Skip to main content
| author

چطور می توان کیف چرم سفید را تمیز کرد؟

20 مرداد, 1401

چطور می توان کیف چرم سفید را تمیز کرد؟ یکی از وسایل مورد علاقه خانم ها کیف است. امروزه انواع مختلفی از کیف زنانه را با طرح ها و رنگ های متنوع در بازار می بینید. در این میان، یک کیف چرم سفید توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می کند. اما نکته مهم درباره این نوع کیف، نحوه تمیز کردن آن می باشد.

باید دقت داشته باشید که برای تمیز کردن کیف چرمی خود از هر ماده شوینده ای استفاده نکنید. برخی از آنها بسیار قوی هستند و می توانند به چرم کیف شما آسیب وارد کنند. علاوه بر این، زمانی که لکه ای بر روی کیف شما ایجاد می شود به سرعت برای پاک کردن آن اقدام کنید. چون با گذشت زمان، تمیز کردن لکه ها زمان بر و سخت می شود. در این مقاله می خواهیم روش هایی را برای تمیز کردن کیف های چرم سفید ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

چطور می توان کیف چرم سفید را تمیز کرد؟

چطور می توان کیف چرم سفید را تمیز کرد؟


بسیاری از افراد برای ست کردن استایل خود از کیف چرم سفید استفاده می کنند. این وسیله لوکس با بسیاری از لباس ها هماهنگ است. هر چقدر هم که خوب از این کیف نگهداری کنید، اما گاهی اوقات بر اثر نشستن گرد و غبار بر روی آن، لکه ایجاد می شود. برای تمیز کردن کیف چرم سفید خود، ابتدا محتویات آن را خارج کنید. سپس در یک کاسه بزرگ مقداری آب مقطر همراه با چند قطره صابون مایع بریزید. مخلوط را به خوبی هم بزنید تا کمی کف کند. سپس یک اسفنج تمیز را درون آن فرو ببرید. در ادامه، اسفنج را به خوبی فشار بدهید تا آب اضافی آن خارج شود. با استفاده از اسفنج، کیف چرم خود را تمیز کنید. درزها، گوشه ها و کف آن را که بیشتر کثیف می شوند، با دقت زیادی تمیز کنید.


تمیز کردن آثار خودکار


اگر بر روی کیف چرمی شما آثار خودکار باقی مانده، برای از بین بردن آن از الکل سفید استفاده نمایید. به این ترتیب که یک تکه پنبه را به الکل سفید آغشته کنید و بر روی لکه خودکار بکشید. سپس با کمک سشوار آن را خشک کنید. برای خشک کردن آن از دور آهسته سشوار استفاده نمایید.


از بین بردن لکه های سیاه روی کیف چرم سفید


برای تمیز کردن این لکه ها می توانید از مخلوط آب اکسیژنه و بوراکس (سدیم تترابورات) استفاده نمایید. با کمک یک گوش پاک کن مخلوط را بر روی لکه های سیاه بمالید. 5 دقیقه اجازه دهید تا مخلوط روی لکه باقی بماند. سپس با یک پارچه یا اسفنج تمیز آن را پاک کنید.

از بین بردن لکه های سیاه روی کیف چرم سفید
پاک کردن لکه های چربی از روی کیف چرم سفید


برای از بین بردن لکه های چربی، از آرد ذرت استفاده کنید. به این صورت که ابتدا مقداری از این آرد را روی کیف خود بپاشید. این پودر را بر روی لکه موردنظر بمالید. 10 دقیقه صبر کنید و سپس با استفاده از مسواک آن را تمیز کنید.
در یک روش دیگر برای تمیز کردن کیف چرم سفید خود می توانید از وایتکس استفاده نمایید. یک تکه پنبه را با مقداری وایتکس (مایع سفید کننده) آغشته کنید. سپس آن را روی بخش های سفید کیف بمالید. بعد از مدتی بر روی یک تکه پنبه ی دیگر مقدار ادوکلن بریزید. با استفاده از این پنبه روی همان قسمت ها را بمالید. این کار باعث می شود تا بوی ناخوشایند وایتکس از بین برود.

تمیز کردن لکه از روی کیف چرم سفید
نکاتی در مورد نگهداری از کیف چرم سفید


1- سعی کنید بعد از اینکه به دستان خود کرم یا لوسیون زدید، خیلی کیف خود را لمس نکنید. چرم در مدت کوتاهی می تواند این لکه ها را به خود جذب کند.
2- بهتر است کیف چرم سفید خود را درون یک کیسه دربسته قرار دهید. در زمان استفاده هم نیازی به تمیز کردن تخصصی نیست. این کار مانع از نشستن گرد و غبار اضافی روی چرم می شود. البته برای این کار از کیسه پلاستیکی استفاده نکنید. چون این کیسه ها تهویه خوبی ندارند.
3- کیف چرم خود را در محلی دور از نور مستقیم خورشید و رطوبت نگهداری کنید. چون به کیف شما آسیب وارد می کنند. اگر کیف شما در معرض نور خورشید است روی آن را با یک روزنامه یا پارچه بپوشانید تا شکل اصلی خود را از دست ندهد.
4- بهتر است برای حفظ براقیت کیف خود هر چند ماه یکبار از نرم کننده چرم استفاده نمایید. برای این کار ابتدا روی سطح کیف خود را با یک دستمال تمیز و خشک پاک کنید. این کار موجب می شود تا آلودگی ها و گرد و غبار روی آن از بین بروند. در ادامه کمی نرم کننده چرم به سطح آن بمالید. این کار میزان براقیت کیف را افزایش می دهد و مانع از شکنندگی چرم آن می شود.
5- کیف خود را بیش از اندازه پر نکنید. این کار موجب می شود تا ظاهر آن تغییر کند.
6- اگر خط و خش روی کیف چرمی سفید بیفتد، زیبایی و ارزش آن را کم می کند. بنابراین دقت کنید که این وسایل را در کنار لباس هایی که دارای تزئینات، متعلقات، سطوح تیز یا جواهرات بزرگ هستند، قرار ندهید.
7- هرگز برای تمیز کردن کیف چرمی خود از لباسشویی استفاده نکنید.

چطور کیف چرم سفید را تمیز کنیم؟
سخن پایانی


همان طور که گفتیم کیف چرم سفید یک وسیله لوکس است که موردپسند بسیاری از افراد می باشد. برای تمیز کردن آن از هر ماده ای استفاده نکنید. توصیه می شود قبل از به کار بردن هر گونه ماده پاک کننده و نگهدارنده چرم، ابتدا آن را در قسمت هایی از کیف چرم که در معرض دید نیستند، امتحان نمایید. با این کار مطمئن می شوید که این مواد به کیف چرم شما آسیبی وارد نمی کنند.