Skip to main content
| author

آموزش گام به گام کاشت ناخن

24 شهریور, 1402

دست ها و کل استایل خانم ها و آقایان یکی از اجزای زیبایی هستند. ناخن هایی مرتب، تمیز و مانیکور شده به راحتی استایل را تغییر می دهند. امروزه در دنیای مد، کاشت ناخن بسیار رواج پیدا کرده است.

برخی از افراد ناخن های ضعیف، شکننده و یا بد فرم دارند و معمولا طبق خواسته ی آن ها بلند نمی شوند و نمی توانند بر روی آن ها طراحی انجام دهند. برای این دسته بهترین گزینه، کاشت ناخن است که استحکام ناخن ها را افزایش می دهد و زیبایی آن ها را چندین برابر می کند. در ادامه با آموزش گام به گام کاشت ناخن آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

اگر تمایل دارید تا کاشت ناخن انجام دهید یا اینکه علاقمند به یادگیری اصول و تکنیک های آن هستید، می توانید با بهترین سالن زیبایی در غرب تهران تماس بگیرید. 

آموزش گام به گام کاشت ناخن

کاشت ناخن چیست؟

کاشت ناخن فرآیند آرایشی و زیباسازی ناخن است که با استفاده از تجهیزات مخصوص و مواد باکیفیت انجام می شود. این روش استحکام و دوام ناخن ها را در برابر شکستگی یا لب پر شدن افزایش می دهد و موجب زیباتر شدن ناخن ها می گردد. کاشت ناخن انواع مختلفی دارد که هر شخص با توجه به سلیقه، نوع و فرم ناخن از آن ها استفاده می کند. در صورتی که کاشت غیر اصولی انجام شود، ناخن ها هوا می گیرند که یکی از مهم ترین دلایل به وجود آمدن قارچ است. اگر شما هم به زیبایی ناخن های خود توجه می کنید ناخن کاری را انتخاب کنید که از مواد باکیفیت و تجهیزات استریل شده استفاده می کند. 

کاشت ناخن چیست؟

انواع کاشت ناخن

کاشت ناخن در انواع مختلفی انجام می شود که عبارتند از: 

•    کاشت ناخن قالبی

این نوع کاشت راحت ترین کاشت ناخن است که باید یک شکل باشند. کاشت قالب با سرعت بالایی انجام می شود. به همین دلیل خیلی از ناخن کارها برای صرفه جویی در زمان از این روش استفاده می کنند. در کاشت قالبی سوهان کشی قبل از کاشت وجود ندارد. به همین دلیل ناخن ها فرم طبیعی نداشته و امکان دارد زیر ناخن هوا جمع شود. 

برای انجام کاشت قالبی، ناخنکار سوهان کشی اولیه را انجام داده و صدف ناخن را برای کاشت آماده می کند. سپس محلول ضد قارچ را بر روی تمامی سطح ناخن می زند. معمولا در این مدل کاشت ناخن نیازی به تیپ گذاری نیست. اما در صورت تمایل فرد مراجعه کننده به داشتن ناخن های بلند، تیپ گذاری طبق اصول انجام می شود. ناخنکار تیپ ها را بوسیله کاتر ناخن به قد دلخواه کوتاه کرده و با استفاده از سوهان برقی خط تیپ را به طور کامل محو نموده و هم سطح ناخن می کند.

در این مرحله، سطح ناخن را آغشته به پرایمر ناخن می نماید. انتخاب قالب با سایز مناسب برای هر ناخن بسیار اهمیت دارد. پس از انتخاب قالب مناسب، شروع به مواد گذاری از قسمت پایین قالب می کند. برای جلوگیری از خشک شدن مواد باید سرعت عمل بالایی داشته باشید. ناخنکار قالب را از قسمت پایین ناخن بر روی آن قرار داده و به مدت 5 دقیقه محکم نگه می دارد.  پس از پایان کار، شروع به جدا کردن قالب ها می کند. با سوهان دستی فرم دلخواه را به ناخن ها داده و در صورت نیاز به دورگیری، این کار را با سوهان برقی انجام می دهد. حال ناخن ها آماده لاک و طراحی هستند که طبق سلیقه فرد مراجعه کننده انجام می شود.

کاشت ناخن قالبی

•    کاشت ناخن پودری

یکی از متداول ترین و بهترین کاشت ها، پودری یا اکریلیک است که محبوبیت زیادی در بین خانم های ایرانی دارد. این نوع کاشت ناخن با استفاده از پودر و مایع اکریلیک انجام می شود و زیبایی و استحکام فوق العاده ای به ناخن ها می دهد. کاشت پودری برای افرادی که ناخن های شکننده و ناهموار دارند، مناسب است.

در کاشت اولیه تیپ یا همان ناخن مصنوعی از زیر ناخن با چسب مخصوص چسبیده شده و تا اندازه دلخواه کوتاه می شود. روی ناخن مواد ضد قارچ می زنند. سپس پودر کاشت که همان مواد دندانپزشکی است را روی ناخن زده و در امتداد قالب کار می کنند. بعد از آن، سوهان برقی استفاده می شود. کاشت ناخن پودری بسیار زمان بر است و در هر بار ترمیم حدود یک الی دو ساعت زمان می برد. هر انگشت به صورت مجزا سوهان کشی برقی می شود. این کاشت به افرادی که وقت و حوصله کافی ندارند توصیه نمی گردد.

کاشت ناخن پودری

•    کاشت ناخن ژله ای

یکی از انواع روش های حرفه ای کاشت ناخن است که زیبایی و جلوه خیره کننده ای به ناخن ها می دهد و جذابیت دست های فرد را چندین برابر می کند. در کاشت ناخن ژله ای از ژل های مخصوص در سه مرحله استفاده می شود. به همین دلیل ناخن ها درخشش و شفافیت بی نظیری به خود می گیرند. کاشت ژل تفاوت چندانی با کاشت پودری ندارد و تفاوت آن ها در مواد مصرفی است.

مواد ژل به صورت آماده خریداری می شود و بعد از مواد ضد قارچ، روی ناخن می گذارند. سپس ناخن را در دستگاه UV قرار داده تا خشک شود. در این روش ناخن ها آسیب نمی بینند و رشد به حالت طبیعی است که با رشد ناخن، فرد نیاز به ترمیم دارد. بهتر است تا ترمیم ناخن اولیه بعد از ۲۰ الی ۲۵ روز و ترمیم های بعدی نهایت یک ماه بعد از کاشت انجام شود.

 کاشت ناخن ژله ای

•    کاشت ناخن با فرمر

اغلب در هنگام کاشت ناخن برای بلند کردن قد ناخن از فرمر استفاده می شود. فرمر وسیله ای از جنس کاغذ است که بر روی ناخن نصب می شود و به ناخن کار اجازه می دهد مواد را بر روی آن قرار داده و به ناخن فرد، طرح و شکل جدیدی دهد. بر روی فرمرها ابعاد و اندازه های متفاوتی نیز مشخص شده که باعث می شود ناخن کار با توجه به سلیقه ی فرد اندازه ناخن ها را به راحتی تعیین کند. در این روش از ژل های زیبا و پودر های رنگی مختلف می توان استفاده نمود.

کاشت ناخن با فرمر بسیار راحت بوده و نسبت به کاشت ناخن با تیپ سریع تر انجام می شود. از فرمر در کاشت ناخن با پودر و ژل نیز می توان استفاده نمود. ناخنکار برای کاشت ناخن با فرمر در ابتدا زیرسازی ناخن را انجام داده و بعد از آن، فرمر را بر روی ناخن نصب نموده و مواد گذاری می کند. سپس ناخن های مواد گذاری شده را سوهان کشیده و ناهمواری های احتمالی را از بین می برد. قد ناخن را تعیین کرده و فرمر را جدا می کند.

بعد از سوهان کشی با دست و فرم دادن به مواد، با توجه به سلیقه ی مراجعه کننده ناخن را طراحی کرده و لاک ژل می زند. سپس ناخن ها را در دستگاه یو وی قرار داده تا خشک شوند. اندازه ناخن های کاشت شده در این روش کاملا دقیق و یکسان می باشد.

کاشت ناخن با فرمر

•    کاشت ناخن بیبی بومر

این روش در بین خانم های ایرانی محبوبیت بسیار زیادی دارد که مانند طراحی فرنچ فرانسوی است. با این تفاوت که در بیبی بومر، سر سفید ناخن ها با بستر ناخن که به رنگ های صورتی یا گلبهی است، ترکیب می شود. در کاشت بیبی بومر، انتهای ناخن به رنگ خود ناخن تبدیل می گردد. این موضوع منجر به زیبایی ناخن ها و طبیعی بودن آن ها می شود. مراحل انجام کاشت بیبی بومر مانند کاشت ناخن پودری است اما در آن دو رنگ پودر مورد استفاده قرار می گیرد.

کاشت ناخن بیبی بومر

آموزش گام به گام کاشت ناخن

انواع کاشت ناخن مانند یکدیگر انجام می شوند. در این قسمت به آموزش گام به گام کاشت ناخن می پردازیم. همچنین برای کاشت ناخن با ارزان‌ترین قیمت می‌توانید به کلینیک زیبایی در کامرانیه و کلینیک زیبایی در فرمانیه مراجعه نمایید.

1.    زیرسازی

زیرسازی اولین و مهم ترین مرحله در تمام کاشت های ناخن است. به طوریکه برای کیفیت بالای کاشت، عدم هواگرفتگی زیر ناخن و نیفتادن آن باید به درستی و اصولی انجام گردد. زیرسازی با دو مرحله اساسی مانیکور خشک و خراش دادن سطح ناخن انجام می شود. 

اولین مرحله از زیرسازی، مانیکور خشک است که قبل از کاشت صورت می گیرد. در این مرحله ناخن کار با استفاده از سوهان شنی، کوتیکول ناخن ها را عقب می برد. این کار به صورت شیب دار و بدون فشار به ناخن انجام می شود. سپس با استفاده از نیپر، پوست های اضافی اطراف ناخن برداشته شده و سطح ناخن را با کمک یک سوهان کاغذی یا دستی، خط و خش می اندازند. به طوریکه براقیت صدف ناخن کاملا از بین برود. در صورت درست انجام نشدن مانیکور خشک مشکلاتی برای ناخن به وجود می آید. ممکن است اطراف ناخن زخم شوند، ناخن کاشته شده بیفتد و یا کوتیکول بر روی صدف ناخن باقی بماند. این موارد در نتیجه نهایی کار و برگشت فرد مراجعه کننده تاثیر می گذارد. 

در واقع در مانیکور خشک سطح ناخن از چربی ها، پوست ها و مواد اضافی پاک می شود و با خراش دادن، چسبندگی مواد افرایش می یابد. خراش دادن سطح ناخن بعد از مانیکور خشک انجام می شود. ناخن کار در این مرحله بر روی سطح صدف ناخن فرد خراش ایجاد می کند. این کار به دو منظور ایجاد چسبندگی بیشتر بین مواد و ناخن و از بین بردن چربی های سطح ناخن اصورت می گیرد. در این مرحله با استفاده از کلینزر، چربی ناخن را به صورت کامل از بین می برند و گرده های آن را با استفاده از شوت تمیز می کنند. سپس به ناخن ها ضد قارچ و پرایمر زده و شروع به مواد گذاری اولیه می نمایند.

آموزش گام به گام کاشت ناخن

2.    مواد گذاری

شناخت مواد کار، نحوه ترکیب و استفاده از این مواد اصول اصلی این مرحله هستند. همچنین شناخت ابزار و کاربرد آن ها در مواد گذاری تاثیر دارند. مواد گذاری بخش های مختلفی دارد.

•    انتخاب قلم مناسب: با شناخت کامل قلم ها می توانید قلم مناسب را برای کاشت انتخاب نمایید. در این انتخاب راحتی ناخن کار برای کار با قلم و سایز ناخن مشتری تاثیر دارد.
•    نحوه درست برداشتن مواد: برداشتن مواد تاثیر زیادی در مواد گذاری می گذارد. زیرا با برداشتن غلط، مواد در لا به لای قلم می ماند و کار مواد گذاری را سخت می کند.
•    غلظت مواد: شناخت غلظت مناسب مواد و طرز رسیدن به این غلظت در مواد گذاری به خصوص در کاشت پودری اثر می گذارد. همچنین در نتیجه مراحل بعدی و نتیجه نهایی کار موثر است. 
•    نحوه مواد گذاری: نحوه صحیح مواد گذاری و حرکت قلم امری بسیار مهم می باشد. در این مرحله مواد باید از پایین ناخن گذاشته شود و با قلم مناسب به سطح ناخن پخش گردد. مواد را باید به اندازه برداشت، طوریکه ضخامت ناخن ها نه زیاد و نه کم شود.
•    ضخامت مواد گذاری: ضخامت درست در مواد گذاری در کوتاه شدن مرحله بعد (سوهان کشی) و نتیجه نهایی کار تاثیر زیادی دارد. 

این بخش ها، اصول صحیح مواد گذاری هستند که در دوره مقدماتی کاشت ناخن آموزش داده می شوند. آموزش و یادگیری تمامی اصول بالا با نکات کلیدی آن امری ضروری است که به شما کمک می کند تا تبدیل به یک ناخن کار حرفه ای شوید. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که آموزش فقط نیمی از راه می باشد. تمرین زیاد در حضور مربی یکی از مهم ترین بخش های آموزش است و آموزش شما را تکمیل می کند.

آموزش گام به گام کاشت ناخن | موادگذاری

3.    سوهان کشی

در این مرحله با استفاده از سوهان برقی و سر سوهان های مخصوص، فرم نهایی ناخن ایجاد می شود. سوهان کشی برای کاشت یکدست و زیبا بسیار مهم است و مراحل مخصوص خود را دارد.

•    از بین بردن ناهمواری ها یکی از این مراحل است. دقت کنید که در مرحله مواد گذاری سطح ناخن ناهمواری نداشته باشد. در صورت وجود ناهمواری، در این مرحله از سوهان کشی با استفاده از سر سوهان مناسب آن ها را از بین می برند. سر سوهان در حالت های الماسه، استوانه، سرگرد یا الماسه مخروطی وجود دارد. باید به انتخاب و زاویه درست سر سوهان و نحوه صحیح گرفتن سوهان توجه نمایید.
•    در مرحله دور گیری، دور مواد موجود بر روی ناخن سوهان کشی شده و در صورت وجود ناهمواری ها، آن ها از بین می برند. در صورتی که سرسوهان مناسب و زاویه صحیح به درستی انتخاب نشود منجر به ایجاد زخم در پوست اطراف ناخن و یا وجود برجستگی مواد در اطراف آن می شوند.
•    مرحله ایجاد فرم نهایی روی ناخن با استفاده از سر سوهان الماسه استوانه انجام می شود. با یادگیری فرم صحیح روی ناخن، زاویه صحیح و جهت درست حرکت سرسوهان می توانید این فرم را به طور صحیح و زیبا ایجاد کنید. دقت داشته باشید که در این مرحله باید رد سر سوهان دورگیر را از روی مواد از بین ببرید.
فرم دهی ناخن با استفاده از سوهان دستی انجام می شود. از بین بردن ناهمواری های احتمالی مرحله نهایی در کاشت ناخن است. در این مرحله با استفاده از سر سوهان کاغذی ناهمواری های احتمالی سطح ناخن، رد سوهان دستی و سر سوهان الماسه استوانه را از بین می برید و فرم نهایی روی ناخن را ایجاد می کنید.

 سوهان کشی

4.    طراحی ناخن

آخرین مرحله کاشت ناخن است که بسته به درخواست و سلیقه مشتری انجام می شود. گاه می توان با زدن یک تاپ شاین ساده، کاشت ناخن را به اتمام رساند. گاهی مشتری درخواست طراحی دارد و بسته به درخواست او ناخن هایش را بر اساس رنگ و مدل دلخواهش طراحی می کنید.

طراحی ناخن

طراحی ناخن

طراحی ناخن

آلبوم تصاویر کاشت ناخن 

تصاویر کاشت ناخن 

عکس کاشت ناخن

کاشت ناخن

تصویر کاشت ناخن

کاشت ناخن زیبا

عکس کاشت ناخن

عکس کاشت ناخن

کاشت ناخن کوتاه و طبیعی

مدل کاشت ناخن شیک

مدل کاشت ناخن شیک

کاشت ناخن بلند

مدل کاشت ناخن دخترانه

مدل کاشت ناخن دخترانه

کاشت ناخن ساده و شیک

کاشت ناخن ساده و شیک

کاشت ناخن ساده

مدل کاشت ناخن ساده و دخترانه

کاشت ناخن مجلسی

کاشت ناخن مجلسی

بروزترین کاشت ناخن

بروزترین کاشت ناخن

کاشت ناخن بلند و ساده

مدل کاشت ناخن

کاشت ناخن جذاب

هزینه کاشت ناخن 

هزینه کاشت ناخن با توجه به فاکتورهای مختلف تعیین می شود و نمی توان آن را به طور دقیق مشخص کرد. از این فاکتورها می توان نوع کاشت، طراحی ناخن، روش کاشت، مدل ناخن مشتری، مواد استفاده شده، مکان کاشت و ... را نام برد. 

سخن پایانی

کاشت ناخن حرفه ای است که افراد زیادی مایل به یادگرفتن آن هستند. در این مقاله آموزش گام به گام کاشت ناخن گفته شد. در صورت تمایل با تمرین زیاد می توانید بهترین و حرفه ای ترین ناخن کار شوید. برای آموزش کاشت ناخن و حرفه ای شدن با ما در ارتباط باشید.