Skip to main content
| author

هایلایت مو چیست؟ بررسی انواع هایلایت مو و روش انجام آنها

30 شهریور, 1402

هایلایت مو چیست؟ بررسی انواع هایلایت مو و روش انجام آنها ، یکی از جذاب ترین راه ها برای زیبایی بیشتر موها و چهره، رنگ کردن مو است که از قدیم مرسوم بوده و طرفداران زیادی دارد.

این حرفه نیازمند تخصص و مهارت می باشد. هایلایت مو یکی از تکنیک های پرطرفدار است که با رنگ موهای طبیعی تفاوت دارد. در این تکنیک فقط بخش هایی از موها رنگ می شوند که معمولا روشن تر از موی طبیعی فرد است. هایلایت مو جذابیت چهره را بیشتر می کند و برای پوست های تیره، موهای بلند و کوتاه فوق العاده جذاب می باشد. این تکنیک انواع مختلفی دارد و با دو روش کلاه مش یا فویل انجام‌ می شود. در ادامه به هایلایت مو چیست؟ بررسی انواع هایلایت مو و روش انجام آنها می پردازیم. با ما همراه باشید. 

اگر علاقمند هستید تا مدل های مختلف هایلایت مو را تجربه کنید، به بهترین سالن زیبایی در گلشهر کرج مراجعه کنید. 

هایلایت مو چیست؟ 

هایلایت مو یکی از روش های رنگ آمیزی مو است که رگه های رنگی روشن و منظم بر روی موهای تیره ایجاد می کند. این کار به موهای فرد حجم می دهد و آن را از یکنواختی خارج می نماید. هایلایت یک کار تخصصی می باشد. در صورتی که آرایشگر خلاق باشد می تواند مدل های جدید و متنوعی به فرد پیشنهاد بدهد. این تکنیک برای افرادی که موهای نازک و کم حجم دارند، مناسب است. افراد با پوست سبزه می توانند هایلایت قهوه ای روشن یا بلوند را انتخاب کنند. اما بلوندها برای هایلایت بهتر است سایه های روشن تر انتخاب نمایند. فرد با موهای مشکی برای ایجاد تغییرات قابل توجه می تواند از رنگ های قرمز گیلاسی یا طلایی استفاده کند.

هایلایت مو چیست؟ بررسی انواع هایلایت مو و روش انجام آنها

بررسی انواع هایلایت مو 

هایلایت مو از خانواده مش محسوب می شود اما ظرافت بیشتری نسبت به مش های قدیمی دارد. این تکنیک از تنوع زیادی برخوردار است. به همین دلیل آشنایی با آن ها هنگام مراجعه به سالن زیبایی و آرایشگاه به فرد در انتخاب بهتر کمک می کند. در ادامه به بررسی انواع هایلایت مو نی پردازیم‌.

1. هایلایت طبیعی یا ساده

در این نوع هایلایت، موها ظاهر بسیار طبیعی به خود می گیرند و رنگ انتخابی بیش از ۲ یا ۳ درجه از رنگ زمینه مو روشن تر نیست. آرایشگر برای انجام هایلایت ساده در ابتدا  رگه های باریکی از قسمت جلویی مو را جدا کرده و لایه لایه این کار را تکرار می کند. سپس موهای جدا شده را با رنگ‌ موی مناسب کمی روشن تر از زمینه می نماید. این تناژ تیره و روشن بر روی موها بسیار جذاب است.

هایلایت طبیعی یا ساده

2. هایلایت روبانی یا نواری

در این هایلایت رنگ زمینه موها می تواند دست نخورده باقی بماند اما بخش هایی از موها به صورت نوارهای پهن و زیبا به رنگ ‌روشن در می آیند. هایلایت روبانی به صورت منظم انجام‌ می شود و برای افراد با موهای فرفری جذابیت خاصی دارد. زیرا موح و فرهای مو بیشتر به چشم می آیند.

هایلایت روبانی یا نواری

3. هایلایت مخفی

از بهترین راه ها برای ایجاد تغییر محسوس و ظریف در موها می باشد. برای انجام هایلایت مخفی دسته های باریکی از لایه های زیری و پنهان مو توسط آرایشگر جدا شده و رنگ می گردد. این نوع هایلایت فقط شانه زدن و حالت دادن به مو نمایان می شود.

هایلایت مخفی

4. هایلایت تکه ای

در این هایلایت، موها با کمک کلاه مش یا فویل توسط آرایشگر باتجربه جدا شده و ۲ الی ۳ درجه روشن تر از پایه مو رنگ می شود. هایلایت تکه ای برای موها با بافت ضخیم و زبر مناسب است و ظاهر جذاب و ظریفی به موها می دهد.

هایلایت تکه ای

5. هایلایت آمبره

یکی از محبوب ترین و جدیدترین تکنیک های رنگ‌ مو است که طرفداران بسیاری دارد. در آمبره، رنگ تیره از ریشه شروع شده و با نزدیک شدن به ساقه روشن تر می شود. یعنی نهایت روشنی مو در نوک ساقه است. در هایلایت آمبره، موها را مانند کوتاه تقسیم بندی می کنند و با ۸ تا ۱۰ تکه گیره می زنند. سپس موها را بر روی صفحه دیسک صاف باز و رنگ می کنند. تغییر رنگ در این نوع هایلایت بسیار سریع و محسوس اتفاق می افتد و خط مرزی بین رنگ روشن و تیره مشخص است که نظم خاصی دارد.

هایلایت آمبره

6. هایلایت بالیاژ

بالیاژ یک کلمه فرانسوی به معنای دست آزاد است. یعنی آرایشگر بدون استفاده از فویل یا کلاه مخصوص مش می تواند موهای فرد را هر رنگی کند. در هایلایت بالیاژ، آرایشگر موهای فرد را به صورت افقی تقسیم می کند. به همین دلیل موها حجیم تر به نظر می رسند. روند تغییر رنگ در این هایلایت نسبت به آمبره کند تر و طبیعی تر است. بالیاژ از ریشه مو شروع شده و به سمت ساقه ها رنگ مو روشن تر می شود. بالیاژ مناسب انواع مو می باشد و نسبت به انواع دیگر به تمدید کمتری نیاز دارد. همچنین با رشد ریشه، تغییر محسوسی در آن دیده نمی شود.

هایلایت بالیاژ

7. هایلایت سامبره

سامبره ترکیبی از آمبره و بالیاژ می باشد. با این تفاوت که روند تغییر رنگ خیلی خیلی ملایم تر است و خط مرزی بین رنگ روشن و تیره بر روی موها دیده نمی شود. در سامبره برعکس دو روش قبل برای روشن شدن ساقه مو از دکلره استفاده نشده و با رنگ‌ مو فقط کمی روشن تر می شود.

هایلایت سامبره

روش انجام هایلایت مو

انواع هایلایت مو به دو روش فویل و کلاه مخصوص مش انجام می شود. اگر علاقه دارید که موهای خود را هایلایت انجام دهید می‌توانید برای این کار به کلینیک زیبایی در زعفرانیه و کلینیک زیبایی در ولنجک مراجعه نمایید.

• هایلایت مو با روش فویل

در این روش، ابتدا فویل ها را به شکل مستطیل و کمی بلند تر از طول موها برش داده و موهای آغشته به رنگ را داخل آن قرار می دهند. برای نتیجه بهتر می توان اطراف ریشه مو را با پنبه پوشاند تا موهای زمینه رنگی نشوند. بعد از برداشتن فویل ها و شستن سر، فرد موهایی زیبا، مرتب و ظریف دارد. روش فویل را برای انواع هایلایت ها می توان استفاده کرد اما برای هایلایت طبیعی، تکه ای و پرحجم مناسب تر است. 

هایلایت مو با روش فویل

• هایلایت مو با روش کلاه

کلاه های مخصوص هایلایت، روزنه ها و منافذی دارند که مو از داخل آن ها عبور کرده و رنگ می شود. برای هایلایت با این روش، در ابتدا آرایشگر موها را صاف نموده و تقسیم بندی لازم را انجام می دهد. حال، کلاه مخصوص را روی سر فرد می گذارد. سپس با قلاب مخصوص، رشته های نازکی از مو را از آن خارج می کند. تعداد این رشته های نازک کاملا سلیقه ای است. در این مرحله، موهای خارج شده را رنگ کرده و پس از این که مو به رنگ‌ مورد نظر رسید، آرایشگر کلاه را از سر فرد در می آورد. نتیجه کار، موهای هایلایت شده زیبا و طبیعی می باشد.

هایلایت مو با روش کلاه

نکات قبل از هایلایت مو

قبل از انجام این روش از سرم های تقویت و براق کننده، ماسک های گیاهی یا شیمیایی، ژل و ... استفاده نکنید. موها باید تمیز باشند. قبل از مراجعه به سالن مورد نظر، رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید. اگر قصد کوتاه کردن موهای خود را دارید حتما قبل از هایلایت و رنگ به آرایشگر خود اطلاع دهید.

هایلایت مو چیست؟ بررسی انواع هایلایت مو و روش انجام آنها

مراقبت‌ های بعد از هایلایت مو

به طور کلی، همه موهای رنگ شده به مراقبت ‌های ویژه نیاز دارند. زیرا موها بعد از رنگ شدن تمام پروتئین خود را از دست می دهند و بسیار شکننده و حساس می شوند. از جمله مراقبت‌ های بعد از هایلایت مو عبارتند از:

- استفاده از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده و بدون سولفات
- عدم شستشو موها به صورت روزانه
- استفاده از نرم کننده و ماسک موهای تقویت کننده و بدون سولفات )هفته ای دو بار)
- شانه کردن موها با شانه های چوبی
- استفاده از روغن های گیاهی به خصوص روغن نارگیل
- شانه نکردن موهای خیس
- استفاده کمتر از اتو مو، سشوار و ...
- قرار ندادن موها در معرض تابش مستقیم آفتاب
- زدن اسپری محافظ مو قبل از استفاده از دستگاه های برقی مو

گالری تصاویر هایلایت مو

هایلایت مو چیست؟ بررسی انواع هایلایت مو و روش انجام آنها

هایلایت مو کوتاه

هایلایت مو چیست؟ بررسی انواع هایلایت مو و روش انجام آنها

هایلایت مو چیست؟ بررسی انواع هایلایت مو و روش انجام آنها

هایلایت مو فر 

هایلایت مو فر 

هایلایت مو

هایلایت مو دخترانه

هایلایت مو دخترانه

هایلایت مو رنگی 

هایلایت مو رنگی 

هایلایت مو مخفی 

هایلایت مو مخفی 

 انواع هایلایت مو و روش انجام آنها

هایلایت مو چیست؟ بررسی انواع هایلایت مو و روش انجام آنها

هایلایت مو جدید

هایلایت مو جدید

هایلایت مو

سخن پایانی

از نظر متخصصین سلامتی، پوست و مو، رنگ کردن مو توصیه نمی شود. رنگ کردن مو به خصوص دکلره کردن و تغییر زود به زود رنگ مو به آن ها آسیب می رساند. اما اغلب خانم ها دوست دارند بعد از مدتی چهره ی خود را تغییر دهند و به این تنوع برای فرار از تکرار نیاز دارند. در صورتی که قصد دارید رنگ‌ موی خود را تغییر دهید، ابتدا سالن آرایشی مطمئنی را انتخاب نمایید که افراد متخصصی به ارائه ی خدمات آرایشی مشغول باشند. همچنین رنگ مو و مواد آرایشی استانداردی را انتخاب کنید که آسیب کمتری به موهای شما بزند. در صورت رعایت تمام این نکات بهداشتی می توانید با رنگ و هایلایت دلخواه چهره ی متفاوت و زیبا داشته باشید و در مهمانی ها و عروسی ها بدرخشید.