Skip to main content
| author

شغل های پر درآمد و مورد نیاز در دبی

20 مرداد, 1401

شغل های پر درآمد در دبی ، در مدت زمان نسبتا کوتاهی، دبی خود را بعنوان یکی از برجسته ترین شهرهای جهان ثبت کرده است. این شهر بدلیل معماری برجسته مدرن، اقامتگاه های مجلل، غذاهای عالی و ... به یک مقصد مشهور سفر تبدیل شده است. دبی به عنوان یک

مرکز تجاری بین المللی با سرعت در حال گسترش، هجوم مداوم افراد جاه طلب و شرکت های بزرگ را نیز به خود جلب کرده است که به دنبال سرمایه گذاری در بازارها و فرصت های جدید هستند. یکی از نکات اساسی برای کار در خارج از کشور، داشتن شغل قبل از مهاجرت است. این امر به ویژه در دبی لازم می باشد. شغلی را پیدا کنید که علاوه بر مهارت، برای شما مناسب باشد. همچنین تجربه ارزشمندی برای حرفه شما ایجاد کند. به همین منظور، لیستی از پردرآمدترین مشاغل در دبی را گردآوری کرده ایم. این باید به شما ایده دهد که کدام صنایع پردرآمدترین هستند و همچنین اینکه آیا ترکیبی از آموزش و مهارت شما به شما کمک می کند تا یکی از بهترین موقعیت ها را تأمین کنید.


کسب و کار در دبی


برای کار در دبی قاعدتا باید یک اسپانسر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایی در دبی داشته باشید. کارفرما یا اسپانسر در نهایت با امضای قرارداد با شخص متقاضی کار در دبی، مجوز کاری فرد را در این کشور فراهم می ‌کند. اگر قصد کار در دبی دارید، در نظر داشته باشید که تنها با مجوز کاری می ‌توانید در این شهر مشغول به کار شوید. ویزای توریستی دبی یا ویزاهای دیگر به شما چنین امکانی نخواهند داد.
جدا از ویژگی‌هایی که این شهر را تبدیل به یکی از محبوب‌ ترین شهرها برای کار و سرمایه گذاری کرده است، ویزاهای دبی به صورت موقتی هستند و منجر به اقامت دائم‌ نمی‌ شوند. البته برای برخی سرمایه گذاران استفاده از امکان اقامت ۵ و ۱۰ ساله نیز وجود دارد.

کسب و کار در دبی


شغل های پر درآمد دبی


با وجود هزاران فرصت شغلی می توانید در مدت کوتاهی مشغول به کار شده و ثروتمند شوید‌. دبی دقیقا شهری برای فرصت های بزرگ می باشد. توجه داشته باشید که در شهر دبی بخش های تجاری زیادی وجود دارند که می توانند به شما هزینه خوبی بپردازند. همه این ها بستگی به سطح تجربه و مهارت های شما دارد. هر چه مهارت شما بیشتر و تجربه تان بالاتر باشد، برای کسب درآمد بالا تر و زندگی راحت تر در دبی شانس بیشتری خواهید داشت. در ادامه به بررسی برخی شغل های پر درآمد در شهر دبی می پردازیم.


1- مشاغل حقوقی در دبی


وکلا نقش بسیار مهمی در عملکرد های یک شرکت دارند. کار های حقوقی یک شرکت همیشه بخش مهمی از پیشرفت و تحرک آن برای حرکت رو به جلو است. در شرکت های دبی، برای به دست آوردن نطرات حقوقی دقیق باید وکلای مجربی استخدام نمود. اگر شما خود یک وکیل مجرب هستید، حضور در شهر دبی می تواند برای شما امتیازاتی همراه داشته باشد.‌ به عنوان یک وکیل از شما خواسته می شود تا به مسائل مربوط به قرار داد های حقوقی رسیدگی کنید و برای مشاوره توافق نامه های حقوقی کار هایی انجام دهید.
برای یک وکیل با حداقل بین هفت تا هشت سال تجربه کاری، شهر دبی مکان بسیار مناسبی برای کسب درآمد های بالا می باشد. با توجه به هزینه زندگی در شهر دبی، شغل های پر درآمد گزینه بسیار مناسبی در این شهر پر از زرق و برق هستند. حقوق متوسط ماهیانه یک وکیل در شهر دبی بین بیست هزار درهم تا شصت هزار درهم است.

مشاغل حقوقی در دبی


2- آموزش در دبی


تدریس یکی از حرفه های بسیار پر درآمد در شهر دبی می باشد‌. شخص متقاضی می تواند در مدارس، موسسات، کالج ها و دانشگاه های مختلف دبی شروع به تدریس کند. از جمله دانشگاه های شهر دبی می توان به دانشگاه آمریکایی دبی، دانشگاه عجمان دبی و … اشاره نمود. امارات متحده عربی، با داشتن حقوق و دستمزد عالی، یکی از مکان های برتر دنیا برای شروع یک شغل در زمینه آموزش است. البته دقت تجربه و اعتبار تاثیر مستقیمی بر میزان حقوق یک مدرس در شهر دبی دارد. به طور میانگین می توان گفت حقوق معلمان در شهر دبی بین دوازده هزار درهم تا بیست هزار درهم در یک ماه است. حقوق تدریس در مدارس خصوصی بسیار بیشتر می باشد و البته این حقوق های دریافتی کاملا معاف از مالیات هستند‌. پس اگر در تدریس حرفه ای هستید، شغل های زیادی برای شما در شهر دبی وجود خواهد داشت‌. نکته بسیار مهم این است که برای داشتن فرصت خوب شغلی در این رشته، بهتر است در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل کرده باشید.


3- خلبان ها و مشاغل مرتبط با حمل و نقل هوایی در دبی


صنعت حمل و نقل هوایی، مشاغلی با درآمد بالا را در دبی ارائه می دهد. بسیاری از خطوط هوایی گسترده در دبی مانند امارات، اتیاد، دبی و … نیاز به خلبانان ماهر بسیاری دارند. در حقیقت می توان گفت خلبانان در امارات متحده عربی جایی که صنعت حمل و نقل هوایی به سرعت در حال رشد است، مورد توجه زیادی قرار می گیرند. به عبارتی کمبود متخصصان حرفه ای پرواز در سراسر جهان کاملا دیده می شود. خلبانان و کادر پروازی علاوه بر حقوق در شهر دبی مزایای دیگری مانند مسکن، خدمات شهری و مدرسه رایگان دارند. همچنین می توانند در صندوق های خاص سرمایه گذاری کنند. حقوق ماهیانه خلبان ها در شهر دبی بین چهل هزار تا پنجاه و پنج هزار درهم امارات می باشد.

خلبان ها و مشاغل مرتبط به حمل و نقل هوایی در دبی


4- شغل های مربوط به حسابداری و امور مالی در دبی


در شهر دبی تقاضا برای متخصصان حسابداری همیشه وجود دارد. در صورت داشتن مدرک مرتبط مانند کارشناسی، تجربه های عالی در زمینه سیستم مالی و … می توانید در این شغل درآمد بالایی داشته باشید. حقوق ماهیانه حسابدارها در شهر دبی بین هجده هزار درهم تا سی و یک هزار درهم امارات متحده عربی می باشد.


5- مشاوره IT و دیجیتال مارکتینگ


دیجیتال مارکتینگ و مشاغل مربوط به آی تی از جمله مشاغل پردرآمد در دبی هستند و افراد بسیاری در این زمینه‌ ها مشغول به فعالیت‌ می باشند. شما می‌ توانید از طریق دیجیتال مارکتینگ به سرعت کسب و کار خود را رونق بخشید و درآمد بالایی را به دست آورید. دولت دبی این اجازه را به شما می‌دهد که بدون داشتن یک دفتر فیزیکی بتوانید برای یک سال با مجوز کار کنید. موفقیت در این زمینه تنها با داشتن توانایی فنی امکان ‌پذیر خواهد بود. البته رقابت در این زمینه بسیار بالا می باشد. از همین جهت برای موفقیت نیازمند رعایت اصول و قوانین خواهید بود. طبق بررسی‌های صورت گرفته، یک کارآفرین برای انجام دیجیتال مارکتینگ به سرمایه 9500 تا 13500 دلاری نیاز دارد.


6- فعالیت در زمینه زیبایی


همان‌طور که می دانید یکی از صنعت‌هایی که در دبی و بسیاری از شهرهای جهان مورد توجه قرار گرفته است، صنعت مربوط به زیبایی می باشد. به طوری که بسیاری از افراد حاضر هستند برای آن که زیبایی و تناسب اندام داشته باشند، هزینه‌های بسیاری را بپردازند. شما می‌ توانید به عنوان یک متخصص زیبایی با در اختیار داشتن مدارک مربوطه در رابطه با این موضوع به دبی سفر کنید و درآمد بالایی را از این راه به دست آورید.

فعالیت در زمینه ی زیبایی


7- حمل و نقل


شغل مربوط به حمل و نقل در شهری چون دبی که بسیار مسیر رفت و آمد دارد، از جمله شغل های پردرآمد به شمار می آید. به طوری که شما می ‌توانید حتی به عنوان راننده شخصی مشغول به فعالیت شوید. البته اگر خودرویی که در اختیار دارید برای خودتان است، می ‌توانید از آن برای حمل و نقل مردم بومی و همچنین توریست‌ها کمک بگیرید. درباره این موضوع می‌ توان گفت انواع راه‌ها برای کسب درآمد از طریق حمل و نقل در دبی بسیار زیاد است و شما می ‌توانید متناسب با شرایط یکی را که مناسب است، انتخاب کنید.

حمل و نقل


8- مهندس مکانیک


با داشتن مدرک مهندسی مکانیک، می‌ توانید متناسب با تخصص خود مسئولیت نصب و راه‌ اندازی پروژه ‌های مختلف را بر عهده گیرید. با این کار درآمد خوبی را به دست می آورید. درآمد یک مهندس مکانیک در دبی به طور متوسط در ماه از 10 تا 35 هزار درهم امارات است. البته این موضوع به تخصصی که دارید نیز بستگی دارد.

img title="مهندس مکانیک" src="/imag" alt="مهند" width="400" h" /></p><h4><" />سخن آخر</h4"


دبی شهری زیبا و منحصر به فرد می باشد. همچنین این شهر مسافران و مهاجران زیادی دارد. اگر شما هم قصد مهاجرت کاری دارید، حتما دبی را انتخاب کنید. در دبی شغل های زیادی وجود دارد که باعث درآمد زیاد افراد می شود. در این مقاله به برخی از آنها اشاره کردیم. دقت داشته باشید که برای مهاجرت کاری به هر کشوری مخصوصا دبی باید مهارت و تجربه در زمینه شغلی خود داشته باشید.