Skip to main content
| author

در جلسه مشاوره طلاق چه بگوییم؟

03 آذر, 1402

در جلسه مشاوره طلاق چه بگوییم؟ اگر سری به دادگاه های خانواده زده باشید، زوج‌های زیادی را مشاهده می‌کنید که برای طلاق مراجعه کرده اند. طلاق در لغت به معنای رها شدن است و برای مواقعی پیش بینی شده است که زوجین نمی‌توانند تحت هیچ شرایطی به زندگی مشترک خود ادامه دهند. 

بهتر است زوجین به جای اینکه روی مشکلات خود تمرکز کنند، برای پیدا کردن راه‌حل‌های مشترک تلاش کنند. ایجاد روابط عاطفی قوی، توجه به نیازها و خواسته های همسر، برقراری ارتباط و همراهی در برابر تغییرات زندگی به زوجین کمک می‌کنند تا زندگی زناشویی خود را حفظ کنند. 

متاسفانه برخی از زوجین مدت کوتاهی پس از ازدواج تصمیم به طلاق و جدایی می‌گیرند. آنها دلایل مختلفی برای طلاق دارند که فقط بعضی از آنها منطقی هستند. با توجه به منحصربه فرد بودن زندگی افراد، نمی‌توان از یک راه حل برای رفع مشکل زوجین استفاده کرد. بنابراین در مواجهه با مسئله طلاق، بهترین و کارآمدترین راه، استفاده از مشاوره طلاق است.

اگر در فکر جدایی از همسر خود هستید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. برای ارتباط با مشاور طلاق کلیک کنید. 

در جلسه مشاوره طلاق چه بگوییم؟

مشاوره طلاق چیست؟

مشاوره طلاق یک نوع روابط درمانی است که به دو دسته مشاوره قبل از طلاق و بعد از طلاق تقسیم بندی می‌شود. مشاوره قبل از طلاق برای زوجین متاهلی است که قصد جدایی دارند؛ اما مشاوره بعد از طلاق مخصوص افرادی است که از همسر خود جدا شده‌اند و برای سازگاری با شرایط جدید نیاز به کمک دارند.

هدف مشاوره طلاق 

مشاوره طلاق اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که مهم‌ترین آنها رسیدن به آرامش است. مشاور از طریق برقراری یک رابطه موثر با فرد، تلاش می‌کند به هدف خود برسد. در این مسیر اسرار مراجع را حفظ می‌کند و هرگز او را قضاوت نمی‌کند. 

سوالات مشاوره طلاق 

در جلسات مشاوره طلاق سوالاتی از زوجین پرسیده می‌شوند. مشاور به کمک این سوالات می‌تواند مشکل زوجین را تشخیص دهد. هدف از طراحی این سوالات، روانکاوی و تشخیص اختلافات زوجین است. مشاور بعد از طرح سوال و پاسخ‌گویی زوجین، می‌تواند استرس آنها را برای جدایی درک کند. علاوه براین متوجه دلایل و شرایط روحی و روانی زوج ها می‌شود. 

در جلسه مشاوره طلاق چه بگوییم؟

اگر شما هم قصد جدایی دارید و به دنبال پاسخ سوال « در جلسه مشاوره طلاق چه بگوییم؟ » هستید، می‌توانید این سوالات را از خود بپرسید. در ادامه تعدادی از سوالات مشاوره طلاق را مشاهده می‌کنید.
- چرا می‌خواهید طلاق بگیرید؟
- دلیل اصلی اقدام به جدایی چیست؟
- رابطه شما چگونه است؟
- ویژگی آزاردهنده همسر شما چیست؟
- آیا عاشق همسر خود هستید؟
- رابطه جنسی خوبی دارید؟
- به همسر خود اعتماد دارید؟
- آیا می‌خواهید ارتباط خود را بهبود دهید؟
- آیا به خیانت فکر کرده اید؟
- با فرد جدیدی در زندگی خود آشنا شده اید؟
- انتظار چه نتیجه ای از جلسات مشاوره طلاق دارید؟
- احساس شما در مورد ادامه رابطه و آینده آن چیست؟
- آیا برای حفظ زندگی خود حاضر هستید تغییر کنید؟
- آیا مشکلی در زندگی گذشته خود دارید که حل نشده باشد؟

البته ممکن است سوالات دیگری هم از شما پرسیده شوند. اما به طور کلی سوالات در زمینه دلایل طلاق، مشکلات رابطه، راه حل ها، مسائل مربوط به فرزندان، آمادگی برای طلاق، زندگی بعد از طلاق و... خواهند بود. 

در جلسه مشاوره طلاق چه بگوییم؟

 

چه زمانی به مشاور طلاق مراجعه کنیم؟

زوجین به دلایل مختلفی تصمیم به طلاق می‌گیرند. برخی از آنها به دلیل ناامیدی و از دست دادن عشق، برای جدایی اقدام می‌کنند. در بیشتر موارد، زوج‌ها برای رهایی از حس ناامیدی و ناراحتی خود به فکر طلاق می‌افتند.

معمولا هنگامی که زوج‌ها به یکدیگر احترام نمی‌گذارند و همدیگر را درک نمی‌کنند، پایه های رابطه آنها سست می‌شوند. در این حالت، نفرت جای عشق را در زندگی آنها می‌گیرد. به این صورت طلاق عاطفی رخ دهد. در این شرایط ممکن است از آنها بخواهند تا به صورت دائمی از یکدیگر جدا شوند. 

گاهی اوقات افراد با مشکلاتی مانند خیانت، خشونت یا سوء استفاده مواجه می‌شوند. این امر باعث می‌شود به طلاق فکر کنند. برخی از رایج‌ترین دلایل طلاق شامل مشکلات مالی، نداشتن ارتباط کافی، نابرابری، افزایش وزن، ازدواج در سن پایین، اعتیاد و انتظارات غیرواقع گرایانه می‌شوند. 

مشاوره طلاق چه مزایایی دارد؟

افرادی که در جلسات مشاوره طلاق شرکت می‌کنند بهتر می‌توانند عکس العمل های خود را در روند طلاق و بعد از آن درک کنند. زوج‌ها به کمک مشاوره طلاق متوجه احساس خود نسبت به همسر و فرزندشان می‌شوند. علاوه براین، می‌توانند احساسات خود را به بهترین شکل با دیگران مطرح کنند. 

مشاور، فردی بی‌طرف و قابل اعتماد است. بنابراین زوج ها می‌توانند به او اعتماد کنند و نظرات و احساسات خود را مطرح نمایند. افراد شرکت کننده در جلسات مشاوره طلاق  یاد می‌گیرند چه زمانی و چطور برای بهتر شدن زندگی خود تلاش کنند. 

در جلسه مشاوره طلاق چه بگوییم؟

سخن پایانی درباره اینکه در جلسه مشاوره طلاق چه بگوییم؟

مشاوره طلاق یک روش کارآمد برای زوجینی است که تصمیم به جدایی دارند. علاوه براین، افرادی که طلاق گرفته اند می‌توانند به کمک مشاور، راحت‌تر و بهتر با پدیده طلاق و عواقب آن سازگار شوند. 
اگر شما هم قصد دارید از همسر خود جدا شوید و این سوال برای شما مطرح است که در جلسه مشاوره طلاق چه بگوییم؟ می‌توانید با مطالعه این مقاله پاسخ خود را دریافت کنید.