Skip to main content
| author

نحوه راه اندازی کلینیک زیبایی، مراحل و هزینه ها

20 مرداد, 1401

نحوه راه اندازی کلینیک زیبایی، مراحل و هزینه ها ، بی شک این روزها یکی از مهمترین کسب و کارها در ایران، راه اندازی کلینیک زیبایی می باشد. زیرا میل به زیبایی روز به روز در افراد بیشتر می شود. برای راه اندازی این کسب و کار باید با نحوه راه اندازی کلینیک زیبایی 

آشنا باشید. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی نکات مهم راه اندازی این مجموعه و هزینه آن بپردازیم.

همچنین برای ابدومینوپلاستی در فردیس روی لینک کلیک نمایید.


نحوه راه اندازی کلینیک زیبایی


خدمات مختلفی در کلینیک زیبایی ارائه می شود. درمان بیماری های پوست و مو، لیزر موهای زائد، جوانسازی پوست و لیفت ابرو از این خدمات می باشند. همچنین در این مجموعه خدمات لاغری و تناسب اندام، کاشت مو، جراحی بینی و فک هم ارائه می شود. به همین دلیل این کسب و کار می تواند مخاطبان مختلف و پرطرفداری داشته باشد. برای اینکه بتوانید در این کسب و کار موفق شوید، باید به خوبی با نحوه راه اندازی کلینیک زیبایی آشنا باشید. برای این کار اقدامات زیر را در نظر بگیرید.

img title="نحوه راه اندازی کلینیک زیبایی" src="/images/00-clinic-0" alt="نحوه راه اندازی کل" width="400" height="210" /></p><h3><" />1. نوشتن طرح توجیهی راه اندازی کلینی" زیبایی


اولین گام راه اندازی کلینیک زیبایی، نوشتن طرح توجیهی آن می باشد. درواقع برای شروع هر کسب و کاری به نوشتن طرح توجیهی در ارتباط با آن نیاز است. با این کار می توان هدف کار خود را مشخص کرد و برای رسیدن به آن برنانه ریزی و تلاش کرد. این کار به فرد ایده هایی می دهد تا هیچ کاری را از قلم نیندازد. در واقع نوشتن طرح توجیهی، طرح یک نقشه راه را به تصویر می کشد. با این کار می توانید تمامی جنبه ها را مد نظر قرار دهید. حتی می توانید راه هایی را برای سرمایه گذاری و ورود منابع مالی نیز در نظر بگیرید.


2. دریافت مجوز راه اندازی کلینیک زیبایی


بی شک برای شروع یک کسب و کار به دریافت مجوزهای لازم آن نیاز می باشد. در واقع یکی از گام های مهم در نحوه راه اندازی کلینیک زیبایی دریافت مجوز آن است.


3. نحوه دریافت مجوز آن


برای دریافت مجوز راه اندازی کلینیک زیبایی باید از وزارت بهداشت و نظام پزشکی، پروانه تخصصی خدمات زیبایی را بگیرید. مجوز راه اندازی آن فقط به افرادی که پزشک متخصص زیبایی هستند، داده می شود. البته با کمک پروانه طبابت پزشک عمونی هم می توان مجوز راه اندازی کلینیک زیبایی را گرفت.


4. یافتن راه هایی برای برجسته شدن خود


در ایران و شهرهای مختلف با وجود کلینیک های زیبایی مختلف، باید به دنبال راه هایی برای بهتر دیده شدن بود. شخص باید به فکر تبلیغات خلاقانه، ارائه خدمات نوین و متمایزباشد. همچنین باید به دنبال سرویس دهی های خاص هم باشد. اگر می خواهید مشترین وفاداری پیدا کنید و در کسب و کار خود موفق شوید، باید به همه چیز آن فکر کنید. ساخت یک کیلینیک زیبایی تمیز، استخدام پرسنل حرفه ای، استفاده از از مدرن ترین تجهیزات و ارائه بروزترین خدمات با بهترین قیمت ها از خدمات قابل ارائه در کلینیک زیبایی معتبر می باشد.


5. شناختن توزیع کنندگان مرتبط با حیطه فعالیت خود


یکی دیگر از اقدامات مهم در نحوه راه اندازی کلینیک زیبایی، شناختن توزیع کنندگان مرتبط با فعالیت خود می باشد. با این کار می توانید تجهیزات و وسایل مورد نیاز خود را در آسان ترین حالت ممکن تامین کنید.


6. انتخاب و احیا فضایی مناسب برای شروع کار


بی شک یک کلینیک زیبایی به فضای مناسب و تمیز نیاز دارد. برای انتخاب فضا باید به نیاز افراد ناحیه ای که میخواهید در آن کلینیک زیبایی راه اندازی کنید. دقت نمایید. فضایی که انتخاب می کنید بهتر می باشد که سالن انتظار، آسانسور و سیستم تهویه مناسب داشته باشد. همچنین باید حداقل دارای دو اتاق باشد و اتاق استراحت، رختکن، آبدارخانه و مرکز استرایلیزاسیون هم در آن فضا وجود داشته باشد. فضای مناسب باید مجهز به سیستم اطفا حریق باشد.

img title="انتخاب و احیا فضایی مناسب برای شروع کار" src="/images/0-faza-0.jpg" alt=" width="400" height="210" /></p"


7. استخدام طراح داخلی


گام بعدی در نحوه راه اندازی کلینیک زیبایی، استخدام طراح داخلی می باشد. این کار درصورت داشتن توانایی مالی است. بسیاری از افرادی که به زیبایی خود اهمیت می دهند به فضایی که برای خدمات زیبایی در آن قرار می گیرند هم اهمیت بسیاری می دهند. این افراد دوست دارند اقدامات و خدمات زیبایی خود را در یک کلینیک تمیز، شیک و مجهز انجام دهند. پس استخدام یک طراح داخلی می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

img title="استخدام طراح داخلی" src="/images/0-" alt="استخدام ط" width="400" height="21" /></p> <h3><br />8. ا"تخاب پرسنل خود


برای انجام امور و مدیریت کلینیک زیبایی به پرسنل با تجربه، متخصص و با مهارت نیاز است. برای ارائه بهترین خدمات به مراجعین خود از پرسنلی که سابقه کاری در کلینیک زیبایی را دارند، استفاده کنید.


هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی چقدر است؟


هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی متغیر می باشد و به هزینه های مربوط به ملک، خرید تجهیزات، تبلیغات و میزان دستمزد و حقوق پرسنل بستگی دارد. اما حداقل هزینه برای راه اندازی آن، ۳ میلیارد تومان می باشد. اگر می خواهید در فضایی از بهترین نقاط شهر کلینیک زیبایی راه اندازی کنید و یا اینکه از برترین تجهیزات استفاده کنید، این مبلغ بالاتر خواهد بود.


سخن آخر


اگر شما هم قصد راه اندازی کلینیک زیبایی را دارید ابتدا باید یک پزشک عمومی و یا متخصص باشید تا بتوانید مجوز آن را دریافت کنید. برای راه اندازی کلینیک زیبایی به فضایی تمیز، تجهیزات بروز و پرسنل با تجربه و متخصص نیاز دارید. همچنین پرسنل باید به مراجعین احترام بگذارد.