Skip to main content
| author

شرایط نگهداری سگ هاسکی در خانه

28 مهر, 1401

سگ هاسکی یکی از محبوبترین نژاد سگ ها در میان دوستداران سگ می باشد. دلیل این علاقه زیاد جذابیت ظاهری سگ، چشمان آبی و جثه های تنومند و هوش بالای آن هاست.


نگهداری این نوع سگ ها در خانه سخت و دشوار، ولی امکان پذیر است. برای نگهداری این نوع سگ ها به شیوه درست باید با خصوصیات شان آشنا شوید. اگر شما هم از علاقمندان این نژاد جذاب هستید تا انتهای این مقاله با ما باشید.

خصوصیات نژاد سگ هاسکی

هاسکی ها سگ هایی هستند که محل تولد آن ها، سیبری (منطقه ای سردسیر در کسور روسیه) است. احتمالا به این موضوع پی برده اید که بدن و خصوصیات فیزیکی آن ها برای زندگی در دمای بسیار پایین ساخته شده است.
سگ های نژاد هاسکی، انرژی خیلی زیادی دارند که این انرژی باید در طول روز تخلیه شود. در غیر اینصورت، عدم تخلیه انرژی باعث بروز مشکلات روحی روانی مانند بی قراری و منزوی شدن سگ ها می شود. این نژاد از سگ ها قابلیت دویدن یا راه رفتن طولانی در هوای سرد را دارند بدون اینکه خسته شوند.

خصوصیات سگ هاسکی
سگ های هاسکی، چهره بسیار زیبا باجذبه ای دارند. این سگ ها شباهات زیادی به گرگسانان دارند. چشم های کشیده همراه با پوزه ای درشت و نوک تیز، باعث زیبایی و جذابیت خاصی در آن ها شده است. سگ های هاسکی خلق و خوی دل پذیر و معاشرتی دارند و نسبت به غریبه ها رفتار خوبی دارند و در مواجهه با سگ های دیگر بسیار اجتماعی هستند. این سگ ها برعکس سگ های نگهبان اصلا نسبت به غریبه ها مشکوک نمی شوند و به سگ های دیگر حمله نمی کنند.
از دیگر ویژگی های این نوع سگ های انرژی زیادی که در آن ها وجود دارد می باشد.
هاسکی سگ سورتمه است و از آن حیوانات خانگی نیست که همه روز را یک گوشه دراز بکشد. لازم بذکر است که اگر انرژی آن ها تخلیه نشود، خودش برای فعالیت و تحرک شدید راهی پیدا میکند. اگر راهی برای تخلیه انرژی پیدا نکند به رفتارهای مخرب رو می آورد. اگر به دنبال سگ پر انرژی هستید، سگ هاسکی بهترین گزینه است، اما باید او را به طور مرتب به گردش، راه رفتن و دویدن بیرون ببرید. 
یکی از ویژگی های مهم سگ های هاسکی مقرون به صرفه بودن آن هاست. این سگ ها اصالتا برای زندگی با حداقل مقدارغذا رشد کرده اند. پس بنابراین نگران این نباشید که گاهی اوقات غذایش را نخورد. سگ هاسکی بسیار تمیز و بی بو است. ای ویژگی برای کسانی که دنبال نژادی هستند که بوی سگ ندهد بسیار مهم است.

نیازهای اولیه برای نگهداری از سگ هاسکی

سگ های هاسکی نژاد فوق العاده ای از سگ ها هستند ولی نگهداری از آن ها درد سرهای خاص خودش را دارد. سگ های هاسکی هم مانند نژادهای دیگر نیاز به توجه از طرف صاحبش و صرف وقت کافی برایش دارند.

- توجه به بیماری نژاد سگ هاسکی: سگ های هاسکی هم مانند بسیاری از سگ ها در معرض برخی بیماری های نژادی قرار دارند. بهتر است قبل از شروع نگهداری هاسکی، اطلاعاتی راجع به بیماری های این نژاد کسب کنید. علائم و راه های پیشگیری از از بیماری های این نژاد را بشناسید و مرتب آن ها را چک کنید.

نیازهای اولیه برای نگهداری از سگ هاسکی

- طول عمر هاسکی: نهایت عمر هاسکی بین 12 تا 15 سال است. 

نگهداری هاسکی در تابستان 

شاید این سوال برای شماهم پیش آمده باشد که آیا سرپرستی هاسکی در هوای گرم ایران ممکن است؟
خوشبختانه می توان از سگ های هاسکی در هوای نسبتا گرم و معتدل نگهداری کرد اما خب باید نکاتی را رعایت کنید تا سگ هاسکی خانگی شما دچار مشکل جدی نشود.

نگهداری هاسکی در تابستان
همانظور که اشاره کردیم در اصل بدن سگ هاسکی برای زندگی در دمای پایین و بسیار سرد انطباق دارد. به همین دلیل بهتر ازاست آن ها را در دماهای بالای 18 درجه سانتیگراد برای ورزش کردن ببیرون نبرید. در روزهای تابستانی به خصوص در شهرهای گرم، بهتراست او را پیش از طلوع خورشید و گرم شدن زمین و هوا بیرون ببرید. 

علائم و نشانه های گرمازدگی هاسکی:

1-تنفس سریع
2-ترشح زیاد بزاق
3.رنگ قرمز روشن زبان و لثه
4.غلظت بالای بزاق دهن 
5.غش کردن
7.استفراغ: در شرایط وخیم، دچار استفراغ خونی می شود.

اگر نمی خواهید سگ هاسکی خود را در این شرایط ببینید حتما باید نشانه های گرما زدگی در مرحله اول تشخصیص دهید.

علائم و نشانه های گرمازدگی هاسکی

پیشگیری از گرما زدگی هاسکی در تابستان

اگر سگ هاسکی را بیرون از خانه نگه می دارید، سعی کنید به اندازه کافی سایه ای در محل نگهداری او ایجاد کنید. همیشه مقدار زیادی اب خنک برای نوشیدن در اختیار هاسکی قرار دهید. بعضی از این سگ ها از غوطه ور شدن در یخ لذت  می برند.

پیشگیری از گرما زدگی هاسکی در تابستان
یکی از راه های ساده برای تشخیص دمای مناسب برای هاسکی خودتان هستید. اگر دمای هوا به قدری بالا است که احساس گرما می کنید، پس شک نکنید هاسکی شما با پوشش ضخیم و دولایه اش حتما گرمای بسیار بیشتری نسبت به شما احساس می کند و در شرایط خوبی قرار ندارد.

قیمت هاسکی

برای سرپرستی یک توله هاسکی باید حدودا 5 تا 8 میلیون تومان هزینه کنید. میانگین قیمت هاسکی فروخته شده حدود 6 میلیون تومان می باشد. البته هاسکی هایی که شجهر نامه دارند اصیل تر هستند و قطعا قیمت بالاتری دارند. سگ های نژاد برتر 8 تا 12 میلیون تومان قیمت دارند. معمولا تفاوت قیمت زیادی بین توله سگ هاسکی نر وماده وجود ندارد. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت فروش سگ در تهران می توانید به مراکز معتبر مراجعه نمایید.

قیمت هاسکی

جمع بندی

اگر فرزند کوچک دارید و به دنبال یک سگ مهربان هستید، نژاد هاسکی یک انتخاب عالی است. این حیوان ارتباط خوبی با کودکان و دیگر حیوانات خانگی دارد. البته همانطور که گفتیم نباید مدت زمان طولانی را در خانه تنها بمانند. زیرا این سگ به شدت به دنبال خراب کردن وسایل و دیوارهای خانه است. نکته اخر که در مورد این حیوان باید به آن توجه کنید این است که هوای گرم باعث ایجاد مشکلات فراوان برای این حیوان می‌شود. بنابراین اگر در مناطق گرمسیر ایران زندگی می‌کنید بهتر است سگ نژاد هاسکی خریداری نکنید.