Skip to main content
| author

مهاجرت از طریق عکاسی

20 مرداد, 1401

مهاجرت از طریق عکاسی ، یکی از شغل های پر طرفدار و محبوب در دنیای امروزی عکاسی است. عکاسی فعالیتی است که طی آن با ایجاد تصویر موقعیت ها ثبت می شوند. این کار دو مرحله ی مهم دارد. اول پیدا کردن سوژه ای مناسب و

دوم کادربندی و قاب بندی درست برای ثبت تصویر است. برای این کار هم می توان دوره های آموزشی را گذراند و هم در دانشگاه به تحصیل پرداخت. افرادی که عکاسی را به صورت حرفه ای می آموزند باید علاوه بر دانش و تخصص عملی، دانش آکادمیک این رشته را نیز کسب کنند.

 

مهاجرت از طریق عکاسی


امروزه عکاسان زیادی تمایل به ادامه ی شغل خود در کشورهای دیگر دارند. به همین علت اقدام به مهاجرت می کنند. انتخاب کشور مناسب برای فردی که می خواهد در آن جا به عکاسی اشتغال یابد بسیار مهم است. یکی از گزینه های مناسب برای این انتخاب، کشور کاناداست. کانادا به خاطر داشتن امنیت، شرایط خوب بهداشت، هزینه ی مناسب زندگی و... کشوری مناسب برای مهاجرت می باشد. رشته ی عکاسی در این کشور بازار کار مناسب و ایده آلی دارد. به دلیل داشتن شرکت های تبلیغاتی و صنعت مد، عکاسان زمینه ی اشتغال زیادی در این کشور دارند. افراد حرفه ای به راحتی می توانند کسب و کار شخصی در این حوزه برای خود راه بیندازند. خوب است بدانید که عکاسی در این کشور درآمد خوبی دارد. عکاسان در کانادا به راحتی می توانند برای خود زندگی خوبی فراهم کنند. نکته ای که برای مهاجرت عکاس ها ضرورت دارد، یک رزومه ی حرفه ای می باشد. این رزومه باید دانش حرفه ای عکاس، خلاقیت او و مهارت های حرفه ای وی را کامل نشان دهد.

 

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری عکاسان


ثبت تصاویر، خاطرات، اتفاقات مهم و... عواملی هستند که در تمام ابعاد زندگی مورد توجه می باشند. بر همین اساس عکاسی در تمام جهان و بین کسب و کارهای مختلف طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل بسیاری از کشورها به راحتی عکاسان حرفه ای و مشتاق را جذب می کنند. نکته ای که باید در انتخاب کشور مقصد در نظر گرفت، کسب درآمد مناسب از راه عکاسی می باشد. کانادا، استرالیا و پس از آن ها انگلستان کشورهایی هستند که به نسبت سایر کشورها موقعیت مناسبی برای جذب عکاسان ایجاد کرده اند. علاوه بر این سه کشور، فرانسه هم با رشد و توسعه ی بسیار در هنر و فرهنگ، یک کشور ایده آل برای مهاجرت عکاسان می باشد. این کشورها بستر خوب و مناسبی برای رشته و حرفه ی عکاسی فراهم کرده اند و از این طریق پذیرای هنرمندان حرفه عکاسی هستند.

بهترین کشور برای مهاجرت با شغل عکاسی

شرایط زندگی و اقامت عکاسان در کشورهای مهاجرپذیر


برای مهاجرت به هر کشور ابتدا باید شرایط زندگی در آن جا بررسی شود. عکاسی در کشورهایی مانند کانادا و استرالیا بازار کار ایده آلی دارد. علاوه بر این، کانادا کشوری امن بوده و رفاه خوبی در آن جا فراهم است. در کل، کشور کانادا گزینه ی خوبی برای مهاجرت می باشد. بر این اساس به مقصد مناسب و خوبی برای عکاسان تبدیل شده است. عکاسان حرفه ای که مشتاق فعالیت در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلیس و مانند این ها هستند به راحتی می توانند با این شغل به آن جا مهاجرت نمایند. وجود شرکت های ساخت فیلم، مد و فشن، تبلیغاتی، مجلات و ... در این کشورها موقعیت مناسبی برای این حرفه فراهم می آورد. عکاسان خلاق و حرفه ای به راحتی می توانند با مهاجرت به این کشورها درآمد خوبی کسب نمایند. همچنین افرادی که می خواهند کسب و کار خود را داشته باشند با راه اندازی آتلیه ی خود به راحتی می توانند کسب درآمد داشته باشند.

 

اطلاعات لازم درباره‌ی اخذ ویزای کار عکاسان


علاقه مندان به عکاسی می توانند برای ویزای کشورهای مهاجر پذیر درخواست دهند. همچنین می توانند با این کار در دوره های عکاسی و مراکز آموزشی حرفه ای شرکت نمایند. در نتیجه با کمی تلاش، مهارت و توانایی خود را در زمینه ی عکاسی افزایش دهند. با این کار فرصت های شغلی مناسبی برای خود ایجاد می کنند. علاقه مندان عکاسی می توانند مدارک لازم و تقاضای سفارت کشورهای مقصد را بررسی و در صورت امکان اقدام به اخذ ویزای کاری نمایند. معمولاً نتیجه ی این درخواست ها تا یک ماه بعد از ثبت، مشخص و اعلام می شود.

 

درآمد عکاسان


درآمد عکاسان در کشورهای مختلف براساس مهارت، خلاقیت و توانایی حرفه ای که نشان می دهند، متفاوت است. مثلاً درآمد یک عکاس در کشور کانادا حداقل 30 هزار دلار می باشد. در کشور استرالیا این میزان از حداقل 38 هزار دلار شروع می شود و حتی عکاسان حرفه ای تا 88 هزار دلار در سال می توانند درآمد داشته باشند. در انگلستان نیز افراد حرفه ای و متخصص این کار سالانه حداقل 40 هزار دلار درآمد دارند که براساس مهارت و توانایی فرد این میزان حتی به 80 هزار دلار نیز خواهد رسید.


سخن پایانی


اگر عکاس هستید یا به این حوزه علاقه مند می باشید و تمایل دارید در خارج از ایران به فعالیت خود ادامه دهید، سعی کنید با جمع آوری اطلاعات و بررسی تمام جوانب، بهترین کشور را برای مهاجرت انتخاب نمایید. ما در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات مفید و مختصری در این حوزه در اختیار شما قرار دهیم. شما با به دست آوردن اطلاعات بیشتر و فراهم کردن شرایط مساعد می توانید به هدف خود برسید.