Skip to main content
| author

رینگ اسپرت چیست؟ + انواع رینگ

20 مرداد, 1401

یکی از موارد مهمی که دارندگان خودرو باید به وقت نیاز به آن توجه کنند انتخاب رینگ ‌چرخ است. برای خودرو بهتر است مناسب ترین رینگ را در نظر گرفت تا خودرو تحمل وزن کلی را بهتر انجام دهد. خرید رینگ چرخ با در نظر گرفتن مدل های شرکتی و اسپرت فراوانی که در بازار وجود دارد یکی از عملیات سخت و دشوار برای بسیاری از افراد به شمار می آید.

بنابراین باید خرید رینگ اسپرت را با در نظر گرفتن نکات مختلفی انجام داد. در این مقاله می خواهیم شما را با انواع رینگ اسپرت خودرو و همچنین قیمتی که دارد بیشتر آشنا کنیم.


رینگ اسپرت چیست؟


برای اینکه بتوان یک خودروی معمولی را به یک خودروی اسپرت تبدیل کرد، یکی از ابزارهایی که می ‌توان از آن استفاده کرد و جلوه ی ظاهری خودرو را با کمک آن متحول کرد، رینگ اسپرت است. همان‌ گونه که از نام آن مشخص است این رینگ مانند رینگ های معمولی نیست و با ظاهری متفاوت به فروش می رسد.
رینگ اسپرت در میان جوانان طرفداران زیادی دارد. با کمک این رینگ ها می ‌توان خودرو را به یک خودروی اسپرت تبدیل کرد. رینگ اسپرت باعث تغییر در ظاهر و عملکرد خودرو می شود. در برخی از خودروها به ویژه خودروهای داخلی از رینگ‌ های فابریکی استفاده می ‌شود که این نوع رینگ ها ممکن است جذابیت زیادی نداشته باشند. در این صورت با استفاده از رینگ های اسپرت می توان تغییرات زیادی در خودرو ایجاد کرد. بعضی از مدل های خودروی خارجی رینگ فابریکی آنها به صورت اسپرت ساخته می شود.

رینگ اسپرت چیست؟


مزایای رینگ اسپرت


رینگ اسپرت باعث می‌ شود خودرو جلوه و ظاهری بسیار زیبا داشته باشد. همچنین مزایای دیگری نیز برای خودرو به همراه دارد. یکی از این مزایا فرمان پذیری بسیار خوب خودرو خواهد بود. با استفاده از رینگ اسپرت خودرو در سرعت بالا و همچنین پیچ ها فرمان پذیری بهتری پیدا می‌ کند.
رینگ اسپرت باعث می شود تا مانور دهی خودرو در مسابقات اتومبیلرانی نیز به میزان زیادی ارتقا پیدا کند. با کمک رینگ اسپرت سطح تماس لاستیک به میزان زیادی افزایش پیدا می‌ کند. در نتیجه کیفیت ترمز گیری لاستیک و همچنین خودرو نیز افزایش می یابد. رینگ های اسپرت از جنس سخت هستند پس به راحتی فرسوده نخواهند شد. این رینگ ها در مقایسه با رینگ های معمولی دارای طول عمر بیشتری هستند.

مزایای رینگ اسپرت


معرفی انواع رینگ ها


رینگ های شرکتی


از جمله رینگ های قدیمی خودرو موجود در بازار ایران می‌ توان به رینگ ‌های شرکتی اشاره کرد که از جنس فولاد ساخته شده اند. این رینگ ها دارای مقاومت فوق‌العاده بوده و از استحکام بسیار خوبی برخوردارند. امکان استفاده از این رینگ ها بدون هیچ ترس و دلهره برای مسیرهای پر از چاله و چوله وجود دارد.
برای افرادی که راننده جاده هستند، انتخاب این این رینگ ها گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. همچنین افرادی که زمان کمتری از رانندگی خود را در مسیرهای شهری می گذارند، این رینگ ها برای آنها مناسب می باشد. زیرا می ‌توان در هر شرایط جاده‌ای از آن ها استفاده کرد. در مقایسه با رینگ های مدل اسپرت از دوام بیشتری برخوردارند. به دلیل ساختار آهنی که رینگ های فولادی دارند، جذابیت ظاهری آنها چندان بالا نیست. بنابراین روی آنها معمولاً از قالپاق استفاده می‌ شود.

رینگ های شرکتی


رینگ های اسپرت


برای ساخت رینگ های اسپرت از آلیاژ آلومینیوم و منیزیم استفاده می ‌شود. این نوع رینگ ‌ها از نظر وزنی در مقایسه با مدل ‌های فولادی شرکتی وزن بسیار سبک تری دارند. ولی از نظر مقاومتی دوام کمتری نسبت به رینگ فولادی دارند. رینگ های اسپرت زیبایی خیره کننده به چرخ خودرو می دهند. بنابراین خودروسازان امروزه از آنها استفاده زیادی می‌ کنند. این مدل رینگ ها در جاده های سخت و ناهموار قابل استفاده نیستند. برای افرادی که در داخل شهر با خودروی خود تردد می ‌کنند گزینه‌ مناسب تری هستند.

رینگ های اسپرت


قیمت رینگ اسپرت فابریکی


رینگ اسپرت های فابریکی دارای قیمت های مختلفی هستند و قیمت آنها بستگی به مدل خودرو و برند آن دارد. در صورتی که خودرو رده بالا باشد باید هزینه بیشتری برای خرید رینگ اسپرت پرداخت کرد. برخی فروشگاه ها در زمینه عرضه انواع رینگ اسپرت فابریکی فعالیت می ‌کنند و با ارائه مدل های بسیار متنوع و زیبا از این رینگ ها آنها را با در نظر گرفتن نوع خودرو و سلیقه مشتری با قیمت مناسب عرضه می کنند.

قیمت رینگ اسپرت فابریکی