Skip to main content
| author

لیزر موهای زائد بدن

20 مرداد, 1401

لیزر موهای زائد بدن ، از جمله روش های پرطرفداری که برای رفع موهای زائد بدن می توان انتخاب کرد، لیزر موهای زائد بدن می باشد. این روش در سال های اخیر با تقاضای بسیار زیادی همراه بوده است که با استفاده از این روش می‌توان از دست موهای زیر پوستی و جوش ها خلاص شد. برای انجام لیزر موهای زائد بدن شما باید به کلینیک زیبایی مراجعه کنید. با استفاده از دستگاه های لیزر موهای بدن دیگر نیازی به استفاده از موم، موبر، دستگاه اپیلیدی و یا مراجعه به سالن های اپیلاسیون نیست.

ولی باید دقت کرد که ممکن است لیزر موهای زائد مانند دیگر تکنولوژی های جدید با سوء استفاده هایی همراه باشد. بنابراین ممکن است برخی از افراد بدون مطالعه قبلی و با توجه به تبلیغات با قیمت ارزانتر برای موهای رفع برای لیزر موهای زائد خود اقدام کنند که این موضوع موجب می شود آنها نتیجه دلخواه را به دست نیاورند. در این مقاله انواع دستگاه لیزر را به شما معرفی خواهیم کرد، تا بتوانید با یک روش صحیح و یک انتخاب درست لیزر موهای زائد خود را به بهترین شیوه انجام دهید‌.


عملکرد لیزر موهای زائد


عملکرد لیزر موهای زائد به این گونه است که لیزر هر چیز تیره ای که وجود داشته باشد، را خواهد سوزاند. با حرارت دادن و سوزاندن موهای تیره داخل فولیکول های مو ممکن است به خود فولیکول مو نیز آسیب وارد شود و از بین برود. هریک از موهایی که در بدن وجود دارند یک چرخه رشد و استراحت دارند‌ ممکن است در یک زمان مشخص بیشتر موهای بدن در فاز استراحت باشند و فقط برخی از آنها در فاز رشد باشند. در صورتی که با لیزر موهای زائد فولیکل های مو در فاز استراحت باشند، لیزر موهای زائد روی فولیکول‌های مو در این فاز تاثیری نخواهد گذاشت. از این رو برای از بین بردن همه ی موها لازم است که چندین جلسه درمان ادامه داشته باشد و همچنین با فاصله زمانی مشخصی درمان صورت گیرد.


انواع لیزر موهای زائد


عوامل زیادی بر نتیجه لیزر موهای زائد تاثیر گذار هستن که با تشخیص پزشک متخصص برای برطرف کردن موهای زائد بدن از دستگاه های متفاوتی استفاده می شود .
در رابطه با انواع دستگاه های لیزر موهای زائد باید گفت که روی نتیجه لیزر موهای زائد عوامل زیادی تاثیر گذار هستند که باعث می شود پزشک متخصص جهت برطرف کردن موهای زائد بدن از دستگاه های مختلفی استفاده کند. با توجه به رنگ مو، ضخامت مو، نوع پوست و ناحیه تحت درمان لیزر موهای زائد برای زمان بندی جلسات لیزر مو ممکن است از یکی از دستگاه های زیر استفاده شود:
لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت
لیزر تور پالسی بالا
لیزر ان دی یاگ
لیزر موهای زائد با استفاده از لیزر دایود


انتخاب دستگاه لیزر موهای زائد


هنگامی که از یک دستگاه یک دستگاه لیزر مو موهای زائد انتخاب می شود لازم است که به نکاتی چون نوع تکنولوژی دستگاه و نوع برند آن توجه زیادی شود.  از جمله شناخته شده ترین تکنولوژی های دستگاه لیزر مو می توان به دستگاه الکساندرایت و دیود اشاره کرد. البته نوع کمتر شناخته شده آن ان دی یاگ می باشد. نوع برند دستگاه لیزر موهای زائد که با تکنولوژی الکساندرایت کار می کنند می توان سایناشور یا کندلا را نام برد، که از جمله قویترین نوع الکساندرایت می‌توان به محصول کشور آمریکا اشاره کرد. برند های دیگری مثل دکا، کوتراو،  نوبلکس آلما از برندهای کره یا چینی و یا اروپایی هستند.


لیزر الکساندرایت


لیزر الکساندرایت از جمله دستگاه های پیشرفته لیزر در دنیا می باشد که برای رفع موهای زائد از آن استفاده می شود. این لیزر توسط یک شرکت آمریکایی تولید شده و از ویژگی‌های خاص آن می توان به قابلیت تنظیم طول موج و همچنین میزان انرژی لازم برای درمان انواع مو و پوست اشاره کرد. در بین روش های رایج در دنیا برای از بین بردن موهای زائد این دستگاه از کارایی و کمترین خطر برخوردار بوده و لیزر موهای زائد با استفاده از آن با طول عمر طولانی مدت باقی خواهد ماند و هیچ عوارضی نداشته و به خوبی می‌تواند موجب برآورده شدن انتظارات مراجعه کنندگان شود.


IPL چیست؟


آی پی اس به معنای سیستم های نور شدید پالسی می باشد که در واقع لیزر نبوده و لامپ های زنون است که نور چند طول موجی و  non coherent  را به وجود می آورد که می تواند اثرات گوناگون روی ساختارهای مختلف پوست داشته و از طریق گزینش فیلترهای مناسب برای اهداف مشخص اثر دلخواه را ایجاد کند. می توان گفت روش آی پی اس یک روش محبوب جهت از بین بردن موهای زائد و جوانسازی پوست و همچنین روشن نمودن لکه های صورت و آثار سطحی و جوش‌های صورت است. دستگاه آی پی ال لیزر نیست و ولی دارای عملکرد و کارایی مثل لیزر می باشد. این دستگاه از قیمت ارزان تری برخوردار بوده و عملکرد آن سریعتر می باشد. در رابطه با روش آی پی ال باید گفت که این روش بسیار محبوب بوده و برای برداشتن موهای زائد و جوانسازی پوست بسیار مناسب می باشد.


دستگاه آی پی ال با استفاده از پالس نور شدید برای حذف موهای صورت و پشت و پوبیس به طور آرام و بی خطر کار می‌کند. پالس نوری روی فولیکول های مو تمرکز کرده و باعث ایجاد گرما و تخریب آنها بدون سوختگی و یا آسیب به پوست خواهد شد. دستگاه حذف مو آی پی ال دارای کاربردی سریع و بدون درد می باشد، این دستگاه از عوارض جانبی کمی برخوردار بوده ولی دارای نورهای قرمز و تورم در محل درمان بوده که به سرعت از بین خواهد رفت. این دستگاه گزینه بسیار خوبی برای افرادی است که دارای پوست روشن و موی تیره هستند.‌ چون آی پی ال روی پیگمان درون فولیکول های مو تأثیر می گذارد. بسیاری از مردم با استفاده از این روش حذف موهای زائد به طور کامل را تجربه کرده‌اند در صورتی که موها مجدداً رشد کنند به صورت نازک و ظریف هستند.


سیستم لیزر Nd- YAG


این لیزرها با استفاده از یک لامپ برق یا لیزر دیود کار کرده و به طور اپتیکی  شده اند و از رایج ترین انواع لیزر Nd- YAG می‌باشند که برای بسیاری از پوست ها دارای کاربردهای زیادی هستند. لیزرها با یک طول موج ۱۰۶ متری موجب منتشر شدن نور می شوند.


لیزر دایود


 در رابطه با لیزر های دایود باید گفت که موهای زائد را به صورت پارسی یا به طول موج‌های 800 یا 810 نانومتر حذف می کنند. این دستگاه از جذب طول موج موجود در برلین را تا میزانی کمتر از لیزرهای الکساندرایت انجام داده و یا نسبت به آی پی ال یا  ان دی ها قوی تر است. چون محدوده وسیع تنظیمات طول پالس و همچنین انرژی کاربردهای وسیعی دارد. از قابلیت استفاده در پوست های تیره نیز برخوردار می باشد. در صورتیکه فرد آگاهی کاملی در این مورد نداشته باشد، ممکن است پوست فرد را بسوزاند. این دستگاه برای نژاد ایرانی گزینه بسیار مناسبی هستند و از مزایای زیر برخوردار می باشد.
-    کاهش ریسک به خاطر پالس یکنواخت
-    دارای عمق نفوذ بیشتر نسبت به الکساندرایت
-    قابلیت استفاده در پوست های تیره
-    خنک سازی سطحی
مقایسه بین سیستم الکساندرایت و دایود
در رابطه با مقایسه سیستم دستگاه الکساندرایت و دایود باید گفت که به علت اینکه طول موج بیشتری دارد از عمق نفوذ بیشتری نیز برخوردار می باشد. تکنولوژی الکساندرایت چون سهولت کار و بی دردی و خنک کننده های قوی در آن به وجود در آن وجود دارد،  احتمال جواب دهی و افزایش توان دستگاه وجود دارد. در دستگاه الکساندرایت برند کندلا چون در آن پرتاب یخ که باعث بی حسی و بی دردی کامل است، وجود دارد از این رو نسبت به سایناشور از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد.