Skip to main content
| Super User

بهترین سن سرپرستی گربه

20 مرداد, 1401

بهترین سن سرپرستی گربه ، گربه حیوانی درون گرا است. ما گربه ها را به سرپرستی می‌گیریم و آن‌ها را به خانه خود می‌آوریم،

ولی مسئله مهم تری که وجود دارد رفتار گربه‌ها است. اگر شما تصمیم دارید گربه‌ای را به سرپرستی بگیرید در قدم اول باید توجه داشته باشید که اعضای خانواده یا هرکسی که با آن در یک مکان در حال زندگی هستید هیچ مشکلی با این کار شما نداشته باشد اگر مشکلی باشد بهتر است ازاین کار صرف نظر کنید.


کدام یک برای شما مناسب است: یک بچه گربه یا گربه بالغ؟ شما باید بدانید که هر یک دارای مشکلاتی هستند ولی شیرین کاری‌هایی هم دارند.

گربه بالغ


اگر شما بخواهید یک گربه بالغ را به سرپرستی بگیرید، هیچ نیازی ندارید که بدانید این گربه در آینده چه شکلی خواهد شد چون به در حد مناسبی بزرگ شده است که شما قادر به دیدن ظاهر آن باشید. این گربه مانند بچه گربه، داشتن هم بازی برای خود را دوست دارد و همچنین گربه بالغ بهتر می‌تواند خود را به قوانین یا محیطی که وجود دارد یا جدید است عادت دهد.

اگر شما از یک گربه بالغ نگهداری کنید کمتر نیاز دارید که آن‌ها را به دامپزشکی ببرید. ولی این نوع گربه ممکن است یکم دیرتر با شما صمیمی شود و به شما اعتماد کند.


بچه گربه


 اگر شما بخواهید یک بچه گربه را به سرپرستی بگیرید خیلی راحت می‌توانید با آن صمیمی شوید چون هنوز به نسبت زیادی بزرگ نشده و هیچ عادت غلطی را یاد نگرفته است. شما می‌توانید خودتان به او همه چیز را یاد دهید. حتی ممکن است چون از کوچکی با شما بوده یک رابطه خیلی صمیمی و محکمی بینتان به وجود آید.

بهترین سن سرپرستی گربه


بهترین سن سرپرستی گربه، پس از دوماهگی او است. در حقیقت اگر گربه‌ها را زودتر از این زمان از مادر و خانواده‌ اش جدا کنید، علاوه بر اینکه احتمال دارد به دلیل نگهداری نادرست و به خاطر نداشتن آگاهی کافی باعث فوت بچه گربه شوید، حتما در آینده هم نظاره‌ گر مریضی و مشکلاتی مرتبط با سیستم ایمنی بچه گربه خواهید بود.


نکات مهم


•    سعی کنید در نگهداری گربه از روش‌های تشویق کردن و تنبیه کردن استفاده کنید تا عادات خوب را به خاطر سپرده و عادات بد را رفته رفته ترک کند.
•    یک برنامه زمانی مناسب برای بردن گربه به پزشک تعیین کنید.
•    این حیوانات علاقه بسیاری به بازی کردن دارند، سعی کنید وقتی را برای بازی کردن با او کنار بگذارید.
•    این حیوانات بسیار وسواسی هستند، پس در نگهداری آن‌ها به بهداشتشان توجه کنید.


از چه مکانی میتوانیم گربه به سرپرستی بگیریم؟


•    پناهگاه‌های مخصوص حیوانات
•    فضای مجازی یا اینترنت
•    نجات دهنده‌های انواع نژادها
•    مطالبی که در روزنامه‌ها است
•    مغازه‌های دارای حیوانات خانگی
•    گربه‌های خیابانی یا ولگرد


سخن پایانی


در نهایت باید بگویم که این حیوانات مورد علاقه خیلی زودتر از آن که فکر کنید به انسان وابسته می‌شوند و خودشان را با کارهایی مثل بازی کردن و ناز کردن و به استقبال آمدنشان برایتان لوس می‌کنند، اکثر رفتارهای گربه‌ها هنوز که هنوزه معلوم نشده است که مثلا با آن کار چه خواسته‌ای دارند. اگر تصمیمتان نهایی شد و گربه‌ای را به سرپرستی گرفتید به هیچ وجه این را فراموش نکنید که شما دیگر خانواده و سرپرست آن گربه هستید و همه چی او درواقع به شما وابسته است.
ولی تنها چیزی که مشخص است این است که آن‌ها حیوانات بسیار مهربان و تودل‌ برویی هستند و برای کسی که علاقه زیادی به حیوانات دارد مونسی خیلی عالی می‌باشند.