Skip to main content
| author

شرایط مهاجرت و اقامت به ترکیه

20 مرداد, 1401

شرایط مهاجرت  و اقامت به ترکیه ، ترکیه کشوری می باشد که موقعیت جغرافیایی خاصی دارد. این کشور در حال حاضر یکی از کشورهایی می باشد که بیشترین مهاجر را در خود جای داده است. مهاجرت به ترکیه می تواند تصمیم مهمی در زندگی فرد باشد که پیش نیاز های خاص خود

را دارد. به این صورت هر کس که تصمیم به مهاجرت بگیرد نمی تواند فردای همان روز به کشور مورد نظرش مهاجرت کند. اقامت و مهاجرت به کشورهای خارجی، شرایط و قوانین خاص خود را دارا می باشد که هیچ کدام شبیه به هم نیستند. در نتیجه اگر شما هم قصد مهاجرت به ترکیه را دارید بهتر می باشد قبل از هر چیزی آگاهی و اطلاعات خود را از شرایط مهاجرت و اقامت به ترکیه بالا ببرید.


مهاجرت به ترکیه


زندگی در کشور جدید با فرهنگ و قوانین متفاوت، سختی های خود را دارد. همین سختی ها باعث می شود که متقاضیان قبل از سفرشان به کمک یک وکیل مجرب و خبره با شرایط و قوانین کشور مقصد آشنا شوند. بدلیل اینکه قوانین آن کشور را زیر پا نگذارند و اتفاقات ناخوشایندی برای آن ها رخ ندهد. اما در چند سال اخیر نرخ مهاجرت به کشور ترکیه افزایش بسیار چشمگیری داشته و افراد خارجی بسیار زیادی برای اقامت در این کشور اقدام به تهیه مدارک مورد نیاز آن کرده اند. شرایط مهاجرت به ترکیه یکی از نکات بسیار مهم برای دریافت اقامت این کشور می باشد. روش های گوناگونی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد که متقاضیان با مشاوره های تخصصی می توانند یکی از آن روش ها را برای مهاجرت انتخاب کنند. در ادامه مطلب با شرایط مهاجرت به ترکیه بیشتر آشنا می شویم.

img title="مهاجرت به ترکیه" src="/images" alt="مهاجرت" width="400" heigh" /></p> <h2><br /"شرایط مهاجرت به ترکیه


کشور ترکیه از لحاظ دین و فرهنگ تشابه بسیار زیادی به ایران دارد. این امر یکی از مزیت های مهاجرت به ترکیه می باشد. روش های بسیار زیادی برای مهاجرت و اقامت به ترکیه وجود دارد. به طور کلی شرایط مهاجرت به ترکیه را به 6 دسته تقسیم بندی می کنند. شرایط اقامت و مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، تولد، ازدواج و پناهندگی از این 6 دسته می باشند.


1- شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل


یکی از راه های ماجرت به کشور دوست داشتنی ترکیه تحصیل در این کشور می باشد. تحصیل در ترکیه از سن 7 سالگی تا 18 سالگی ادامه دارد. پس از آن افراد می توانند به تحصیل در دانشگاه های این کشور بپردازند. برای تحصیل در ترکیه باید در یکی از مدارس و یا دانشگاه های آن پذیرش شوید و به زبان ترکی یا انگلیسی مسلط باشید.


2- شرایط مهاجرت و اقامت در ترکیه


برای اقامت و مهاجرت به ترکیه ی نید با توجه به آگهی های نیازمندی کار در این کشور مشغول به کار شوید.هچنین اقامت موقت ترکیه را اخذ نمایید. کار آفرینی یکی از روش ها و شرایط مهاجرت به ترکیه می باشد که با مرور زمان می توان با انجام این کار اقامت دائم در این کشور را گرفت. متقاضیان که قصد اقامت و مهاجرت به ترکیه را دارند باید رزومه و سابقه شغلی خوب، شرایط سنی مناسب، پیشنهاد کاری از کارفرمای ترکیه و تسلط به زبان ترکی را داشته باشند.


3- شرایط اقامت و مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری


یکی از راه های اقامت و مهاجرت به ترکیه سرمایه گذاری یا خرید خانه می باشد. با خرید خانه به ارزش 250 هزار دلار می توان به راحتی در کشور ترکیه اقامت دائم داشت. به طور کلی این کشور یکی از بهترین کشورها برای سرمایه گذاری است. زیرا ترکی از نظر اقتصادی و گردشگری در موقعیت خوبی قرار دارد. سرمایه گذاری در اینکشور می تواند سود بسیار زیادی برای فرد به همراه داشته باشد. سرمایه گذاری می تواند به صورت کارآفرینی، خرید سهام، خرید ملک، خرید اوراق قرضه و ... باشد.


4- تولد


از دیگر راه ها و شرایط مهاجرت به ترکیه تولد فرزند در آن می باشد. سیستم تولد کودک در ترکیه از سیستم خون پیروی می کند. به این صورت که یکی از والدین کودک باید شهروند ترکیه باشند. در این صورت به کودک تازه متولد شده تابعیت ترکیه داده می شود. پس تنها شراط گرفتن اقامت ترکیه از طریق تولد، داشتن تابعیت یکی از والدین کودک است.


5- ازدواج


یکی از راه ها و شرایط مهاجرت و اقامت به کشور دوست داشتنی ترکیه ازدواج می باشد. متقاضی باید با یکی از شهروندان ترکیه به طور رسمی ازدواج کند. همچنین باید با همسر خود چندین سال زندگی کند و صوری نبودن ازدواج آن ها اثبات شود. همچنین ازدواج متقاضی باید از روی علاقه باشد یعنی فقط رای گرفتن اقامت و کهاجرت به ترکیه نباشد. افراد و متقاضیانی که برای گرفتن و اخذ اامت ترکیه صوری ازدواج می کنند. در صورتی که صوری بودن آن اثبات شود علاوه ر جریمه نقدی و مالی باید زندان هم بروند.


6- پناهندگی


کشور ترکیه یکی از اعضای کنوانسیون 1951 ژنو می باشد. به این معنی که این کشور از افراد تحت شکنجه، جنگ زده، افرادی که امنیت جانی ندارند و ... حمایت می کند. همچنین اقامت موقت به آن ها می دهد. بیش از 90 درصد مهاجران ترکیه سوری هستند. بدلیل درگیری های موجود در کشورشان به ترکیه پناه برده اند.


سخن آخر


مهاجرت به ترکیه شرایط و روش های متفاوتی دارد که در این مقاله مهمترین آن ها را برای شما معرفی کردیم. برای مهاجرت به ترکیه و هر کشور دیگری باید با قوانین و مقررات آن آشنا باشید تا دچار مشکل نشوید.