Skip to main content

پارچه کرسپو

آبرفت پارچه

در بخش قبل به آبرفت پارچه اشاره شد. آبرفت پارچه به معنای تغییر پارچه دوخته شده پس از شست و شو است که به جنس پارچه، نخ و… بستگی دارد.

لباس های مناسب پارچه کرسپو

مانتو، شلوار، دامن، شومیز، سرهمی، تی شرت، شال و روسری، لباس های ساحلی، لباس بچه و حتی خرج کار. را می توان با پارچه کرسپو تهیه نمود.

خرج کار: منظور از خرج کار تزئینات لباس مثل دکمه، زیپ، نوار و تگ لباس است. که امکان استفاده از کرسپو برای دوخت این تزئینات هست.
نکات دوخت پارچه کرسپو

میزان مهارت خیاطی برای کار با پارچه کرسپو مانند پارچه لینن است. با رعایت نکاتی ساده از کار با این پارچه لذت ببرید.

شست و شو پارچه قبل دوخت
قبل از برش و دوخت پارچه کرسپو، به دلیل امکان آبرفت 3 تا 10 درصدی. ترجیحاً پارچه را بین 10 تا 20 دقیقه در آب خیسانده. و از چنگ زدن و تکان دادن افراطی آن جلوگیری نمایید.

شست و شوی پارچه کرسپو
پارچه نخی کرسپو به دو روش دستی و ماشینی قابل شست و شو است. ابتدا برچسب که شامل جنس و نوع پارچه است را مطالعه نمایید تا از اطلاعات لازم برای هر لباس مطمئن شوید. سپس دمای آب را ولرم و بین 25 تا 110 درجه تنظیم کنید. از شوینده رقیق بدون سفید کننده و نرم کننده استفاده نمایید. سپس لباس و پارچه را روی سطحی پهن بگذارید. در هوای آزاد خشک شود زیرا استفاده مکرر از خشک کن به بافت پارچه آسیب می رساند.

اتوکشی
امکان چروک شدن پارچه کرسپو وجود دارد. پس با اتو بخار و با درجه متوسط چروک های آن را از بین ببرید. اگر خامه دوزی و یا گلدوزی بر روی پارچه هست. پارچه را پشت و رو کنید یا پارچه دیگری روی آن بیندازید تا آسیب نبیند.

جایگزین ساده اتو
اگر لباس شما چروک شده و دسترسی به اتو ندارید. با دست و مرطوب کردن قسمت چروک شده آن را محو کنید. این راهکار برای لباس هایی با پارچه کرسپو نیز، صدق می کند.

نگهداری از پارچه نخی کرسپو

پس از اطمینان از خشک شدن کامل لباس ها با پارچه کرسپو، آنها را در محیطی کاملاً خشک. خنک و به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید. از کیسه پلاستیک برای نگهداری لباس ها استفاده ننمایید زیرا امکان تهیه هوا را مسدود خواهد کرد. در صورت تمایل از کاور پارچه ای یا روبالشی قدیمی خود برای کاور کردن استفاده کنید. تا کردن طولانی مدت لباس ها با پارچه کرسپو، باعث چروک شدن آن می شود. پس تا حد ممکن آنها را آویزان نمایید.

مزایا و معایب پارچه نخی کرسپو

پارچه نخی کرسپو مزایای فراوانی دارد از جمله سبکی، خنک و لطیف بودن، جذب رطوبت و عرق. دوام و استحکام بالا و نگهداری و شست و شوی آسان. اما معایبی اندک آن مثل قیمت بالا و چروک پذیری به دلیل عدم کشسانی. از جمله نکاتی است که باید در تهیه پارچه در نظر گرفت.

با توجه به نکات مورد بیان برای پارچه کرسپو، این پارچه از ترندهای معروف است. پارچه کرسپو با رنگ های غالب، کرم، طوسی، سفید، سبز، خردلی و با خامه دوزی پرکابرد هستند. این پارچه برای تهیه مانتو، لباس های تابستانی و خنک بسیار مناسب است. با رعایت نکات مورد بیان و نگهداری از پارچه کرسپو از تابستان با استایل خنک خود لذت ببرید.

پارچه حامد (بخشایش)

با سالها تجربه ارزشمند در عرضه انواع پارچه متنوع ایرانی و خارجی در طرح ها و رنگ های مختلف و از نوع مرغوب با کیفیت بصورت عمده و خرده فروشی و با شرایط فروش آنلاین و حضوری توانسته است، رضایتمندی مشتریان خویش را همواره فراهم آورد.
مشتری گرامی از اینکه پارچه فروشی حامد را برای خرید کالای مورد نیاز خویش (پارچه مرغوب و با کیفیت و قیمت مناسب) انتخاب می نمایید. از شما سپاسگزاریم.

افزودن به علاقه مندی ها

منطقه

تهران
نشانی
تهران-بازار بزرگ-کوچه کیلویی ها-پاساژ مریم-طبقه منفی۲-پلاک۴

موقعیت