Skip to main content

دندانپزشکی در کامرانیه

دندانپزشکی در کامرانیه، عموم مردم، آن‌گونه که رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی جا افتاده است، درباره رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی دندانپزشکی اطلاعات چندانی ندارند. با توجه به اینکه امروزه همه چیز به سمت و سوی تخصص رفته است و ما برای یک سرماخوردگی معمولی ترجیح می‌دهیم به متخصص بیماری‌های عفونی مراجعه کنیم، برای مشکلات مختلف دندان نیز ممکن است به متخصص یا فوق تخصص دندانپزشکی نیاز داشته باشیم. 



دوره دندانپزشکی عمومی ۶ ساله است و برخی از دندانپزشکان در دوره‌های تخصصی که میانگین سه سال طول می‌کشد، شرکت کرده و مدرک تخصص دریافت می‌کنند و پس از گذراندن دوره تخصص می‌توانند با شرکت در آزمون و پس از پذیرفته شدن، دوره فوق تخصص خود را دریافت کنند.
در این مطلب ما شما را با تخصص‌های مختلف رشته دندانپزشکی آشنا خواهیم کرد. همچنین در ادامه شما را با خصوصیات و ویژگی‌های بهترین کلینیک دندانپزشکی در کامرانیه آشنا می‌کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

دندانپزشکی در کامرانیه

دندانپزشکی در کامرانیه، دارای تخصص‌های مختلفی از جمله تخصص درمان ریشه دندان، تخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، تخصص رادیولوژی دهان، فک و صورت، تخصص پروتزهای دندانی و... است. در رشته پروتزهای دندانی، با ساخت روکش دندان (Crown)، بریج (Bridge) و نیز دندان مصنوعی متحرک (دست دندان) سعی می‌شود تا دندان‌های تخریب شده و از دست رفته بازسازی گردد. 
یکی دیگر از تخصص‌های دندانپزشکی در کامرانیه، ترمیمی و زیبایی (RESTORATIVE DENTISTRY) است. اگر کسی به دنبال لبخندی زیبا و دندان‌های سفید است باید به متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی مراجعه کند. علاوه بر ترمیم (پرکردن دندان) که دندانپزشکان عمومی هم انجام می‌دهند، متخصصین ترمیمی در بازسازی دندان‌ها و اصلاح شکل دندان‌های نامتناسب، لمینت دندان‌ها، بستن فضاهای بین دندانی، سفید کردن دندان‌ها (Bleaching) و سایر پروسه‌های زیبایی دندان تخصص و تبحر دارند.

کلینیک دندانپزشکی در کامرانیه

کلینیک دندانپزشکی در کامرانیه، یکی از محیط‌هایی است که دندانپزشکان در آنجا مشغول به فعالیت هستند. علاوه بر آن معمولاً دندانپزشکان در مطب یا در محیط‌هایی به فعالیت اشتغال دارند که به عنوان یک محیط درمانی، تمیز و استریل هستند. همکاران دندانپزشکان نیز عموماً دیگر متخصصین دندانپزشکی هستند. آنچه هر روز متفاوت با روز دیگر است، بیمارانی است که به مطب یا کلینیک مراجعه می‌کنند و خصوصیات فردی هر یک تعامل متفاوتی را رقم می‌زند. 

بهترین کلینیک دندانپزشکی در کامرانیه

بهترین کلینیک دندانپزشکی در کامرانیه، از بهترین و جدیدترین مواد برای ترمیم دندان استفاده می‌کند. یکی از مواردی که نیاز به مواد مرغوب و با کیفیت دارد، لمینت دندان است. یکی از موادی که اخیراً در دنیا محبوبیت پیدا کرده، سرامیک است. لمینت سرامیکی دارای انواع مختلفی است که می‌توان به لمینت‌های پرسلن، لمینت‌های لیتیوم دی سیلیکات، لمینت‌های زیرکونیایی و لمینت‌های E-max اشاره کرد.
برای لمینت کردن دندان در بهترین کلینیک دندانپزشکی در کامرانیه، باید مراحل مختلفی را طی کرد. اولین قدم معاینه کامل دندان‌های بیمار برای تعیین بهترین رویکرد برای دستیابی به نتیجه مطلوب است. دندانپزشک با اشعه ایکس از دندان عکس گرفته و قالب‌گیری آن‌ها را انجام می‌دهد تا یک طرح درمانی ایجاد کرده و مراحل مورد نیاز برای کار را مشخص کند. گام بعدی، آماده سازی دندان است. پس از آماده سازی، دندانپزشک از دندان‌های آماده شده بیمار یک شِمای کلی برداشت می‌کند که همان قالب گیری دندان است.


متخصص ارتودنسی در کامرانیه

متخصص ارتودنسی در کامرانیه، دندانپزشکی است که پس از اتمام دوره عمومی دندانپزشکی به مدت 2 تا 4 سال دیگر درباره موقعیت دندان‌ها و فک، انواع ناهنجاری‌های دندان و فکی و نحوه درمان آن‌ها دوره دیده است. او تمام مشکلات ناهنجاری‌های دندان و فک مانند عدم هماهنگی دندانی و فکی در سنین مختلف را درمان می‌کند. ازآنجاکه هرگونه تغییر موقعیت دندان‌ها و فک، به ارتودنسی ارتباط دارد، لذا هرگونه مشکل در موقعیت دندان‌ها به عنوان یک نشانه است که باید برای بررسی و جلوگیری از وقوع مشکلات بیشتر به متخصص ارتودنسی در کامرانیه مراجعه کرد. 
ارتودنسی دندان که توسط متخصص ارتودنسی در کامرانیه انجام می‌شود دارای فواید بسیاری است. بهبود سلامت دهان و دندان، بهبود تکلم و توانایی جویدن، افزایش اعتماد به نفس و... برخی از فواید و مزیت‌های ارتودنسی دندان می‌باشد. ارتودنسی دندان بهتر است در زمان کودکی فرزندان انجام شود. زیرا به دلیل زمان‌بر بودن ارتودنسی در سنین بالا، تعداد مراجعات و سختی درمان بیشتر می‌شود که همگی باعث افزایش هزینه خواهد شد. برای مثال اگر کودکی با هزینه مثلاً 6 میلیون تومان اکنون در سن 10 سالگی درمان می‌شود، در سن 25 سالگی باید حدود 2 برابر این هزینه را پرداخت کند. (ارقام صرفاً جهت مطرح کردن مثال است)

بهترین متخصص ارتودنسی در کامرانیه

بهترین متخصص ارتودنسی در کامرانیه، باید در زمینه ارتودنسی دندان، تجربه و تخصص لازم را داشته باشد. برای پیدا کردن یک متخصص ارتودنسی خوب بهتر است به 2 یا 3 متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. لازم است یادآوری کنیم که بهتر است تخصص هر متخصص ارتودنسی را بررسی کنید. زیرا گاهی از متخصصان در بعضی از حوزه‌ها تخصص دارند. مثلاً ممکن است یک متخصص ارتودنسی در زمینه ارتودنسی کودکان تجربه و تخصص لازم را نداشته باشد. بنابراین برای انتخاب متخصص ارتودنسی کودک خود حتماً این مورد را در نظر بگیرید.


دندانپزشک در کامرانیه

دندانپزشک در کامرانیه، نیز مانند تمام پزشکان باید در عین هوشمندی و صلاحیت، شخصیتی مهربان و دلسوز داشته باشد. از آنجایی که دندانپزشکی رفتن برای بسیاری از مردم ممکن است ترسناک باشد، دندانپزشک باید مراحل درمان را با زبانی ساده به بیماران توضیح دهد و رفتار مناسبی با ایشان داشته باشد تا آرامش بیشتری پیدا کنند و خاطره ناخوشایندی از دندانپزشکی در ذهنشان شکل نگیرد.
یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام انتخاب دندانپزشک در کامرانیه باید مد نظر قرار دهید این است که آیا با ایشان راحت هستید یا خیر. آیا می‌توانید علائم را توضیح دهید و پرسش‌های خود را مطرح کنید. آیا دندانپزشک به توضیحات‌ شما گوش می‌دهد و نگرانی‌هایتان را درک می‌کند. آیا می‌توانید به راحتی درباره مصرف مسکن سؤال کنید، ترس یا اضطراب خود را شرح دهید یا درباره درمان سؤال کنید.

متخصص دندانپزشکی در کامرانیه

متخصص دندانپزشکی در کامرانیه، باید حداقل یک دوره پیش آموزشی دو‌ساله را قبل از دوره چهارساله دندانپزشکی پشت سر گذاشته باشد. متخصص دندانپزشکی گاهی در یک گرایش خاص نیز تخصص می‌گیرد که اخذ آن منوط به گذراندن یک دوره آموزشی دو یا چند ساله در دانشکده دندانپزشکی است. قبل از مراجعه به دندانپزشک از تخصص ایشان مطلع شوید.

افزودن به علاقه مندی ها

منطقه

کامرانیه
نشانی

موقعیت