Skip to main content
| author

ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت

20 مرداد, 1401

ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت ، شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... از مهم ترین مواردی هستند که در صورت عدم سازگاری افراد با هریک از آنها امکان دارد به مهاجرت بیانجامد. با توجه به این که تمام ما به دنبال زندگی آسان همراه با آرامش و البته کم هزینه هستیم بسیار پیش می آید که به فکر مهاجرت بیفتیم.

ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت

تا اینجا مساله فقط تغییر شرایط، تغییر کشور، بهبود و ارتقای زندگی است. اما نکته ی اصلی مهاجرت انتخاب مقصد مناسب است. انتخاب کشور هدف یکی از چالش های مهمی است که تمام افرادی که قصد مهاجرت دارند با آن مواجه می شوند. اگر علت مهاجرت غیر از مساله ی مالی باشد روند انتخاب کشور برای مهاجرت با زمانی که مساله ی مالی داریم متفاوت است. یعنی در صورتی که افراد هزینه های لازم برای مهاجرت را داشته باشند روند انتخاب کشور برای اقامت کاملاً با زمانی که هزینه کافی ندارند متفاوت خواهد بود. با داشتن هزینه های کافی افراد به مقصد و مزایایی که دارد فکر می کنند و براساس معیارهای خود دست به سنجش و در نهایت انتخاب مقصد می زنند. اما اگر هزینه ی کافی برای گذران زندگی نداشته باشند کشورهایی که مهاجرت به آنها ارزان است را انتخاب می کنند. در این مقاله به تعدادی از کشورهای ارزان و کم هزینه برای مهاجرت اشاره می کنیم.
اگر تصمیم به مهاجرت گرفته اید و به دنبال یک کشور کم هزینه و مناسب می گردید، خوب است بدانید هر کشوری براساس شرایط مخصوص خود هزینه های متفاوتی دارد. بنابراین اگر قصد مهاجرت به کشور خاصی را دارید باید شرایط زندگی، شرایط اقتصادی، کاری، تحصیلی و در کل از تمام هزینه های آن کشور اطلاع کافی بدست آورید. با آگاهی از این هزینه ها به راحتی می توانید برنامه ریزی کرده و کشوری مناسب با شرایط خود انتخاب نمایید.


در ادامه به چند مورد از کشورهای ارزان برای مهاجرت اشاره می کنیم.

 

1-کشور بلغارستان :


کشور بلغارستان با در نظر گرفتن هزینه های مهاجرتی یکی از گزینه های مناسب است. این کشور امکانی فراهم کرده تا با خرید مقداری از اوراق قرضه با ارزش حداقل 500 هزار یورو افراد بتوانند اقامتی 5 ساله از دولت این کشور دریافت نمایند.

 

2- ترکیه :


ترکیه یکی دیگر از کشورهای کم هزینه برای مهاجرت است. اگر قصد مهاجرت به کشوری نزدیک ایران را دارید، ترکیه یکی از گزینه های خوب است.

 

3- قبرس :


جزیره ی زیبای قبرس نیز یکی از انتخاب های مناسب و ارزان قیمت برای مهاجرت است. این کشور زیبا روش های بسیار آسانی برای اخذ ویزا دارد. قبرس برای زندگی مزایای فوق العاده ای مانند امنیت، نرخ پایین جرم و جنایت، بیمارستان های خصوصی کم هزینه، استاندارد بالای خدمات بهداشتی، آموزش مناسب و به صرفه و... دارد. خوب است بدانید که هزینه ی خرید ملک در قبرس بسیار مقرون به صرفه است.

 

4- یونان :


و اما یونان که این روزها درصد بالایی از مهاجرت را داشته است. برای افرادی که به دنبال کشوری کم هزینه و ویزای کاری هستند، یونان گزینه ای بسیار خوب است. بهتر است بدانید که بیش از نیمی از نیروی کار یونان اتباع خارجی هستند.

 

5- هند :


یکی دیگر از کشورهای با هزینه مناسب برای مهاجرت هند است. در هند هزینه ی خوراک بسیار پایین است اما یکی از معایب این کشور جمعیت بالا و نوع خاص آداب و رسوم زندگی است. البته یافتن کار در این کشور بسیار سخت است.

 

6- اکراین : 


آخرین کشوری که در این متن به شما معرفی می کنیم اوکراین است. هزینه های زندگی در این کشور مناسب است. به نسبت کشورهای آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی زندگی در اوکراین به صرفه است. اما شرایط آب و هوایی این کشور خیلی مناسب به نظر نمی رسد. زیرا اوکراین زمستان های بسیار سرد و طولانی دارد. علاوه بر این یک عیب اساسی در این کشور بالا بودن نرخ جرایمی مانند دزدی است.

 

سخن آخر ..


در انتها یادآوری می کنیم که اگر شما هم به فکر مهاجرت هستید، بهتر است در ابتدا اطلاعات کافی در مورد شرایط زندگی در کشور موردنظر به دست آورید.