Skip to main content
| author

آیا کلاس زبان برای کودکان مفید است؟

27 آذر, 1402

آیا کلاس زبان برای کودکان مفید است؟ برخی از والدین نگران هستند که آموزش زبان دوم برای کودکشان زود باشد. ممکن است شما هم جزو این دسته افراد باشید. در این صورت باید بدانید که انسان در هر سنی شروع به یادگیری زبان جدید کند، برایش سودمند است. 

نتایج تحقیقات نشان می‌دهند اگر یادگیری زبان دوم در سنین کودکی شروع شود، برای کودک بسیار مفید است؛ چرا که ذهن کودک آمادگی زیادی برای یادگیری دارد و به سرعت می‌تواند مهارت‌های زبانی را یاد بگیرد. به همین دلیل بسیاری از والدین، فرزندان خود را در کلاس زبان کودکان ثبت نام می‌کنند.

شرکت در کلاس زبان کودکان باعث تقویت مهارت‌های شناختی کودک می‌شود. به این ترتیب او می‌تواند مسائل را حل کند. ضمن اینکه مهارت‌های ارتباطی کودک هم گسترش پیدا می‌کنند. معمولا ظرفیت زبانی کودکان بالا است. به همین علت یادگیری زبان موجب افزایش انگیزه و اعتماد به نفس آنها می‌شود. 

اگر برای ثبت نام کودک خود به دنبال مرکز معتبر زبان هستید، می‌توانید به کلاس زبان کودکان در یوسف آباد مراجعه کنید. 

آیا کلاس زبان برای کودکان مفید است؟

13 مورد از فواید یادگیری زبان در سنین کودکی 

کودکانی که در سن پایین شروع به یادگیری زبان می‌کنند، خلاقیت بیشتری دارند. بهره‌مندی از تفکر خلاق باعث می‌شود کودک بتواند در آینده، بهتر مسائل خود را مدیریت کند. کودک با حضور در کلاس زبان یاد می‌گیرد از دریچه های مختلفی به مسائل نگاه کند و همواره به دنبال راه حل های جدید باشد. 

کودکان از طریق یادگیری زبان جدید می‌توانند راحت‌تر با مردم جهان ارتباط برقرار کنند. پیدا کردن دوست برای آنها راحت‌تر است. در دنیای امروز، داشتن ارتباطات بین المللی می‌تواند نقطه مثبتی برای پیشرفت در زندگی باشد. دانستن زبان دوم به فرد این امکان را می‌دهد تا بتواند با مردم کشورهای دیگر ارتباط برقرار کند. به این ترتیب می‌تواند اطلاعات زیادی درباره فرهنگ و سنت‌های دیگران به دست آورد. 

فواید یادگیری زبان در سنین کودکی

علاوه براین، یادگیری زبان می‌تواند فرصت‌های شغلی و تحصیلی زیادی را در آینده ایجاد کند. آگاهی از فواید یادگیری زبان در سنین کودکی به شما کمک می‌کند تا پاسخ سوال « آیا کلاس زبان برای کودکان مفید است؟ » را پیدا کنید. 

1- اعتماد به نفس کودک افزایش پیدا می‌کند. 
2- نتایج بهتری در امتحانات خود به دست می آورد.
3- توانایی‌های خود را باور می‌کند.
4- قابلیت‌های مغزی و مهارت‌های ذهنی کودک (حافظه و قدرت استدلال) به شدت رشد می‌کنند. 
5- یادگیری زبان دوم شرایطی را برای کودک ایجاد می‌کند تا بتواند با مقایسه هر دو زبان، قواعد و اصطلاحات زبان جدید را یاد بگیرد. 
6- بر اساس نتایج مطالعات، آموزش زبان دوم به کودکان موجب افزایش مهارت‌های آنها در خواندن می‌شود. 
7- کودکان با شرکت در کلاس زبان می‌توانند نظم و ترتیب را یاد بگیرند.
8- حضور در کلاس زبان کودکان موجب آشنایی کودک با سایر فرهنگ‌ها می‌شود. 
9- یادگیری زبان جدید به کودک کمک می‌کند درک بهتری از مسائل و احساسات دیگران داشته باشد. در نتیجه مهارت همدلی کودک بیشتر می‌شود. 
10- آموزش زبان در سنین پایین باعث می‌شود تا کودک خیلی روان و با لهجه طبیعی صحبت کند. چرا که او قدرت و دقت زیادی در شنیدن، تشخیص تفاوت لحن و لهجه و تقلید دارد. 
11- کودکانی که دو یا چند زبان را بلد هستند، نسبت به دیگر فرهنگ‌ها در جهان کنجکاو می‌شوند. معمولا آثار نژادپرستی در این کودکان دیده نمی‌شود. 
12- معمولا معلمانی که در کلاس زبان کودکان تدریس می‌کنند، در امر آموزش زبان به این سنین تخصص دارند. آنها با استفاده از روش‌های خاصی، زبان را به کودکان یاد می‌دهند. 
13- فضای کلاس زبان کودکان متناسب با سن آنها طراحی می‌شود. برای آموزش زبان هم از روش‌ها و فعالیت‌های سرگرم کننده استفاده می‌کنند. بنابراین یادگیری زبان همراه با کارتون، شعر، بازی و تمرین برای کودکان لذت بخش است. 

آیا کلاس زبان برای کودکان مفید است؟

نحوه برگزاری کلاس زبان کودکان

کلاس زبان کودکان به صورت حضوری یا غیرحضوری (آنلاین) برگزار می‌شود. هر یک از این کلاس‌ها مزایای خاص خود را دارند. 

کلاس زبان آنلاین برای کودکان بهتر است یا کلاس حضوری؟

این سوال در ذهن بسیاری از والدین وجود دارد. باید توجه داشت که هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند. در کلاس‌های حضوری، کودکان می‌توانند مستقیما با دوستان خود ارتباط برقرار کنند. به این ترتیب، تعامل اجتماعی بیشتری خواهند داشت. این امر باعث تقویت مهارت‌های ارتباطی آنها می‌شود.

یکی دیگر از مزایای کلاس‌های حضوری زبان کودکان این است که معلم می‌تواند مستقیما میزان رشد و پیشرفت کودک را تحت نظر داشته باشد. با توجه به نیازهای کودک، تصمیمات آموزشی مناسبی می‌گیرد. کودکانی که به صورت حضوری در کلاس زبان شرکت می‌کنند می‌توانند در فعالیت‌های آموزشی و سرگرم کننده کلاس شرکت کنند. بازی‌ها و تمرینات جسمی، یادگیری زبان را برای آنها لذت‌بخش می‌کند. همچنین باعث بهبود توانایی‌های مختلف کودکان نیز می‌شود. 

کلاس زبان آنلاین برای کودکان بهتر است یا کلاس حضوری؟

در مقابل کلاس‌ های حضوری، کلاس‌ های زبان آنلاین هم مزایایی دارند. کودکان به راحتی می‌توانند در هر جایی که باشند از طریق اینترنت به یادگیری زبان بپردازند. در این کلاس‌ها از فناوری‌های مدرن برای یادگیری زبان استفاده می‌شود. برای مثال کودکان می‌توانند به کمک ویدئوکنفرانس و نرم افزارهای آموزشی، زبان را یاد بگیرند.

یکی دیگر از مزایای کلاس‌های آنلاین زبان کودکان، انعطاف‌پذیری زمان آنها است. یعنی والدین می‌توانند ساعت کلاس را طوری انتخاب کنند که فرزندشان در زمان‌های آزاد خود مشغول یادگیری زبان شود. 
علاوه بر مواردی که گفتیم یادگیری زبان در محیط آنلاین شرایطی را فراهم می‌کند تا کودک به منابع آموزشی متنوع‌تری دسترسی داشته باشد. او می‌تواند برای یادگیری بهتر زبان از انواع منابع آموزشی مانند ویدئوها، نرم افزارها، وب سایت ها و... استفاده کند.

کلاس زبان آنلاین برای کودکان بهتر است یا کلاس حضوری؟

باید بدانید که انتخاب کلاس حضوری یا آنلاین برای یادگیری زبان به یکسری عوامل بستگی دارد. یعنی شما باید نوع کلاس را با توجه به نیاز و ترجیحات خود و فرزندتان انتخاب کنید. 

سخن پایانی درباره اینکه آیا کلاس زبان برای کودکان مفید است؟

کلاس زبان کودکان تاثیر بسزایی در یادگیری زبان دوم یا سوم دارد. شرکت در این کلاس‌ها باعث تقویت مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی کودکان می‌شود. شرایط و نحوه برگزاری کلاس زبان برای کودکان، آنها را برای یادگیری زبان جدید ترغیب می‌کند. کلاس‌هایی که فرایند آموزش را به صورت اصولی انجام می‌دهند، بهره‌وری بیشتری خواهند داشت.

کلاس زبان برای کودکان مزایای زیادی دارد و موجب افزایش موقعیت‌های تحصیلی و شغلی در آینده می‌شود. علاوه براین، اعتماد به نفس و خلاقیت کودک را بهبود می‌دهد و زمینه کسب نمرات بهتر را در دروس مختلف فراهم می‌کند.