بوتاکس در مقایسه با هزینه سایر اعمال جراحی زیبایی بالا نیست. 

4- کوتاهی دوره نقاهت و مراقبت های ساده بعد از تزریق 

عمل تزریق بوتاکس و مراقبت های بعد از آن، چندان پیچیده نیستند. به همین علت افرادی که بوتاکس انجام داده اند، دوران نقاهت کوتاهی را تجربه می‌کنند. 
5- کاهش میزان درد 
یکی از مزایای تزریق بوتاکس در مقایسه با سایر اعمال جراحی زیبایی، به درد کم آن مربوط می‌شود. یعنی درد ناشی از تزریق بوتاکس قابل تحمل و نسبت به درد سایر روش ها کمتر است. 

مزایای تزریق بوتاکس | آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست می شود؟

6-  اثربخشی بالا و ماندگاری نسبتا طولانی 

معمولا در مدت کوتاهی بعد از تزریق بوتاکس می‌توان نتیجه آن را مشاهده کرد. ضمن اینکه آثار این تزریق برای مدت 6-4 ماه باقی می‌مانند. 

عکس قبل و بعد از بوتاکس

 

عکس قبل و بعد از بوتاکس

عکس قبل و بعد از بوتاکس پیشانی | آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست می شود؟

عکس قبل و بعد از بوتاکس پیشانی

عکس قبل و بعد از بوتاکس | آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست می شود؟

عکس قبل و بعد از بوتاکس پیشانی

عکس قبل و بعد از بوتاکس دور چشم

عکس قبل و بعد از بوتاکس دور چشم

عکس قبل و بعد از بوتاکس | آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست می شود؟

عکس قبل و بعد از بوتاکس

سخن پایانی درباره اینکه آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست می شود؟

در این مقاله به سوال « آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست می شود؟ » پاسخ دادیم. بوتاکس یک روش پرطرفدار است که برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. زنان و مردان زیادی برای زیبایی بیشتر پوست خود اقدام به تزریق بوتاکس می‌کنند. البته متقاضیان بوتاکس با سوالات زیادی مواجه می‌شوند که ممکن است پاسخ آنها را ندانند.

در این مقاله تلاش کردیم پاسخ برخی از این سوالات را ارائه دهیم. اگر شما هم قصد دارید برای رفع چین و چروک و زیبایی بیشتر پوست خود از بوتاکس استفاده کنید، توصیه می‌کنیم برای این کار به متخصص مراجعه کنید.