Skip to main content
| author

روش های مهاجرت و اقامت در فرانسه

20 مرداد, 1401

روش های مهاجرت و اقامت در فرانسه ، امروزه با توجه به تغییرات و پیشرفت هایی که در بسیاری از مناطق جهان اتفاق می افتد، مهاجرت امری رایج شده است. بسیار پیش می آید که افراد تصمیم بگیرند تا برای بهبود وضع زندگی به کشوری دیگر بروند. به عبارت دیگر یکی از تصمیم های مهم زندگی هر شخص تعیین محل زندگی می باشد.

بر این اساس افراد زیادی تصمیم می گیرند تا به کشورهای مدرن و پیشرفته تر جهان مهاجرت نمایند. یکی از کشورهای مدرن دنیا فرانسه می باشد. این کشور زیبا از نظر مسائل اقتصادی، آموزشی، سیاسی و... جایگاه خوبی در جهان دارد. سالانه افراد زیادی از سراسر دنیا به فرانسه مهاجرت می کنند. در این میان نکته ی اساسی و مهم که هر فرد برای این امر باید توجه کند، بررسی شرایط است. در صورتی که قصد مهاجرت به فرانسه یا کشور دیگری را دارید بهتر است بدانید شرط اصلی، آگاهی از مدارک و شرایط دریافت ویزا و اقامت می باشد.

 

روش های مهاجرت و اقامت در فرانسه


مهاجرت به فرانسه نیز مانند مهاجرت به هر کشور دیگری شرایط و الزاماتی دارد. علاقه مندان و افرادی که تمایل به مهاجرت به این کشور زیبا و شگفت انگیز را دارند باید به نکاتی دقت کنند. برای این که بتوانید ویزا و در نهایت اقامت این کشور کم نظیر را دریافت کنید، راه های مختلفی وجود دارد. افرادی که تمایل دارند می توانند از راه تمکن مالی برای زندگی در این کشور، درخواست اقامت دهند. در صورتی که تمایل به سرمایه گذاری دارید می توانید از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری اقامت بگیرید. علاوه بر این موارد اقامت با روش ادامه ی تحصیل، از طریق کار، خرید زمین و ملک، ازدواج و تولد نیز امکان پذیر می باشد. گاهی نیز افراد از طریق ویزای توریستی یا حتی درخواست پناهندگی به این کشور مهاجرت می نمایند. در این مقاله چند روش متداول و رایج را برای مهاجرت به این کشور زیبا شرح می دهیم.

روش های مهاجرت و اقامت در فرانسه

مهاجرت از طریق تمکن مالی


یک راه ارزان مهاجرت به سایر کشورها، روش تمکن مالی است. امروزه این روش طرفداران زیادی مخصوصاً برای مهاجرت به فرانسه پیدا کرده است. دریافت این نوع اقامت به نسبت راحت تر از سایر روش ها می باشد. برای دریافت این نوع اقامت نیاز به داشتن مدرک زبان نیست و به راحتی قابل تمدید است. به همین علت افراد زیادی به سمت این روش گرایش پیدا می کنند. در این روش باید افراد بتوانند ثابت کنند که ماهی 3000 یورو درآمد دارند. به علاوه ی این میزان، 1500 یورو برای همسر و 750 یورو برای فرزندان زیر 18 سال خود دریافتی دارند. این میزان درآمد می تواند از سود سپرده ی بانکی به دست بیاید یا می تواند از اجاره ی ملک یا حقوق بازنشستگی باشد. همچنین می تواند از راه سود سهام های خریداری شده به دست آید. در هر حال باید فرد بتواند ثابت کند با یک روش، این میزان درآمد ماهانه را دارد. به عبارت دیگر در صورتی که سند ملک یا سپرده ی بانکی در ایران دارید با این روش به راحتی می توانید اقامت فرانسه را دریافت نمایید.

 

مهاجرت از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری


راه دیگری که برای مهاجرت به فرانسه وجود دارد، سرمایه گذاری و ثبت شرکت می باشد. با این روش می توانید ویزای تجاری دریافت نمایید و به راحتی بین کشور خود و فرانسه در تردد باشید. برای دریافت این اقامت در نظر داشته باشید که باید برای شرکت خود افرادی استخدام نمایید. این افراد باید از میان اتباع فرانسه انتخاب شوند. همچنین موظف می شوید که ماهانه 2 تا 3 هزار یورو برای حقوق آن ها پرداخت کنید. حتی می توانید در این کشور اقدام به خرید شغل نمایید. برای این کار باید 100 تا 200 هزار یورو بپردازید. البته باید بدانید که ابتدا باید ویزای توریستی دریافت کنید. لازم به ذکر است که در حال حاضر این کشور ویزای سرمایه گذاری و کارت اقامت سبز ارائه نمی دهد.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق تحصیل


روش دیگر که مورد توجه افراد بسیاری قرار دارد، مهاجرت از طریق ادامه ی تحصیل می باشد. علاقه مندان در صورت دریافت پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های فرانسه می توانند برای ویزا اقدام نمایند. در این صورت باید رزومه ی تحصیلی خوبی به همراه مدرک زبان و اثبات تمکن مالی ارائه دهند. با ارسال این مدارک به دانشگاه مورد نظر خود می توانند در صورت تایید دانشگاه، پذیرش تحصیلی دریافت نمایند. به این ترتیب به راحتی به سفارت مراجعه کرده و درخواست ویزای تحصیلی می دهند. پس از اتمام درس و فارغ التحصیلی نیز تا 1 سال اجازه ی اقامت خواهند داشت. در این مدت افراد می توانند به دنبال شغل مورد نظر بگردند و پس از اشتغال اقامت دریافت نمایند.

مهاجرت از طریق تحصیل

مهاجرت از طریق کار


روش دیگر مهاجرت از طریق کار است. البته این روش دشوارتر از سایر روش ها است. زیرا افرادی که می خواهند با این روش مهاجرت کنند باید مدارکی داشته باشند. این افراد باید دعوت نامه ی کاری، سن بالای 18 سال، سابقه ی کاری مناسب، تمکن مالی و اسناد تایید شده توسط کشور فرانسه را ارائه دهند. شخص بعد از دریافت دعوت نامه به سفارت مراجعه کرده و با ارائه ی مدارک، درخواست ویزا می دهد. با این کار متقاضی می تواند اقامت موقت یک ساله دریافت کند. پس از اتمام یک سال این اقامت تا 5 سال امکان تمدید دارد. در نهایت فرد می تواند درخواست اقامت دائم دهد.

 

مهاجرت از طریق خرید ملک و زمین


خرید زمین و ملک در این کشور به طور مستقیم نمی تواند منجر به اخذ ویزا و اقامت شود. برای دریافت اقامت باید روش های دیگری نیز استفاده کنید. مثلاً برای افرادی که تصمیم به سرمایه گذاری در فرانسه دارند، خرید ملک و زمین کار را آسان می کند. به عبارت دیگر خرید ملک تسهیل کننده ی سایر روش های مهاجرت و اقامت می باشد.

مهاجرت از طریق خرید ملک و زمین

مهاجرت از طریق ازدواج و تولد


راه دیگر اخذ اقامت فرانسه ازدواج با یکی از شهروندان می باشد. علاقه مندان می توانند پس از ازدواج با یکی از شهروندان فرانسه درخواست اقامت و تابعیت دهند. البته افراد متقاضی باید قبل از ازدواج مقررات و قوانین فرانسه را بررسی نمایند و از آن آگاهی پیدا کنند. مثلاً یکی از قوانین این کشور برای ازدواج با شهروندانش، داشتن زندگی مشترک چند ساله با وی می باشد. علاوه بر ازدواج از طریق تولد نیز اقامت و تابعیت فرانسه ممکن است. در صورتی که پدر و مادر فرانسوی باشند، تابعیت منتقل خواهد شد. همچنین در صورتی که یکی از والدین متولد فرانسه باشند، نیز فرزند تابع فرانسه خواهد بود. اگر والدین فرانسوی نباشند و فرزند در فرانسه متولد شود نیز با شرایطی خاص می تواند تابعیت فرانسه بگیرد.

مهاجرت از طریق ازدواج
سخن پایانی


در این مقاله اطلاعاتی در مورد مهاجرت به فرانسه در اختیار شما قرار دادیم. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، حتما تمام شرایط را بررسی کنید و تصمیم درستی بگیرید.