Skip to main content
| author

مرکز مشاوره دولتی غرب تهران 

11 مهر, 1402

مرکز مشاوره دولتی غرب تهران با هدف کمک به حل مسائل و مشکلات زندگی افراد و بهبود و ارتقای سلامت روان آنها فعالیت می‌کند.

بیشتر افراد تا چندین سال پیش اهمیتی به خدمات مشاوره و روانشناسی نمی‌دادند. اما با گذشت زمان و درک اهمیت این خدمات، مراجعه به مراکز و کلینیک‌های مشاوره و روانشناسی رونق گرفت. امروزه در کشورهای توسعه‌یافته از خدمات مشاوره و روانشناسی به عنوان یک نیاز ضروری یاد می‌کنند. آنها به این موضوع پی برده‌اند که برای داشتن شهروندان سالم از نظر روان، باید به ارتقاء سلامت روان آنها اهمیت دهند. 

بسیاری از مردم کشور ما هم این موضوع را به خوبی درک کرده‌اند. آنها می‌دانند که لازم است تا برای حل مشکلات مهم زندگیشان با یک فرد متخصص و با تجربه مشورت کنند؛ چرا که یک مشاور آگاه می‌تواند به آنها کمک کند تا مشکلات خود را به روش اصولی حل کنند. این کار باعث می‌شود تا کمتر آسیب ببینند. 

اگر نیاز به مشاوره دارید می‌توانید به مشاور در زعفرانیه و مشاور در ولنجک مراجعه نمایید.

مرکز مشاوره دولتی غرب تهران 

مرکز مشاوره غرب تهران

 مرکز مشاوره غرب تهران تلاش می‌کند تا سطح سلامت روان افراد جامعه را بهبود بخشد. سلامت روان تاثیر زیادی در زندگی فرد دارد. هنگامی که عملکرد فرد در سطح قابل قبولی از تنظیم عاطفی و رفتاری باشد، در وضعیت سلامت روان قرار دارد. در واقع سلامت روان شامل رفاه روانی، عاطفی و اجتماعی می‌شود. این امر تاثیر بسزایی در نحوه تفکر، احساسات و رفتار انسان دارد. سلامت روان در تمام دوران زندگی از کودکی تا بزرگسالی حائز اهمیت است. افرادی که از سلامت روان برخوردارند، می‌توانند استرس خود را مدیریت و به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنند. 

سلامت روان از دیدگاه روانشناسی

سلامت روان از دیدگاه روانشناسی مثبت‌ گرا یا کل ‌نگر به وضعیتی گفته می‌شود که فرد می‌تواند از زندگی خود لذت ببرد و بین فعالیت‌های زندگی تعادل برقرار کند. علاوه براین قدرت مقابله با شرایط سخت زندگی را داشته باشد و بتواند پاسخ مناسبی به مشکلات و فشارهای زندگی بدهد. چنین فردی می‌تواند با جریان زندگی حرکت و بر سختی‌های آن غلبه کند.

متخصصین مرکز مشاوره دولتی غرب تهران معتقدند که سلامت روانی هم به اندازه سلامت جسمی اهمیت دارد. برای مثال افسردگی می‌تواند زمینه ابتلا به بیماری‌های جسمی مختلفی مانند بیماری‌های قلبی، دیابت و سکته مغزی را ایجاد کند. برخی از بیماری‌های مزمن هم می‌توانند فرد را در معرض ابتلا به بیماری‌های روحی و روانی قرار دهند.

سلامت روان از دیدگاه روانشناسی

فردی که سلامت عاطفی و روانی دارد، می‌تواند از تمام توانایی‌های خود استفاده کند. چنین فردی، استرس‌های زندگی خود را به خوبی مدیریت می‌کند و همواره در فکر کمک به سایر افراد جامعه است. اهمیت سلامت روان و تاثیر آن در زندگی باعث می‌شود تا مراجعه به مراکز مشاوره به عنوان یک نیاز ضروری شناخته شود. 

برخی از این مراکز عبارتند از :

- مرکز مشاوره غرب تهران صادقیه 
- مرکز مشاوره غرب تهران سعادت آباد
- مرکز مشاوره غرب تهران ستارخان 

عوامل موثر در بروز مسائل روانی 

عوامل زیادی در بروز مشکلات روحی و روانی نقش دارند. این مسائل باعث تغییر رفتار و خلق‌و‌خوی فرد می‌شوند. از جمله آنها می‌توان به عوامل بیولوژیکی، تجارب زندگی و سابقه مشکلات روحی در خانواده اشاره کرد. در حال حاضر افراد زیادی دچار اختلالات روحی و روانی هستند. آنها می‌توانند با مراجعه به یک مرکز مشاوره، گام مهمی برای درمان خود بردارند. 

عوامل موثر در بروز مسائل روانی

علائم ابتلا به بیماری‌های روحی 

مشکلات و بیماری‌های روحی با علائمی خود را نشان می‌دهند. تغییر در خوردن و خوابیدن، انزوا و گوشه‌گیری، کاهش سطح انرژی، بی‌خیالی و بی‌انگیزگی، احساس ناامیدی، مصرف بیش از حد مواد مخدر و سیگار برخی از علائم هشداردهنده بیماری‌های روحی هستند. البته نشانه‌های ابتلا به بیماری‌های روحی و روانی به این چند مورد محدود نمی‌شوند.

بعضی از بیماران با دوستان و اعضای خانواده دعوا می‌کنند یا نوسانات خلقی شدیدی را تجربه می‌کنند. علاوه براین در انجام کارها، سردرگم و فراموشکار هستند و احساس عصبانیت، استرس یا نگرانی دارند. درباره آسیب زدن به خود و دیگران فکر می‌کنند و قادر نیستند امور روزمره را به درستی انجام دهند. 

برای حفظ سلامت روحی و روانی خود چه کنیم؟

با استفاده از خدمات مشاوره، ارتباط با دیگران، ورزش، خواب کافی، بهبود مهارت‌های مقابله ای و کمک به دیگران می‌توانیم سلامت روح و روان خود را حفظ کنیم. اگر هر یک از علائم بالا را در خود یا اطرافیان مشاهده کردید، بهتر است از یک مشاور و روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره دولتی غرب تهران با استفاده از متخصصین کاربلد و بهره گیری از روش‌های درمانی موثر می‌تواند به شما کمک کند. 

مرکز مشاوره دولتی غرب تهران 

مرکز مشاوره دولتی غرب تهران محلی است که شما می‌توانید خدمات مشاوره و روانشناسی را با تعرفه نظام روانشناسی دریافت کنید. بعضی افراد به دنبال مرکز مشاوره رایگان در غرب تهران هستند. در حالی که معمولا خدمات مراکز مشاوره در ازای پرداخت هزینه به فرد ارائه می‌شوند. البته هزینه ای که برای این خدمات دریافت می‌شود، متفاوت است. این مبلغ به نوع مرکز و تعداد خدمات ارائه شده بستگی دارد. هزینه خدمات مشاوره در مراکز دولتی کمتر از مراکز خصوصی است. بنابراین اگر به دنبال مرکز مشاوره ارزان در تهران هستید، می‌توانید به مرکز مشاوره دولتی غرب تهران مراجعه کنید. 

همه ما در برهه ای از زندگی خود با مشکلات و بحران‌های عاطفی مواجه می‌شویم. برخی مواقع به تنهایی آنها را حل می‌کنیم؛ اما در مواجهه با برخی از مسائل نیاز به همفکری دیگران داریم. در زندگی ما تغییرات زیادی رخ می‌دهند که می‌توانند باعث نگرانی، اضطراب، تردید و حتی بحران شوند. مسائلی مانند دوری از خانواده، ورود به دانشگاه، ازدواج، بیماری و مرگ عزیزان از جمله این تحولات هستند.

مراجعه به یک مرکز مشاوره برای کاهش احساسات منفی می‌تواند به ما کمک کند. برای اینکه هزینه‌های مشاوره و روانشناسی فشار زیادی به ما وارد نکنند، می‌توانیم به مراکز مشاوره دولتی مراجعه کنیم. مرکز مشاوره دولتی غرب تهران یکی از این مراکز است که برای افزایش آرامش، تمرکز و ارتقای سلامت جسم و روان افراد جامعه تلاش می‌کند.

مرکز مشاوره دولتی غرب تهران 

توانایی‌های مشاوران مرکز 

مشاورانی که در این مرکز فعالیت می‌کنند، توانایی شناخت مسائل و تجزیه و تحلیل آنها را دارند. با استفاده از فکر خلاق و نوآور خود می‌توانند به مراجع کمک کنند. علاوه براین توانایی درک و تجربه همه هیجانات زندگی فرد مانند غم، احساس صمیمیت، خوشبختی و امید را دارند. از دیگر ویژگی‌ها و توانایی‌های مشاوران این مرکز می‌توان به توانایی سخن گفتن در جمع، ارائه راهکار در مواقع بحرانی، قدرت تحمل خشم، انتقاد، تحقیر و بی‌اعتنایی مددجو اشاره کرد. همچنین می‌توانند ارتباط موثری با دیگران برقرار و مطالب خود را برای فرد مقابل بیان کنند. 

خدمات مرکز مشاوره 

مرکز مشاوره دولتی غرب تهران خدمات متنوعی را به مراجعین خود ارائه می‌دهد. برای این منظور از ابزارهای جدید اندازه گیری، سنجش و درمان‌های تکنولوژیک استفاده می‌کند. 

از جمله این خدمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

- خدمات روانشناختی 
- رواندرمانی 
- نوروفیدبک 
- مشاوره افسردگی 
- مشاوره کودک و نوجوان
- زوج‌درمانی 
- مشاوره تحصیلی 
- مشاوره خانواده 
- مشاوره فردی
- مشاوره شغلی و...

سخن پایانی درباره مرکز مشاوره دولتی غرب تهران 

همه ما در زندگی خود با مشکلات و بحران‌های روحی و روانی مختلفی روبه رو می‌شویم. برخی مواقع توانایی مقابله و حل مشکل را نداریم و برای رفع آن نیاز به کمک داریم. در این زمان، لازم است تا به یک مشاور مراجعه کنیم. خدمات مشاوره در پیشگیری از صدمات روحی، درمان و بهبود تروماهای روحی و روانی، مشورت و همفکری، پذیرش واقعیت‌ها و انتخاب بهترین راه‌حل‌ها به ما کمک می‌کنند. اگر شما هم برای رهایی از بحران عاطفی خود به دنبال راهکاری هستید، می‌توانید به مرکز مشاوره دولتی غرب تهران مراجعه کنید.