Skip to main content

مرکز فروش صنایع دستی مینا کاری در اصفهان

مرکز فروش صنایع دستی مینا کاری در اصفهان ، آیا شما به صنایع دستی علاقه دارید؟ از ابتداء خلقت انسان ها برای رفع نیازهای شخصی خود به ساخت ابزار و وسایل مورد نیازشان پرداختند. با گذشت زمان افراد به تولید صنایع دستی زینتی مشغول شدند و وسایل بسیار زیادی به عنوان لوازم تزئینی تولید کردند.


مرکز فروش صنایع دستی مینا کاری در اصفهان:


مرکز فروش صنایع دستی مینا کاری در اصفهان، مینا کاری هنری است که تاریخچه ای 5 هزار ساله دارد. هنر مینا کاری در زمان ساسانیان و اشکانیان به ایران رسید. مینا کاری معمولا روی مس انجام می شود اما می توان این هنر را روی آلومینیوم، مفرغ، برنج، برنز، طلا و نقره نیز انجام داد. صنعت مینا کاری در اصفهان در دوران پهلوی یعنی حدود سال 1310 رواج پیدا کرد. از هنر مینا کاری در تولید لوازم بسیار زیادی استفاده می شود. چند نمونه از این وسایل: گوشواره، سینه ریز، گلوبند، انگشتر، جعبه های مخصوص لوازم آرایشی، قوطی سیگار، فنجان، بشقاب، گلدان و... می باشد. برای خرید هر یک از وسایل نام برده می توانید به مرکز فروش صنایع دستی مینا کاری در اصفهان مراجعه کنید.


مرکز فروش مواد اولیه مینا کاری در اصفهان:


مرکز فروش مواد اولیه مینا کاری در اصفهان، مینا کاری انواع مختلفی دارد.
مینای حجره بندی:
در این روش مینا با مفتول های فلزی که روی کار لحیم می شوند ساخته می شود. بعد از این کار بین سیم ها را به وسیله رنگ های مینا کاری رنگ آمیزی می کنند. برای جلوگیری از زنگ زدن سیم ها، سطح آنها را به وسیله لعاب بی رنگ مینا کاری می پوشانند. در مینا کاری حجره ای هنر مینا و ملیله را با هم ترکیب می کنند. برای لحیم کاری، مفتول ها باید از جنس نقره باشند.
مینای نقاشی:
در مینا کاری نقاشی ورقه مس را به شکل دلخواه در می آورند و طی مراحل مختلف آن را اماده و لعاب کاری می کنند. بعد از لعاب کاری آن را رنگ می کنند و چندبار در کوره قرار می دهند. رایج ترین نوع مینا کاری، مینا کاری نقاشی می باشد.
مینای مرصع:
در این روش مینا کاری دانه هایی شبیه یاقوت با رنگ های مختلف توسط آب و لعاب روی ظروف و وسایل چسبانده می شوند. این هنر در گذشته روی غلاف شمشیر ها، چایخوری ها و حمایل و... استفاده می شد. امروزه استفاده از این هنر بسیار کم تر از گذشته می باشد.
برای خریداری انواع وسایل مینا کاری می توانید به مرکز فروش صنایع دستی مینا کاری در اصفهان مراجعه کنید. شماره های مربوط به مرکز فروش صنایع دستی مینا کاری در اصفهان در این آگهی درج شده است.
مرکز پخش مواد اولیه مینا کاری:
مرکز پخش مواد اولیه مینا کاری، در قسمت قبل انواعی از مینا کاری را معرفی کردیم. در این مطلب نیز 3 نوع از انواع مینا کاری را برای شما شرح می دهیم.
مینای برجسته:
در این روش نقش های مورد نظر را روی شئ فلزی رسم می کنند. در مینای برجسته استاد قلم زن با استفاده از قلم خطوط را رسم و اشکال را برجسته می کند. لعاب دادن این نوع مینا طی سه مرحله انجام می شود و بعد از رنگ آمیزی 1 یا 2 بار در کوره قرار می گیرد.
مینای پنجره ای:
در مینای پنجره ای، مینا مثل شیشه شفاف است و با عبور نور از آن خودنمایی می کند. این مینا جزء ظریف ترین میناها می باشد. این مینا کاری روی نقره یا طلایی که اکسید نمی شود انجام می گیرد. از این مینا کاری معمولا برای ساخت گوشواره و آویزهای با ارزش استفاده می شود.
مینای شکری:
تولید مینای شکری از میناهای دیگر آسان تر است. در این نوع مینا سطح مس را با لعاب می پوشانند. پس از رنگ آمیزی و قرار دادن ظرف در کوره طراحی را با مداد سفید انجام می دهند.
برای خرید مواد اولیه هر یک میناهای شکری، پنجره ای و برجسته می توانید به مرکز پخش مواد اولیه در اصفهان مراجعه کنید. مرکز پخش مواد اولیه در اصفهان، بزرگترین مرکز پخش مواد اولیه مینا کاری می باشد.
فروش و پخش مواد اولیه مینا کاری:
فروش و پخش مواد اولیه مینا کاری، در تولید مینا کاری از رنگهای مخصوصی استفاده می شود. انتخاب رنگ های مینا کاری به دو صورت انجام می شود:
براساس منشاء:
رنگ های طبیعی که در چیت سازی نیز استفاده می شوند.
رنگ های معدنی
رنگ های فلزی
براساس میزان عبور نور:
مات
شفاف
رنگ های استفاده شده در مینا کاری:
آبی لاجوردی: برای تهیه ی رنگ آبی لاجوردی اکسید کبالت یا آرسنات کبالت را به اکسید آلومینیوم، منگنز، آهک یا گواترز اضافه می کنند.
رنگ سبز: ماده اصلی رنگ سبز اکسید کروم است.
رنگ زرد: با استفاده از آنتیموانات سرب می توان این رنگ را به دست آورد.
رنگ قرمز ارغوانی: از ترکیب اکسید قلع و رسوب طلا رنگ قرمز ارغوانی تهیه می شود.
رنگ فیروزه ای: از مخلوط قلع، سرب، پودر شیشه، سنگ چخماق و بلور تفال مس رنگ فیروزه ای به دست می اید.
رنگ قهوه ای: این رنگ را می توان با ترکیب اکسیدهای Fe203، Cr203، Al203 و Zno به دست آورد.
رنگ مشکی: رنگ مشکی با مخلوط اکسید آهن، کروم و اکسید تولید می شود.
رنگ طلا: طلا از گذشته های دور برای رنگ آمیزی شیشه مینا مورد استفاده قرار می گرفته است. طلا درخشش زیادی دارد و مینا کاری را بسیار زیبا می کند.
وسایل مورد نیاز مینا کاری:
ورقه (طلا، مس، ورشو، آهن یا برنج) ، هاون، ماده آبگینه ای مینا، کاغذ کپی، چکش، سندان، گیره، اره کمانی، اره فلز بر، قیچی فلز بر، قلم مو، رنگ، کوره، پنس و لحیم های مختلف برای جوشکاری، دستگاه جوش، سمبه ماتریس های مختلف، دستگاه سمباده زنی و پرداخت کاری.
برای تهیه ی هر یک از وسایل مینا کاری مثل اره، قیچی، کاغذ، چکش و... می توانید به فروش و پخش مواد اولیه مینا کاری در اصفهان مراجعه کنید.


مرکز فروش مواد اولیه قلم زنی در اصفهان:


مرکز فروش مواد اولیه قلم زنی در اصفهان، در قلم زنی استاد قلم زن به وسیله قلم طرح های مورد نظرش را روی فلزهای مختلف مثل: مس، طلا، نقره و برنج حک می کند. قلم زنی یکی از هنر های سنتی ایران است که در دسته هنرهای فلزکاری قرار می گیرد.این هنر از حدود هزار سال پیش رواج پیدا کرد. ورود این هنر به ایران در دوران هخامنشیان بود و در دوره ساسانیان نیز به اوج خود رسید. گفته می شود که پیشینه قلم زنی مربوط به دوره سکاها یا سیت ها می باشد که نژاد آریایی داشتند. اطلاعات کاملی درباره اولین ظروف قلم زنی شده موجود نیست. همه ی وسایل مورد نیاز برای قلم زنی را می توانید از مرکز فروش مواد اولیه قلم زنی در اصفهان تهیه کنید. شماره های درج شده در آگهی مربوط به مرکز فروش مواد اولیه قلم زنی در اصفهان می باشد.


مرکز پخش مواد اولیه قلم زنی در اصفهان:


مرکز پخش مواد اولیه قلم زنی در اصفهان، قلم زنی در ایران سبک های مختلفی دارد. سبک قلم زنی: شیراز، اصفهان و تبریز.
سبک شیراز: قلم زنی شیراز به دو روش ریزه قلم روی فلز مس و برنج اجرا می شود. این سبک در دوره صفویه و زندیه رواج پیدا کرد.
سبک تبریز: در این سبک قلم زنی، قلم با قدرت مچ دست حرکت می کند. قلم زنی تبریز صاف و کم عمق می باشد.
سبک اصفهان: قلم زنی در اصفهان دو سبک قلم ریز و قلم زنی دارد. قلم زنی اصفهان به وسیله ضربات چکش انجام می شود. قلم زنی دارای برجستگی های عمیق می باشد.
همه ی لوازم قلم زنی در مرکز پخش مواد اولیه قلم زنی موجود می باشد. برای دریافت اطلاعات می توانید به مرکز پخش مواد اولیه قلم زنی در اصفهان مراجعه کنید.


فروش و پخش مواد اولیه قلم زنی در اصفهان:


فروش و پخش مواد اولیه قلم زنی در اصفهان، فلز ماده ای معدنی است که ویژگی هایی مثل استحکام، دوام، چکش خواری و شکل پذیری دارد. فلز ها خاصیت تورق دارند، ذوب می شوند و پس از ذوب مجدد قابل استفاده هستند. در قلم زنی معمولا از آلیاژها استفاده می شود. آلیاژ ترکیبی از چند فلز می باشد. در هنر قلم زنی علاوه بر فلزات از لوازم دیگری نیز استفاده می شود. برای مثال هنگام قلم زنی برای جلوگیری از سوراخ شدن فلز درون ظرف را با قیر پر می کنند. چند نمونه از این وسایل عبارت است از:
گیره، سوهان، انبر، الک، سرپیک، مخزن سوخت، تابه، قیچی، زیر تابه، قیر، گچ، سنگ نفت، قلم، چکش، تسمه، پرگار، کنده، قالب، گرده، تیزاب و... .
برای اطلاع از قیمت وسایلی مثل چکش، پرگار، تسمه، تابه، قیچی یا... می توانید با فروش و پخش مواد اولیه قلم زنی در اصفهان ارتباط داشته باشید.

افزودن به علاقه مندی ها

منطقه

اصفهان
نشانی

موقعیت