Skip to main content
| author

چه زمانی باید از امداد خودرو استفاده کرد؟

07 دی, 1402

چه زمانی باید از امداد خودرو استفاده کرد؟ اگر در هنگام رانندگی متوجه ایرادی در اتومبیل خود شدید یا اینکه خودروی شما به صورت ناگهانی در جاده متوقف شد، لازم است با امداد خودرو تماس بگیرید.

امداد خودرو یکی از خدمات ضروری و حمایتی خودروها است که رانندگان می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند. با وجود امداد خودرو، رانندگان با خیال راحت و بدون نگرانی در جاده ها حرکت می‌کنند. چرا که می‌دانند در صورت بروز هر نوع مشکلی برای خودرو، می‌توانند فقط با یک تماس از خدمات امداد خودرو استفاده نمایند.

چه زمانی باید امداد خودرو استفاده کرد؟

خدمات امداد خودرو

امداد خودرو خدمات متنوعی به رانندگان عزیز ارائه می‌دهد. خدمات این مجموعه شامل مشاوره های فنی تلفنی، اعزام تیم امداد به محل، حمل خودرو، سوخت‌رسانی، خدمات مکانیکی، تعویض قطعات، پنچرگیری در محل و... می‌شوند. لازم به ذکر است اگر در شهر صنعتی اصفهان زندگی می‌کنید برای استفاده از امداد خودرو در سمیرم و امداد خودرو در مبارکه کلیک نمایید.

- ارائه مشاوره های فنی تلفنی 

یکی از خدمات امداد خودرو، ارائه مشاوره فنی تلفنی به رانندگان است. 

- اعزام تیم امداد به محل 

بعد از برقراری تماس با امداد خودرو، سوالاتی از شما پرسیده می‌شود. شما باید اطلاعات را به صورت دقیق ارائه دهید. بعد از بررسی درخواست شما تیم امداد در کوتاه ترین زمان ممکن در محل حاضر می‌شوند.

اگر در محدوده تهران ساوه نیاز به امداد خودرو داشتید می‌توانید با امداد خودرو و یدک کش اتوبان تهران ساوه تماس بگیرید.

- حمل خودرو

از دیگر خدمات امداد خودرو می‌توان به خدمات حمل و جابجایی خودرو اشاره کرد. هنگامی که خودروی شما به دلیل تصادف، ایراد فنی یا هر دلیل دیگری متوقف شده باشد، تیم امداد خودرو را به تعمیرگاه منتقل می‌کند. البته در مواردی که مشکل جزئی و قابل حل باشد، آن را رفع می‌کند و نیازی به انتقال خودرو نیست. باید یادآوری کنیم که برای حمل خودروهای سالم هم می‌توان از امداد خودرو استفاده کرد. 

- سوخت رسانی

اگر سوخت اتومبیل شما تمام شده است، اصلا نگران نباشید. فقط کافی است با امداد خودرو تماس بگیرید. یکی از خدمات امداد خودرو، سوخت‌رسانی به خودروها است. 

سوخت رسانی

- خدمات مکانیکی

در صورت بروز هر نوع مشکل فنی می‌توانید از امداد خودرو کمک بگیرید. کارشناسان این مرکز، افراد زبده ای هستند که بعد از حضور در محل، به بررسی قطعات و بخش‌های مختلف خودروی شما می‌پردازند. پس از عیب‌یابی، تلاش می‌کنند تا آن را رفع کنند.

- تعویض قطعات

یکی دیگر از وظایف و خدمات امداد خودرو، تعویض قطعات است. برای مثال اگر لنت ترمز، شمع موتور یا قطعه دیگری آسیب دیده باشد، آن را تعویض می‌کنند. با این کار، اختلال به وجود آمده در عملکرد خودرو رفع می‌شود و شما می‌توانید به راه خود ادامه دهید.

- پنچرگیری در محل 

پنچرگیری در محل هم جزو خدمات امداد خودرو است. اگر اتومبیل شما در خیابان یا جاده پنچر شده باشد، می‌توانید برای رفع این مشکل با امداد خودرو تماس بگیرید. 

زمان استفاده از امداد خودرو

با افزایش تعداد خودروها نیاز به خدمات امداد و جابجایی خودرو بیشتر احساس می‌شود. در حال حاضر، شرکت‌های زیادی در زمینه ارائه خدمات امدادی به رانندگان فعالیت می‌کنند. نکته اینجاست که چه زمانی باید از خدمات امداد خودرو استفاده کرد؟ 

1- خرابی قطعات خودرو 

هنگامی که خودروی شما دچار ایراد فنی شده است، می‌توانید از خدمات امداد خودرو استفاده کنید. تیم امداد در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به محل می‌رسانند و اقدامات لازم برای حل مشکل را انجام می‌دهند. بنابراین اگر خودروی شما در خیابان یا جاده خراب شد، اصلا نگران نشوید. فقط کافی است با امداد خودرو تماس بگیرید.

2- تصادف یا سانحه

خودروها همواره در معرض تصادف و سوانح قرار دارند. بنابراین اگر دچار حوادث رانندگی شدید، بهتر است از امداد خودرو کمک بگیرید. تیم امداد می‌تواند اتومبیل آسیب‌دیده را به تعمیرگاه انتقال دهد.

تصادف و سانحه

3- مواقع اضطراری

 اگر با کمبود سوخت مواجه شده اید یا نیاز به تعویض یک لاستیک دارید، امداد خودرو می‌تواند به شما کمک کند. علاوه براین برای شارژ باتری و باز کردن قفل‌های خودرو هم می‌توانید از این خدمات استفاده کنید.

4- رفع خطرات رانندگی

 گاهی اوقات ممکن است در حین رانندگی با مشکلی مواجه شوید، در این زمان امداد خودرو می‌تواند به شما کمک کند. تیم امداد، اتومبیل شما را از مسیر خارج می‌کند و شرایط ایمنی را برای شما و سایر رانندگان به وجود می‌آورد.

5- تعمیر خودرو در محل 

اگر اتومبیل شما در خیابان یا جاده خراب شده باشد، تکنسین‌های امداد خودرو در زمان کوتاهی خود را به محل می‌رسانند. 

تعمیر خودرو در محل

6- حمل و جابجایی خودرو

در مواقعی که مشکل خودروی شما جزئی باشد، تکنسین‌های امداد خودرو آن را در محل برطرف می‌کنند. اما زمانی که امکان تعمیر در محل نباشد، با استفاده از نیسان چرخگیر، یدک کش و... آن را به تعمیرگاه انتقال می‌دهند. 

حمل و جابجایی خودرو

مزایای استفاده از خدمات امداد خودرو

استفاده به موقع از  خدمات امداد خودرو مزایای زیادی دارد. با این کار می‌توانید مشکل اتومبیل خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع کنید. علاوه براین، تعمیر خودروی شما به صورت حرفه ای و توسط افراد ماهر انجام می‌شود. اگر نیاز به حمل و جابجایی خودرو باشد، این کار به صورت ایمن و با دقت زیاد صورت می‌گیرد. یکی دیگر از مزایای استفاده به موقع از خدمات امداد خودرو این است که هزینه های تعمیر مقرون به صرفه می‌باشد. 

نکات مهم در زمان انتخاب امداد خودرو

با توجه به تعداد زیاد شرکت‌های امداد خودرو در کشور، انتخاب یک امداد خودرو معتبر کار ساده ای نیست. در هنگام انتخاب باید به کیفیت خدمات امداد خودرو، زمان حاضر شدن تیم امداد در محل، تقلبی نبودن، هزینه ارائه خدمات و... دقت کنید. بهتر است ابتدا تحقیقات لازم را انجام دهید و سپس انتخاب کنید. بعد از انتخاب، شماره تماس و آدرس وب سایت امداد خودرو را در گوشی تلفن خود ذخیره کنید تا در مواقع ضروری به راحتی بتوانید از آن استفاده نمایید. 

سخن پایانی درباره اینکه چه زمانی باید از امداد خودرو استفاده کرد؟

امداد خودرو یکی از خدمات حمایتی است که خیال رانندگان را آسوده کرده است. وجود تیم‌های امدادی باعث می‌شود رانندگان نگرانی بابت بروز حوادث احتمالی برای خودرو نداشته باشند. چرا که می‌دانند در کوتاه ترین زمان به خدمات امدادی دسترسی دارند. اما چه زمانی باید از امداد خودرو استفاده کرد؟ در هنگام نیاز به سوخت، توقف خودرو ، بروز سانحه، مواقع اضطراری و... می‌توان با امداد خودرو تماس گرفت.