Skip to main content
| author

راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان کدام کشور است؟

20 مرداد, 1401

راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان کدام کشور است؟ ، از جمله سوالات پرتکرار و مهم برای بسیاری از افراد که قصد مهاجرت را دارند، می باشد. به صورت کلی یک کشور را نمی توان به عنوان راحت ترین و آسان ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان دانست. زیرا هر فرد از مهاجرت

هدف خاصی و همچنین شرایط متفاوتی هم دارد. شرایط هر فرد در انتخاب مقصد برای مهاجرت نقش تعیین کننده ای می باشد. به همین دلیل باید قبل از تعیین کشور برای مهاجرت خود، تمامی شرایط خود را بسنجید و بعد به انتخاب مقصد مهاجرتی بپردازید. اگر هدف از مهاجرت تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری می باشد در این مقاله سعی در معرفی راحت ترین کشور برای مهاجرت را داریم. 

 

راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

 

همانطور که گفتیم، انتخاب راحت ترین کشور برای مهاجرت با تعبین کردن هدف از آن تغییر پیدا می کند. هر کشوری برای مهاجرت و جذب مهاجران، قوانین و شرایط بسیار متفاوت و خاصی را دارد. به همین دلیل نمی توان یک کشور را بعنوان راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان انتخاب نمود. مهاجرت اهداف زیادی دارد. مهاجرت کاری، تحصیلی، اخذ اقامت از طریق ازدواج و ... برخی از این اهداف می باشند. در ادامه مطلب قصد داریم همه این معیار ها و اهداف را برای شما توضیح دهیم.

 

  • مهاجرت تحصیلی و بهترین کشورها برای آن 

 

مهاجرت تحصیلی و اخذ اقامت از طریق آن یکی از بهترین روش های مهاجرت     به حساب می آید. در مهاجرت تحصیلی معیارهای زیادی وجود دارند که با توجه به آنها می توان کشوری را بعنوان راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان انتخاب کرد. معدل تحصیلی در مقاطع دبیرستان و دانشگاهی، سن فرد متقاضی و رزومه تحصیلی و پژوهشی از جمله معیارهای مهم مهاجرت تحصیلی هستند. همچنین رشته مد نظر برای تحصیل و هزینه آن را می توان بعنوان معیارهای آن نام برد. کشور های بسیار زیادی وجود دارند که شرایط آسان و نسبتا راحتی را برای پذیرش دانشجویان خارجی و سپس دادن اقامت تحصیلی به آنها تعیین کرده اند. ترکیه، ایتالیا و روسیه از جمله این کشورها می باشند.

مهاجرت تحصیلی و بهترین کشورها برای آن

 

ترکیه

 

کشور ترکیه به عنوان همسایه ایران می باشد. از نظر فرهنگی تشابهات بسیار زیادی با ایران دارد. همچنین در سفر به ترکیه برای ایرانیان به ویزا نیاز نیست. تحصیل و زندگی در این کشور هم برای دانشجویان ایرانی مقرون به صرفه می باشد. ترکیه سطح آموزشی خوبی در دانشگاه های خود دارد و باعث شده تا در چند سال اخیر دانشجویان ایرانی زیادی آن را بعنوان مقصد خود برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنند. همچنین روند  اعطای اقامت تحصیلی هم برای آنها با سرعت خیلی بالایی انجام می شود.

 

ایتالیا

 

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان، کشور ایتالیا می باشد. بدلیل اینکه دانشگاه های این کشور از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار هستند. ایتالیا برای دانشجویان ایرانی که بدنبال راحت ترین کشور برای مهاجرت می باشند، می تواند گزینه ی انتخابی مناسبی باشد. همچنین هزینه تحصیل در ایتالیا خیلی مناسب است. روند اعطای اقامت دانشجویی هم با سرعت بالایی انجام می شود.

 

  • مهاجرت کاری و بهترین کشورهای آن

 

کار و پیدا کردن شغل مناسب یکی دیگر از معیارهای مهم در انتخاب راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان محسوب می شود. این امر در بسیاری از کشورهای دیگر بعنوان یکی از روش ها و هدف های کاربردی در مهاجرت مطرح می باشد. هر کشوری با توجه به قوانین خود اقدام به پذیرش کارگرانی که قصد مهاجرت دارند، می کند. اما در حالت کلی این نوع مهاجرت تاثیر مستقیمی با شرایط اقتصادی، صنعتی، میزان درآمد و ... کشور مد نظر دارد. از طرفی در تمامی کشورها اولویت اول در کار و استخدام افراد در مشاغل مختلف، مردم خود کشور هستند. اگر مهارت و تخصص مورد نیاز در بین متقاضیان داخلی وجود نداشته باشد، افرادی که برای مهاجرت کاری اقدام کرده اند،پذیرش خواهند شد. مهارت و تخصص، آشنایی به زبان خود کشور و زبان خارجی از مهمترین معیارها برای پذیرش افرادی که قصد مهاجرت دارند، می باشند. همچنین میزان تحصیلات در برخی مشاغل، رزومه کاری افراد و سن فرد متقاضی از معیارهای دیگری که باید داشته باشند می توان نام برد. کشورهای ترکیه، آلمان، کانادا و ایتالیا از جمله کشورهایی هستند که اقدام به پذیرش افراد مهاجر می کنند.

مهاجرت کاری و بهترین کشورهای آن

 

آلمان

 

یکی از برترین کشورهای اروپایی که اقتصاد بسیار قدرتمند و محکمی دارد، آلمان می باشد. در ۲۰۲۰ میزان بیکاری در این کشور کمتر از ۵ درصد بود. در این کشور اگر  دانش بسیار بالا و مهارت بسیار خاص و کاربردی داشته باشید، به راحتی می توانید آن را بعنوان راحت ترین کشور برای مهاجرت انتخاب کنید. در آلمان ویزایی بنام ویزای جست و جوی کار وجود دارد. با این نوع ویزا به راحتی می توانید تا مدت ۶ ماه در این کشور اقامت و کار مورد نظر خود را پیدا کنید.

 

کانادا

 

کانادا را می توان کشور فرصت ها و امکانات دانست. کانادا بعنوان یکی از بهترین و راحت ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان می باشد. اگر تحصیلات و مهارت بالایی در زمینه خاصی دارید، بدون شک به راحتی و در کمترین زمان می توانید اقامت در کانادا را به دست آورید. اقتصاد و ارزش پولی این کشور بسیار بالا می باشد و نرخ بیکاری در کانادا در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر پیشرفته و سطح بسیار کمی دارد. شرایط زندگی در این کشور هم در سطح ایده آلی قرار دارد. همچنین به راحتی می توان زندگی راحت و سطح بالایی با مقداری پول در این کشور داشت.

 

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و بهترین کشورهای آن 

 

در مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با استفاده از سرمایه گذاری در کشور ثانویه می توانید با توجه به قوانین و مقررات موجود اقدام به اخذ اقامت دائمی در آن کنید. همچنین می توانید پاسپورت در کشور مورد نطر خود بگیرید. میزان حداقل سرمایه، سن افراد و مدت زمان سرمایه گذاری از شرایط و مقررات مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می باشند. همچنین از این شرایط می توان نداشتن سابقه کیفری، نوع سرمایه گذاری، خرید ملک، ایجاد یک شرکت و مشارکت در پروژه های اقتصادی را نام برد. اطلاعات کامل و تکمیلی از سرمایه های در دست یکی دیگر از شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می باشد. این شرایط برای اقتصاد بهتر کشور میزبان بوجود آمده اند. از کشورهایی که می توان در آن از طریق سرمایه گذاری مهاجرت کرد می توان ترکیه، آلمان، کانادا، آمریکا و انگلیس را نام برد.

img title="مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و بهترین کشورهای آن" src="/images/lawyar-dicover-03.jpg" al" width="512" height="323" /></p><p> " /> <h4>آمریکا</h4> <p> </p> <p>یکی "ز قدرتمند ترین و پهناور ترین کشورهای جهان، آمریکا می باشد. این کشور در عرصه اقتصاد هم قدرتمند ترین مهره در هر بخشی دارد. آمریکا برای افرادی که دوست دارند یک کسب و کار راه اندازی کنند و یا قصد سرمایه گذاری را دارند، انتخاب بسیار خوبی محسوب می شود. زیرا این کشور ارزش پولی بسیار بالایی در جهان دارد. همچنین قوانین و امتیازات خاصی را هم برای افراد سرمایه گذار تعیین کرده است. یکی از مواردی که بهتر می باشد در رابطه با مهاجرت به امریکا از طریق سرمایه گذاری دانست، قوانین بسیار حساس و مهم آن در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری می باشد. با کوچکترین سهل انگاری دولت امریکا تمام دارایی شما را مصادره و شما را دیپورت می کند.

 

انگلیس

 

یکی از پیشروترین کشورهای اروپایی، انگلیس می باشد. این کشور در چند سال اخیر با دقت بسیار زیاد و دقیق در بخش قوانین قضایی رضایت بسیاری از سرمایه گذاران خارجی و مطرح جهانی را برای سرمایه گذاری در خود ایجاد کرده است. انگلیس اقتصاد بسیار قوی دارد. همچنین ارزش پولی آن در مقابل دلار و یورو مناسب و خوب می باشد.

 

نتیجه گیری

 

اگر شما هم قصد مهاجرت به راحت ترین کشور ها را دارید باید ابتدا هدف و معیار خود را از آن مشخص کنید. سپس کشور مورد نظر خود را با هدف مد نظر انتخاب کنید. افرادی که قصد مهاجرت دارند باید به شرایط و قوانین کشور ثانویه متعهد باشند و آنها را رعایت کنند.