Skip to main content

متخصص ارتوپدی در زعفرانیه

متخصص ارتوپدی در زعفرانیه، اگر دچار مشکلات مربوط به استخوان و مفاصل شده باشید، احتمالاً اطرافیان یا پزشک عمومی به شما پیشنهاد کرده‌اند که به متخصص ارتوپد مراجعه کنید. برای تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌ها باید به دکتر ارتوپد مراجعه کرد. اغلب زمانی که فرد در یک تصادف یا هر رویداد دیگری مجروح می‌شود، نیاز به مراجعه به ارتوپدیست است. گاهی هم برای مدیریت و کنترل بیماری‌های مزمن مانند کمردرد یا آرتروز به این تخصص نیاز است.
 اگر می‌خواهید در مورد علل مراجعه به دکتر ارتوپد و بیماری‌هایی که این متخصص درمان می‌کند، اطلاعات کافی کسب کنید، در این مطلب همراه ما باشید.


متخصص ارتوپدی در زعفرانیه

متخصص ارتوپدی در زعفرانیه، وظیفه مدیریت درد، بهبود دامنه حرکت و درمان آسیب‌ها را به عهده دارد. متخصص ارتوپدی باید انواع مشکلاتی که در نتیجه آسیب به سیستم اسکلتی عضلانی وارد شده است، تشخیص داده و درمان کند. برخی از آسیب‌ها و بیماری‌ها باعث بروز درد در سیستم اسکلتی عضلانی می‌شوند. دکتر ارتوپد برای ازبین‌بردن درد، درمان‌هایی را ارائه می‌دهد.
درد و تورم مفاصل می‌تواند دامنه حرکتی را محدود کند و در کارهای روزانه اختلال ایجاد کند. در این شرایط متخصص با روش‌هایی مانند فیزیوتراپی دامنه حرکت را بهبود می‌دهد. آسیب‌هایی مانند شکستگی استخوان، دررفتگی یا پارگی تاندون توسط متخصص ارتوپدی در زعفرانیه درمان می‌شود.

دکتر ارتوپدی در زعفرانیه

دکتر ارتوپدی در زعفرانیه، به درمان بیماری‌ها و آسیب‌هایی که مربوط به استخوان، تاندون، ماهیچه، رباط و مفاصل است می‌پردازد. رگ به رگ شدن مفاصل، شکستگی استخوان، بیماری عفونی استخوان و مفاصل آسیب‌هایی است که توسط دکتر ارتوپد باید شناسایی و درمان شود. همچنین کشیدگی عضلات، در رفتگی، استئومیلیت، سرطان استخوان و... نیز توسط دکتر ارتوپد درمان می‌شود.
آرتروز، یکی از مشکلات و آسیب‌هایی است که توسط دکتر ارتوپدی در زعفرانیه درمان می‌شود. این بیماری می‌تواند یک یا چند مفصل را درگیر کند. آرتروز بیش از ۱۰۰ نوع مختلف دارد که هرکدام علائم و روش درمان متفاوتی دارند. شایع‌ترین انواع آن آرتریت روماتوئید، آرتریت پسوریاتیک و نقرس است. معمولاً علائم آرتروز به‌مرور ایجاد شده و شدید می‌شود. آرتریت روماتوئید معمولاً در سنین ۳۰ تا ۶۰ سال دیده می‌شود. استئوآرتریت هم بیشتر در افراد ۵۰ تا ۶۰ سال وجود دارد. 

جراح ارتوپد در زعفرانیه

جراح ارتوپد در زعفرانیه، برای درمان بیماران ابتدا از روش‌های بدون جراحی استفاده می‌کند و سپس اگر این روش‌ها برای درمان بیمار کافی نبود به سراغ روش‌های جراحی می‌رود. بسیاری از بیماری‌های ارتوپدی با روش‌های غیر جراحی درمان می‌شوند. درصورتی‌که بیمار با روش‌های بدون جراحی درمان نشد، با معاینه و تشخیص جراح ارتوپد، بیمار تحت درمان به روش جراحی قرار می‌گیرد.
یکی از مواردی که جراح ارتوپد در زعفرانیه از روش جراحی برای درمان آن استفاده می‌کند، تعویض مفصل است. درصورتی‌که شدت آسیب وارد شده به مفصل به گونه‌ای باشد که با سایر روش‌های درمانی آسیب برطرف نشود، جراح ارتوپد عمل تعویض مفصل را برای درمان توصیه می‌کند. با این عمل، بخشی یا همه محل آسیب دیده مفصل با پروتز جایگزین می‌شود. عمل تعویض مفصل به طرز قابل توجهی درد مفاصل آسیب دیده را کاهش می‌دهد.

بهترین متخصص ارتوپدی در زعفرانیه

بهترین متخصص ارتوپدی در زعفرانیه، با استفاده از دانش و مهارت‌هایی که در طول دوره آموزش کسب کرده، باید بتواند آسیب‌ها و مشکلات سیستم اسکلتی و عضلانی بدن را شناسایی کند. او در مرحله اول باید بتواند با روش‌های بدون جراحی به درمان آسیب بپردازد. نرمی استخوان، پای چنبری، درد لگن، درد مچ دست، دست درد و... برخی از آسیب‌هایی است که توسط یک متخصص ارتوپد درمان می‌شود.
آسیب‌های ورزشی یکی از آسیب‌هایی است که توسط متخصص ارتوپد درمان می‌شود. در حین انجام ورزش احتمال بروز هر نوع آسیبی وجود دارد. گاهی علت آن فعالیت ورزشی نامنظم است و گاهی آسیب در اثر تماس فیزیکی ایجاد می‌شود. رگ‌به‌رگ شدن، پارگی تاندون یا عضله، آسیب به زانو، تورم عضلات، شکستگی و دررفتگی استخوان متداول‌ترین آسیب‌ها در ورزش به حساب می‌آیند. برای درمان بسیاری از آسیب‌ها می‌توان از کمپرس یخ یا گرما استفاده کرد. اما برخی از آسیب‌ها شدید بوده و حتماً باید به بهترین متخصص ارتوپدی در زعفرانیه مراجعه کرد.  

بهترین دکتر ارتوپدی در زعفرانیه

بهترین دکتر ارتوپدی در زعفرانیه، باتوجه‌به علائم و نوع درد تشخیص می‌دهد که آسیب به کدام ناحیه وارد شده است. در صورت نیاز ممکن است پزشک آزمایش‌های تصویربرداری را توصیه کند تا بتواند به طور دقیق آسیب را شناسایی کند. روش‌های تصویربرداری می‌توانند به تشخیص بسیاری از بیماری‌های ارتوپدی کمک کنند. به همین دلیل در بسیاری از موارد، فوق تخصص ارتوپد برای تشخیص علل دردهای مزمن مفصلی و استخوانی از روش‌های تشخیصی آرتروگرام (پرتونگاری مفاصل)، اسکن استخوان، دیسکوگرافی و... استفاده می‌کند.
گاهی اوقات بهترین دکتر ارتوپدی در زعفرانیه برای درمان مشکلات اسکلتی و عضلانی از تزریق دارو به ناحیه دردناک استفاده می‌کند. جراحی‌های آرتروسکوپی، آرتروپلاستی، بازسازی رباط‌ها، ترمیم رباط‌ها و تاندون‌های پاره شده و... مواردی است که دکتر ارتوپد از تزریق دارو استفاده می‌کند. دکتر ارتوپد برای جراحی ترمیم مجدد غضروف یا تجدید ساختار مجدد، ترمیم بونونکتومی و پا چکشی و مراقبت از شکستگی‌ها نیز در ناحیه دردناک دارو تزریق می‌کند.

کلینیک ارتوپدی در زعفرانیه

کلینیک ارتوپدی در زعفرانیه، برای درمان بیماران از جدیدترین و به‌روزترین تجهیزات استفاده می‌کند. این کلینیک در هر شاخه ارتوپدی از متخصص مربوط به آن شاخه استفاده می‌کند. جراحی دست، جراحی شانه و آرنج، جراحی آسیب‌های اسکلتی، جراحی ارتوپدی کودکان بخشی از شاخه‌هایی است که در این کلینیک انجام می‌شود.
جراحی تومورهای سیستم حرکتی، جراحی لگن و ران، جراحی ستون فقرات، جراحی پا و... بخشی از شاخه‌های ارتوپدی است. در کلینیک ارتوپدی در زعفرانیه این جراحی‌ها توسط جراحان تحصیل کرده و با تجربه انجام می‌شود. 

دکتر ارتوپد خوب در زعفرانیه

دکتر ارتوپد خوب در زعفرانیه، باید با دقت کافی و به طور دقیق بیمار خود را مورد معاینه قرار داده و تشخیص درستی از بیماری و ناراحتی وی داشته باشد. برای این منظور او باید علائم و نشانه‌های بیماری در فرد را از وی سؤال کند، سوابق پزشکی فرد را مورد بررسی قرار دهد و در صورت وجود عکس رادیوگرافی، آن را بررسی کند. 
مهارت‌های دکتر ارتوپد خوب در زعفرانیه در نحوه درمان بیمار نیز به خوبی نشان داده خواهد شد. اگر متخصص ارتوپدی نتواند به طور دقیق یک روش درمانی خاص را برای بهبود بیمار پیشنهاد دهد، در این صورت احتمالاً چند روش درمان را با هم توصیه خواهد کرد. به‌عنوان‌مثال برای اختلالات مزمن اسکلتی و عضلانی مانند کمر درد و آرتریت ممکن است از داروهای ضد التهابی، انجام تمرینات ورزشی در منزل، داروهای تزریقی، تجهیزات ارتوپدی، طب سوزنی و... استفاده کند.

افزودن به علاقه مندی ها

منطقه

زعفرانیه
نشانی

موقعیت