Skip to main content
| author

فرق کاشت و اکستنشن مژه

20 مرداد, 1401

فرق کاشت و اکستنشن مژه ، از جمله روش های جدید برای افزایش زیبایی چشم ها می توان به کاشت و اکستنشن مژه اشاره کرد. با کمک این متدها مژه ها پرپشت تر و بلند تر می شوند. بنابراین حالت چشم‌ ها تغییر می کند. عملکردی که تکنیک های کاشت و اکستنشن مژه دارند

 شباهت زیادی با هم دارد. ولی این دو متد تفاوت های زیادی نیز دارند. ما در این مقاله می خواهیم شما را با فرق کاشت و اکستنشن مژه آشنا کنیم.


کاشت مژه


برای پر کردن و افزایش مژه ها می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. از جمله روش های متداول استفاده از مژه مصنوعی و یا محصولات خود پشت کننده را می توان نام برد. ولی این روش ها موقتی هستند و نتیجه آن ها کوتاه مدت خواهد بود. کاشت مژه یکی از روش هایی است که با کمک آن می توان مژه های زیبا و دائم داشت. کاشت مژه باید زیر نظر متخصصین زیبایی انجام شود. زیرا دارای حساسیت زیادی است. پزشک متخصص از طریق فولیکول موی سر، کاشت مژه را انجام می دهد. در واقع از طریق پیوند فولیکول موی سر به پلک کاشت مژه صورت می گیرد. برای کاشت مژه مدت زمان لازم حدود ۲ ساعت خواهد بود و با بیهوشی موضعی انجام می شود.


انواع کاشت مژه


از تکنیک ‌های مختلفی برای کاشت مژه استفاده می شود. کاشت مژه تار به تار، کاشت مژه سه بعدی، کاشت مژه نامرئی و کاشت مژه ابریشمی از جمله این تکنیک ها هستند.


کاشت مژه نامرئی


روش کاشت مژه نامرئی طرفداران زیادی دارد. در این روش مژه ها به صورت مخفی کاشته می شوند. کاشت مژه نامرئی با استفاده از موی طبیعی فرد و قرار گرفتن مژه ها به صورت قرینه کوتاه و بلند از گوشه چشم تا گوشی خارجی انجام می شود. در این روش کاشت، نیازی به استفاده از مواد آرایشی برای زیباتر کردن مژه ها نیست.


کاشت مژه ابریشمی


از انواع کاشت مژه می توان به این نوع اشاره کرد. علت نامگذاری این روش کاشت جنس تارهای ابریشمی انتخاب شده برای کاشت است. در این روش موها به صورت موقت پیوند زده می شوند. کاشت مژه ابریشمی مناسب افرادی است که در اثر آسیب هایی مثل سوختگی یا بیماری موهای مژه خود را از دست داده اند. همچنین این روش برای افرادی که به صورت ژنتیکی مژه های آن ها کم پشت است، مناسب خواهد بود. در این تکنیک مژه ها به طور طبیعی با کمک چسب بر روی پلک قرار می گیرند. چون روش کاشت مژه ابریشمی بدون جراحی انجام می‌ شود، بنابراین هیچ عوارضی برای فرد نخواهد داشت.

 


اکستنشن مژه چیست


اکستنشن مژه کاشت موقت مژه ها می باشد. در این روش تارهای موی مصنوعی یا موی انسان به شکل تک به تک روی موهای طبیعی با کمک چسب اکستنشن مژه قرار می گیرند. انجام دادن روش اکستنشن مژه موجب می شود تا مژه ها ضخیم تر و پررنگ تر شوند. افرادی که مژه هایی با اندازه کمتر از ۳ میلیمتر دارند، این روش برای آنها مناسب است. اکستنشن مژه ماندگاری حدود ۶ ماه دارد.


فرق کاشت و اکستنشن مژه


یکی از تفاوت های مهم بین کاشت و اکستنشن مژه طبیعی تر به نظر رسیدن اکستنشن نسبت به کاشت است. کاشت مژه معمولاً فرایندی پیچیده بوده و چون نیاز به جراحی و پیوند در نزدیکی چشم دارد، بنابراین کاری خطرناک است. پس برای بسیاری از افراد امکان انجام این روش روی مژه های آنها وجود ندارد. در روش کاشت، مژه های کاشته شده می توانند مثل مژه های طبیعی رشد کنند. ولی در روش اکستنشن مژه امکان رشد مژه ها وجود ندارد. اکستنشن مژه معمولا به صورت شش ماهه است و ترمیم مژه ها باید هر دو هفته یکبار انجام شود. اما در روش کاشت، مژه ها یک ماهه کاشته می شوند و هر هفته نیاز است آنها را ترمیم کرد.


مقایسه هزینه کاشت مژه و اکستنشن مژه


هزینه کاشت و اکستنشن مژه به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. در کاشت‌ مژه مواردی مانند شرایط موجود، تعداد مشاور و پزشک مربوطه روی هزینه تاثیر گذار هستند. در روش اکستنشن مژه جنس تار مو، میزان کم حجمی یا پر حجمی مژه‌ها و انجام اکستنشن در مراکز مختلف، تعیین کننده هزینه اکستنشن مژه خواهد بود. با در نظر گرفتن جنس تار مژه‌ها هزینه اکستنشن معمولاً متفاوت است. در صورتی که جنس موهای به کار برده شده برای اکستنشن مصنوعی باشد، این هزینه ارزان‌تر خواهد بود. افرادی که می‌ خواهند مژه های حجیم تری داشته باشند، لازم است که در اکستنشن مژه از تار های بیشتری استفاده کنند. بنابراین هزینه اکستنشن برای این افراد بیشتر ها خواهد بود.


انجام اکستنشن در مراکز مختلف


فرد و مرکزی که اکستنشن مژه را انجام می دهد، روی هزینه تاثیر خواهد گذاشت. افرادی که در این زمینه حرفه‌ای نیستند و اکستنشن مژه را با کیفیت متوسط انجام می دهند، برای این کار هزینه کمتری در نظر می ‌گیرند. سالن هایی که اکستنشن مژه انجام می دهند با در نظر گرفتن میزان بهداشتی بودن و مجهز بودن به وسایل مختلف این کار را با قیمت مختلف انجام خواهند داد.


کاشت مژه بهتر است یا اکستنشن مژه


در مورد اینکه کدام یک از روش های کاشت و اکستنشن مژه بهتر است نمی ‌توان یک نظر قطعی داد. هر کدام از این روش‌ ها با در نظر گرفتن شرایط افراد دارای تفاوت هایی با هم هستند. به عنوان مثال افرادی که مژه های آنها به صورت مادرزادی کوتاه است یا مژه های آن ها کمتر از یک سانت هستند و حساسیت چشمی ندارند، استفاده از کاشت مژه گزینه بهتری برای آنها خواهد بود. اما برخی از افراد که پلک های آنها حساس هستند و امکان استفاده از مژه مصنوعی را نیز ندارند، روش اکستنشن مژه برای آنها بهتر خواهد بود. در این روش آنها می ‌توانند با تقویت مژه با مواد ویتامینه مژه های پرپشت تری داشته باشند. روش اکستنشن مژه برای این افراد نسبت به استفاده از مژه های مصنوعی با دوام تر است.


سخن پایانی


همان گونه که در این مقاله خواندیم، میان کاشت مژه و اکستنشن مژه تفاوت‌ هایی وجود دارد. افراد می ‌توانند با در نظر گرفتن جنس مژه هایی که دارند، هر کدام از این روش ها را انتخاب کنند. همچنین در انتخاب هر یک از این روش های زیبایی مژه، باید به حساسیت چشم نیز توجه کرد. کاشت و اکستنشن مژه باید در مراکز تخصصی انجام شوند. زیرا هنگامی که یک متخصص حرفه ای این کار را انجام می ‌دهد، نتیجه عالی خواهد داشت. همچنین عوارض و آسیب دیدگی مژه ها کمتر می‌ شود.