Skip to main content
| author

حفاظ شاخ گوزنی بهتر است یا حفاظ نخل مرداب ؟

11 ارديبهشت, 1402

 حفاظ شاخ گوزنی بهتر است یا حفاظ نخل مرداب ؟حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ نخل مرداب دو نمونه از انواع حفاظ های روی دیوار هستند که نقش مهمی در حفاظت از ساختمان ها ایفا می کنند.

به طور کلی انواع حفاظ های روی دیوار با هدف جلوگیری از ورود حیوانات و سارقین به داخل حیاط، ویلا و ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. نصب انواع حفاظ بر روی دیوار ساختمان ها باعث زیبایی بیشتر نمای ساختمان و افزایش ارزش آن می شود. علاوه بر این، آرامش روانی را برای ساکنین فراهم می کند. با وجود حفاظ، شما می توانید با خیال راحت از منزل، ویلا و ... خارج شوید.


حفاظ شاخ گوزنی

حفاظ شاخ گوزنی یکی از بهترین و زیباترین انواع حفاظ روی دیوار است که به دلیل شکل ظاهری زیبایی که دارد مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته است. این حفاظ با الهام از شاخ های گوزن ساخته شده است و به همین علت با نام حفاظ شاخ گوزنی شناخته می شود. ساختار ظاهری آن به صورت میله هایی بلند و نوک تیز است که محکم در داخل هم فرو رفته اند. تعداد این میله ها در حفاظ شاخ گوزنی متفاوت می باشد. یعنی حفاظ های شاخ گوزنی به صورت حفاظ های کم تراکم، با تراکم متوسط و پر تراکم ساخته می شوند. هر چقدر تعداد شاخ ها (میله ها) در حفاظ بیشتر باشد، ضریب امنیت آن هم افزایش می یابد.

 

 حفاظ شاخ گوزنی بهتر است یا حفاظ نخل مرداب ؟


حفاظ نخل مرداب

حفاظ نخل مرداب که با نام حفاظ گل مرداب هم شناخته می شود، از شاخه های قوس داری تشکیل شده است که در قسمت انتهایی این شاخه ها، گلی شبیه به گل مرداب وجود دارد. این شاخه ها از قسمت پایین به هم وصل می شوند و در نهایت به صورت قرینه بر روی یک شاسی قرار می گیرند. حفاظ نخل مرداب یکی از بهترین نمونه های حفاظ روی دیوار است که به یک نیزار آهنی شبیه است. تنوع، زیبایی و امنیت از ویژگی های این حفاظ به شمار می روند. با نصب حفاظ نخل مرداب بر روی دیوار منزل، ویلا یا باغ خود می توانید دکوراسیون زیبا و جذابی برای نمای بیرونی ساختمان خود خلق کنید.

 

 حفاظ شاخ گوزنی بهتر است یا حفاظ نخل مرداب ؟

 

‫حفاظ شاخ گوزنی بهتر است یا حفاظ نخل مرداب ؟‬

در پاسخ به این سوال باید گفت که هر یک از این حفاظ ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. شما می توانید با توجه به سلیقه، نیاز، فضای موجود، بودجه، ابعاد موردنظر و ... یکی از این حفاظ ها را انتخاب و بر روی دیوار ساختمان خود نصب کنید. در هنگام انتخاب حفاظ ، توجه داشته باشید که کدام نوع حفاظ، کاربری بهتری برای فضای موردنظر شما دارند. برای این منظور می توانید از کارشناسان این حوزه مشورت بگیرید.


مقایسه حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ نخل مرداب

شکل ظاهری :


هر دو نوع حفاظ با الهام از طبیعت ساخته شده اند. به همین علت زیبایی فوق العاده ای دارند و هنگامی که با رنگ های متنوع عرضه می شوند، چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کنند. هر دو نوع حفاظ بعد از نصب بر روی دیوار ساختمان، چشم انداز زیبایی برای نمای بیرونی ساختمان ایجاد می کنند.


ابعاد :


ارتفاع حفاظ نخل مرداب یک متر است و در ردیف های یک متری هم تولید می شود. اما عرض آن کمتر از حفاظ شاخ گوزنی است. با این حال، تراکم بالای شاخه های آن به سارقین اجازه نمی دهد تا از قسمت بالای حفاظ به داخل منزل دسترسی داشته باشند.


تراکم :


گل های حفاظ نخل مرداب باعث شده اند تا تراکم و انبوهی این حفاظ بیشتر از حفاظ شاخ گوزنی به نظر برسد.


نقطه جوش :


تعداد نقاط جوش حفاظ نخل مرداب نسبت به حفاظ شاخ گوزنی بیشتر است.


امنیت :


میزان امنیت حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ نخل مرداب بالا است. در حفاظ شاخ گوزنی با افزایش تعداد شاخ ها (میله ها) ضریب امنیت هم بیشتر می شود. در مورد حفاظ نخل مرداب هم، قرار گرفتن گل ها در انتهای میله ها باعث شده است تا ایمنی حفاظ افزایش یابد.


سخن پایانی ...

حفاظ شاخ گوزنی یکی از بهترین و محبوب ترین حفاظ های روی دیوار است که بر روی دیوار ساختمان ها، حیاط، ویلاها، باغ ها و ... نصب می شود. تعداد میله ها و ارتفاع آنها به درخواست مشتری و با توجه به محل نصب متفاوت می باشد. یکی از مدل های جدید حفاظ روی دیوار هم حفاظ نخل مرداب است. این نوع حفاظ طرفداران خاص خود را دارد و به دلیل زیبایی ظاهری و امنیت بالا مورد توجه برخی از مشتریان قرار گرفته است. اگر شما هم تمایل دارید تا برای محافظت از ساختمان خود، از حفاظ استفاده کنید بعد از بررسی انواع حفاظ و ویژگی های آن، بهترین نوع حفاظ برای ساختمان خود را انتخاب و با کارشناسان حفاظ آکام تماس بگیرید. آنها آماده اند تا شما را در امر انتخاب و نصب حفاظ یاری کنند.