Skip to main content
| author

بهترین روش جذب نیرو

20 مرداد, 1401

بهترین روش جذب نیرو ، استخدام داوطلبان از مهم ترین تصمیم‌ها در حوزه مدیریت منابع انسانی می‌باشد. هر کسب و کاری برای حرکت کردن

به طرف پیروزی و موفقیت سازمان خود نیازمند نیروی کار باهوش و خُبره‌ای می‌باشد. از طرف دیگر انتخاب و استخدام افراد یک مسئله مهم در هر سازمان یا شرکتی است. شما باید کارمندی لایق و باتجربه را انتخاب کنید تا در آینده به موفقیت شما و مجموعه‌تان کمک کند. یک اشتباه شما در انتخاب فرد اشتباه می‌تواند زمینه ساز کم کاری و در نهایت منجر به ورشکستگی شود. فرایند استخدام نیروی کار شامل سه مرحله است: داشتن برنامه ریزی برای استخدام، اطلاع رسانی کردن، انتخاب کردن بهترین افراد از بین چندین داوطلب.


راه و روش جذب نیروی جدید برای کار


نحوه استخدام هر مکانی با مکان دیگر متفاوت است. برای مثال هر شرکت یا سازمانی با توجه به اهداف و نیازی که دارد افراد را استخدام می‌کند. به چند گزینه از روش‌های جذب نیرو برای کار در موارد پایین اشاره شده است:
• آشنا شدن با معیارها و اهدافی که مورد نیاز هر سازمانی است.
• مجذوب کردن افراد به صورت اینترنتی (استفاده کردن از شبکه‌های اجتماعی)
• استخدام نیروی کار به صورت موقتی
• داشتن همکاری با مکان‌های کاریابی
• چاپ آگهی استخدام


آیا آگاه هستید که بهترین و موثرترین روش استخدام برای جذب کردن نیرو چیست؟


استخدام از طریق معرفی کردن کارمندان فعلی یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها برای استخدام است ممکن است باورش برایتان سخت باشد ولی این موضوع حقیقت دارد. امروزه اکثر شرکت و سازمان‌ها برای استخدام از این روش استفاده می‌کنند. چرا که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه آن‌ها می‌شود.

بهترین راه برای استخدام شدن


برای استخدام کردن افراد در هر سازمانی راه و روشی وجود دارد که عبارتنداز:

آگهی دادن در قسمت نیازمندی‌های روزنامه یکی از چندین روش برای استخدام کردن افراد چاپ آگهی استخدام در روزنامه است. البته باید این مورد را در نظر گرفت که خیلی از افراد هیچ علاقه‌ای به خریدن و خواندن روزنامه ندارند.

استفاده از سایت مختص به خودتان برای آگهی استخدام اگر شرکت شما دارای وبسایتی برای خود است، شما می‎‌توانید آگهی استخدامی که در دست دارید را در سایت خودتان قرار دهید تا در اختیار مخاطبان و دنبال‌ کنندگانتان قرار بگیرد.

استفاده کردن از وبسایت‌های کاریابی یکی از روش‌های آسان و بدون هزینه استخدام، استفاده کردن از سایت‌های کاریابی می‌باشد. در این روش همه افرادی ک در سراسر کشور موجود هستند می‌توانند آگهی شما را ببینند. پس قرار دادن آگهی در این وبسایت‌ها برای افرادی که نیاز به کار دارند یکی از بهترین روش‌ها است.

استفاده از شبکه های اجتماعی متخصصان یکی از روش‌های دیگر برای جذب افراد به منظور کار، ثبت کردن آگهی استخدامی در شبکه های اجتماعی می‌باشد. البته به این توجه کنید که اگر شما این آگهی را فقط در گروه یا کانال خود یا افراد دیگری قرار دهید تنها افرادی که در آنجا قرار دارند خواهند دید و افراد دیگر قادر به دیدن آن نمی‌باشند. این امکان هم وجود دارد که کاربران واقعی نباشند چرا که خیلی از افراد با هزینه اندکی

افراد کانال یا حتی گروهشان را اضافه می‌کنند. چاپ کردن آگهی استخدام و چسباندن در هرجای شهر شما می‌توانید پس از طراحی آگهی استخدام آن را چاپ کرده و در هر جایی که دلتان خواست با استفاده پخش کنید یا حتی به دیوار بچسبانید. ولی سعی کنید این نوع آگهی‌ها را در جاهای پررفت و آمد و شلوغ نصب کنید.


مکان‌های پررفت و آمد و شلوغ عبارتنداز:


• کتابخانه ها
• بیمارستان ها، درمانگا‌ها
• فرهنگسراها
• کافه و رستوران‌ها
• مراکز آموزشی
• اماکی مذهبی مثل مسجدها و مکان‌های شبیه به این‌ها


کلام آخر


ما دراین مقاله درباره بهترین روش‌ها به منظور جذب داوطلبان برای استخدام حرف زدیم. مثلا اگر شما فردی هستید که دنبال کار می‌گردید باید برای پیدا کردن کار مرتبط با رزومه خود، شما باید قسمت نیازمندی روزنامه‌ها را مطالعه کنید، در فضای مجازی فعال باشید، به سایت‌های کاریابی سربزنید و خیلی از کارهای دیگر را انجام دهید تا بتوانید کاری مناسب با خودتان پیدا کنید.
 پس در نتیجه فرایند استخدام بخشی جدا نشدنی در هر سازمانی است. و البته گفتیم که مدیران نباید تنها به مسئله استخدام فکر کنند بلکه باید به استخدام فرد بهتری بی‌اندیشند تا در آینده دچار پشیمانی و مشکلاتی نشوند.