Skip to main content
| author

چگونه فردی را استخدام کنیم؟

20 مرداد, 1401

چگونه فردی را استخدام کنیم؟ استخدام افراد از مهم‌ترین دغدغه‌های سازمان‌ها می‌باشد و این مرحله نیازمند فردی با دقت و متخصص است

و همچنین از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. اگر این مرحله به درستی صورت نگیرد مشمول هزینه های زیادی خواهد بود. مانند: هدر رفتن وقت، میزان انرژی و هزینه و...
 هرچقدر که شما با دقت استخدام کنید، می‌توانید هزینه های وارد شده را کاهش دهید. البته برای استخدام کردن هرفرد یک سری ویژگی‌ها و خصوصیت‌هایی نیاز دارد که افراد با یاد گرفتن و رعایت آن‌ها می‌توانند به راحتی در محل مورد نظرشان استخدام شوند.
 شما با رعایت مواردی که در پایین گفته شده می‌توانید کمی آگاهی خود را راجب استخدام و مساِئل مرتبط زیاد کنید؛ پس با ما همراه باشید.


چگونه فردی را استخدام کنیم؟


معیارها و ارزش‌های شرکت را بشناسید.

بهتر است قبل از استخدام هر فردی، معیارهای سازمانتان و همچنین بهترین فرد را که برای کار موردنظر مناسب می‌دانید را بشناسید. پس از ثبت آگهی استخدام، افرادی به سازمان جهت صاحب شدن کار می‌آیند که به آن نیاز دارند و بخاطر به دست آوردن کار دقیقا همان کارهایی را انجام می‌دهند که می‌دانند مورد قبول شما واقع می‌شود؛ ولی در آینده‌ای نه چندان دور خواهید فهمید که در واقع این فرد استخدام شده هیچ علاقه و اعتقادی به کار و حرفه اش ندارد ولی برای حل این مسئله شما می‌توانید این افراد را با استفاده از مهارت‌هایی که دارا هستند استخدام کنید نه براساس حرف‌هایی که زده می‌شود؛ تا در آینده به چنین مشکلی برنخورید و بخاطر این بی احتیاطی دچار پشیمانی نشوید.


 مشخص کنید که از فردی که استخدام می‌کنید چه انتظاری دارید؟


بهتر است قبل از استخدام کردن هر فردی برای کار مربوطه، تعیین کنید که از این فرد که قرار است استخدام شود چه انتظاری دارید، اگر این فرد استخدام شد چه کاری قرار است انجام دهد، دارای چه ویژگی‌هایی باشد، چه تیپ آدمی باشد، دارای چجور انرژی و روحیه ‌ای باشد و... قرار نیست که افراد را از روی جواب این سوالات طرح شده استخدام کنید فقط باید به نحوه رفتار، صحبت وموارد دیگر این افراد توجه کنید.


مصاحبه شغلی


مرحله‌های بسیاری برای سنجیدن افراد و داوطلبین وجود دارد. بهترین راه انتخاب افراد و همچنین استخدام آن‌ها مصاحبه شغلی می‌باشد درواقع مصاحبه شغلی یک فن می‌باشد. البته مصاحبه شغلی انواع‌ بسیاری دارد که از نظر عبارات زیر مهم هستند:
•  تعداد افرادی که مصاحبه کننده هستند.
•  تعداد افرادی که مصاحبه شونده هستند.
•  اندازه استرس مصاحبه
•  فضای که قرار است مصاحبه در آنجا انجام شود.
•  فرم درخواست استخدامی


کلام پایانی:


از مطالب بالا میتوان به این دست یافت که انسان هرچقدر ظاهر و باطن زیبایی داشته باشد به همان اندازه مورد توجه خواهد بود ولی منظور از داشتن ظاهر زیبا این نیست که زیاد به خودتان برسید. این مواردی که در بالا گفته شد تقریبا می‌تواند برای استخدام شدن در جایی به درد بخور باشد ولی کافی نمی‌باشد مطالب دیگری هم وجود دارد که برای اکثریت آن‌ها وقت کافی موجود نبود.
شما هم باید به عنوان کارفرما آگاهی داشته باشید که استخدام کردن هر فرد اولین بخش داشتن نیرو می‌باشد ولی حفظ و نگهداری این افراد مرحله سخت تری است که باید به خوبی مدیریت کرد. و در اخر باید بدانید که برای استخدام هرفردی بهتری شما باید اصول استخدامی را بشناسید.