Skip to main content
| author

برای گرفتن مدرک آیلتس از کجا شروع کنیم؟

16 آذر, 1402

برای گرفتن مدرک آیلتس از کجا شروع کنیم؟ امروزه افراد زیادی تمایل دارند تا برای ادامه تحصیل، کار یا زندگی به کشورهای دیگر مهاجرت کنند. ممکن است شما هم جزو این دسته از افراد باشید.

اگر قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را داشته باشید، حتما به فکر گرفتن مدرک آیلتس افتاده اید. چرا که برای کار یا تحصیل در یک کشور یا محیط انگلیسی‌زبان نیاز به مدرک آیلتس دارید. در این صورت حتما سوالات زیادی به ذهن شما رسیده است. در ادامه به چند مورد از این سوالات اشاره می‌کنیم.  

- برای گرفتن مدرک آیلتس از کجا شروع کنم؟
- گرفتن مدرک آیلتس چه مدت طول می کشد؟
- چطور در خانه برای آیلتس درس بخونم؟
- سریع ترین راه گرفتن مدرک آیلتس چیست؟

بسیاری از افراد حتی به هزینه گرفتن مدرک آیلتس هم فکر کرده اند. با توجه به اهمیت این مدرک و هزینه نسبتا بالای آزمون‌های بین المللی باید مسیر و روش درستی را  انتخاب کنید. فرایند یادگیری زبان انگلیسی و آماده‌سازی برای موفقیت در آزمون آیلتس اهمیت زیادی دارد. دقت کنید که در یک فرایند یادگیری، نقطه شروع بسیار مهم است. اگر این نقطه را درست و متناسب با نیازهای خود انتخاب نکنید، بعد از مدتی خسته می‌شوید. اگر شما هم به دنبال پیدا کردن پاسخ سوالات بالا هستید، ادامه مقاله را مطالعه کنید. 

اگر به دنبال مرکز معتبری برای آمادگی آزمون آیلتس هستید، می‌توانید به  آموزشگاه زبان یزدان‌پناه در یوسف آباد مراجعه کنید. در این مرکز خدمات متنوعی به زبان آموزان ارائه می‌شود. از جمله آنها می‌توان به آموزش زبان خصوصی و کلاس زبان کودکان در یوسف آباد اشاره کرد. 

در صورتی که به دنبال مراکز آموزشی موسیقی، خیاطی، رانندگی و... هستید می توانید لیستی از خدمات آموزشی را در این قسمت مشاهده نمایید. 

برای گرفتن مدرک آیلتس از کجا شروع کنیم؟

شروع آیلتس از صفر 

برای موفقیت در آزمون آیلتس ابتدا باید یک برنامه ‌ریزی دقیق انجام دهید. هدفتان را مشخص کنید و به توانایی‌های خود ایمان داشته باشید. برای برنامه‌ریزی می‌توانید از دیگران کمک بگیرید. اما در نهایت خود شما هستید که باید با رعایت نکات و پیمودن مراحل، کار را به نتیجه برسانید. 

نکات مهم برای شروع موفقیت آمیز مطالعه آیلتس

 اگر تصمیم دارید در آزمون آیلتس شرکت کنید و به دنبال کسب نمره خوب و قابل قبولی هستید، نکات زیر را رعایت نمایید.

1- تعیین سطح

اولین قدم این است که سطح دانش و تسلط خود را ارزیابی کنید. برای این کار فقط کافی است به یک موسسه آموزشی مراجعه کنید. معمولا بیشتر موسسات آموزش زبان، آزمون تعیین سطح آیلتس، تافل و... را انجام می‌دهند.

آزمون‌های تعیین سطح شباهت زیادی به آزمون اصلی دارند؛ با این تفاوت که تعداد سوالات آنها کمتر است. این آزمون‌ها به عنوان معیاری برای سنجش میزان اطلاعات و تسلط شما محسوب می‌شوند. با توجه به نتایج این آزمون متوجه نقاط قوت و ضعف خود می‌شوید و می‌توانید برنامه‌ریزی دقیقی برای مهارت‌های 4 گانه و آمادگی آزمون آیلتس انجام دهید. 

2- توجه به ددلاین ها (Deadline)

ددلاین به معنای ضرب ‌العجل یا آخرین تاریخ و فرصتی است که می‌توانید اپلیکیشن آنلاین دانشگاه را ارائه دهید. ددلاین دانشگاه ها با هم تفاوت دارد و برای اطلاع از این موضوع باید ابتدا وارد سایت دانشگاه مقصد شوید و سپس به قسمت How to Apply یا Apply Now یا عناوین مشابه مراجعه کنید.

اقدام به موقع می‌تواند زمان کافی برای مطالعه زبان و موفقیت در اختیار شما قرار دهد. قبل از اینکه شروع به مطالعه کنید، باید بدانید چقدر زمان دارید. اطلاع از زمان به شما کمک می‌کند تا برنامه ریزی دقیق‌تری انجام دهید.  

توجه به ددلاین ها

3- پیدا کردن منابع معتبر 

برای اینکه در آزمون آیلتس موفق شوید، نیاز به منابع معتبر و موثقی دارید. برخی معتقدند منابع آزمون آیلتس تاثیر بسزایی در یادگیری زبان انگلیسی این آزمون دارد. 

4- مشخص کردن نوع مدرک آیلتس

یکی از نکاتی که قبل از مطالعه آیلتس باید بدانید این است که به دنبال چه نوع مدرک آیلتسی هستید. به طور کلی آزمون آیلتس شامل 4 دسته زیر می‌شود.  

1- آزمون آیلتس آکادمیک IELTS Academic
2- آزمون آیلتس عمومی یا جنرال IELTS General Training
3- آزمون آیلتس ویزا و مهاجرت بریتانیا IELTS for UKVI
4- آزمون آیلتس لایف اسکیلز IELTS Life Skills
این آزمون‌ها از نظر نحوه آمادگی، نوع و تیپ سوالات شباهت‌ها و تفاوت‌هایی دارند. 

مشخص کردن نوع مدرک آیلتس

5- شناخت چارچوب کلی آزمون

برای شرکت در آزمون آیلتس لازم است تا اطلاعاتی درباره تعداد سوالات، نحوه برگزاری هر مهارت و مدت زمان آن، تیپ سوالات و نحوه دسته بندی آنها داشته باشید. با اطلاع از این موارد می‌توانید برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام دهید و با قدرت بیشتری مطالعه خود را آغاز کنید. 

6- شرکت در آزمون های ماک (mock)

آزمون‌های ماک کاملا شبیه آزمون اصلی هستند. این آزمون‌ها به صورت حضوری و مطابق با شرایط آزمون آیلتس برگزار می‌شوند. سوالات آزمون ماک استاندارد هستند و شامل چهار بخش Listening/Reading/Writing/Speaking می‌شوند. در واقع آزمون ماک، یک نوع آزمون آزمایشی و شبیه‌سازی شده آزمون آیلتس است. 

شرکت در آزمون ماک می‌تواند باعث موفقیت شما در آزمون آیلتس و گرفتن مدرک آیلتس شود. این آزمون به شما کمک می‌کند تا از نقاط قوت و ضعف خود آگاه شوید. 

شرکت در آزمون ماک آیلتس

7- کمک گرفتن از اساتید مجرب برای رفع اشکال 

هنگامی که مشغول مطالعه یا تست‌زنی هستید، ممکن است با اشکالاتی مواجه شوید. گاهی اوقات نیاز به یادگیری یکسری تکنیک‌ها دارید. برای رفع این مسائل و یادگیری تکنیک‌های مختلف می‌توانید از اساتید موسسات زبان انگلیسی کمک بگیرید. 

8- داشتن پارتنر آموزشی

برخی افراد برای موفقیت در آزمون آیلتس از یک پارتنر کمک می‌گیرند. با این کار اعتماد به نفس خود را در مهارت اسپیکینگ افزایش می‌دهند. علاوه براین، گرامر را بهتر یاد می‌گیرند و در زمینه فکر کردن سریع به جملات انگلیسی آموزش می‌بینند. آنها به کمک پارتنر آموزشی خود می‌توانند روند پیشرفت خود را سرعت ببخشند.

در این شرایط حتی اگر دچار خطا شوند، خسارتی به آنها وارد نمی‌شود. با این روش چیزهای زیادی یاد می‌گیرند و اشتباهات خود را در هنگام آزمون واقعی تکرار نمی‌کنند. 

داشتن پارتنر آموزشی برای موفقیت در آزمون آیلتس

آیا می توانیم به نمره زبان آیلتس اعتراض کنیم؟

پاسخ این سوال مثبت است. شما می‌توانید به نمره هر بخش و مهارت امتحان اعتراض کنید. برای این منظور باید فرم اعتراض خود را در مرکز برگزارکننده آزمون آیلتس پر کنید. البته باید توجه داشته باشید که در هنگام اعتراض باید مبلغی به اندازه هزینه کل آزمون بپردازید. اگر اعتراض شما باعث تغییر نتیجه شود، مبلغ را به شما باز می‌گردانند. اما در صورت بی‌دلیل بودن اعتراض، پولی که پرداخت کرده اید بازگردانده نمی‌شود. 

کجا می توانیم کارنامه آزمون آیلتس خود را ببینیم؟

برای این کار باید کد IDP خود را که هنگام ثبت‌نام دریافت کرده اید، در وب سایت مرکزی وارد کنید. به این ترتیب می‌توانید مدرک خود را ببینید. 

گرفتن آیلتس چقدر طول می‌کشد؟

باید بدانید که این مسئله به قابلیت‌ها و توانایی‌ها، نمره موردنیاز و سطح زبان انگلیسی شما در پاسخ به سوالات آزمون بستگی دارد. حداقل زمانی که برای موفقیت در آزمون آیلتس باید اختصاص دهید، 8-6 هفته است. علاوه براین باید زمان کافی برای تقویت گرامر پایه، بهبود سرعت خواندن، مهارت‌های نوشتاری و سایر استراتژی‌های امتحان داشته باشید. 

گرفتن آیلتس چقدر طول می‌کشد؟

چگونه در خانه برای آیلتس بخوانیم؟

اگر قصد دارید مراحل آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس را در خانه بگذرانید باید ابتدا هدف خود را مشخص کنید. یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید و محیط مناسبی برای درس خواندن ایجاد کنید. نکته مهم این است که باید بدانید چقدر بر زبان انگلیسی مسلط هستید و مهارت‌های چهارگانه شما در چه حد است.

مدیریت زمان اهمیت زیادی دارد. باید بتوانید از زمانی که در اختیار دارید بهترین و بیشترین استفاده را ببرید. زمان خود را تقسیم‌بندی کنید و کیفیت و سرعت مطالعه خود را افزایش دهید. در ضمن از منابع معتبر بهره ببرید. 

سریع‌ترین روش برای دریافت مدرک آیلتس کدام است؟

برای گرفتن مدرک آیلتس باید آشنایی کافی با منابع و ساختار آزمون داشته باشید. آرامشتان را حفظ و بر استرس خود غلبه کنید. شرکت در کلاس‌های آمادگی آیلتس و آزمون‌های شبیه‌ساز می‌تواند به شما کمک کند. برای موفقیت در آزمون آیلتس باید تلاش مداوم و تمرین بسیار داشته باشید. 

سریع‌ترین روش برای دریافت مدرک آیلتس کدام است؟

سخن پایانی در مورد اینکه برای گرفتن مدرک آیلتس از کجا شروع کنیم؟

برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان لازم است تا مدرک آیلتس داشته باشید. فرقی نمی‌کند با چه هدفی به دنبال گرفتن این مدرک باشید. در هر صورت سوالات مختلفی در ذهن شما ایجاد می‌شود. یکی از سوالات این است که « برای گرفتن مدرک آیلتس از کجا شروع کنیم؟ » برای این منظور ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید و سپس نکاتی را که در مقاله گفتیم انجام دهید. اگر این مراحل را با دقت و درست انجام دهید، می‌توانید با موفقیت در آزمون آیلتس، مدرک آن را دریافت کنید.