Skip to main content
| author

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی

20 مرداد, 1401

پوست ناحیه تناسلی بسیار حساس است. همچنین دارای موهای ضخیم تری در مقایسه با دیگر نقاط بدن می باشد. بنابراین برای انتخاب روش از بین بردن موهای این ناحیه لازم است دقت بیشتری به خرج داد. لیزر موهای زائد یک روش دائمی برای از بین بردن موهای این ناحیه از بدن است. چون موهای ناحیه تناسلی تیره هستند،

پس لیزر روی این قسمت دارای نتایج خوبی خواهد بود.


لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی


به پیشنهاد بسیاری از پزشکان حذف موهای زائد با استفاده از لیزر برای ناحیه تناسلی یک روش ایمن می باشد. ولی این روش باید توسط افراد متخصص انجام شود تا از ایمنی لازم برخوردار باشد. چون احتمال سوختگی در این ناحیه بالا است. بنابراین در صورتی که با دستگاه و زیر نظر فرد متخصص انجام نشود، عوارض جبران ‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. پیش از لیزر موهای زائد و پس از انجام لیزر یک تا دو هفته باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب و یا برنزه کردن بدن خودداری کرد. چون در صورت قرار گرفتن در معرض خورشید رنگ پوست تغییر خواهد کرد و مشکلات پوستی به وجود می ‌آید.

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی


عوارض لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی


پس از اینکه لیزر موهای زائد بدن در ناحیه تناسلی انجام شد، فرد ممکن است در این ناحیه احساس گرما داشته باشد که احساس طبیعی مانند یک آفتاب‌ سوختگی بسیار خفیف خواهد بود. همچنین ممکن است پوست این ناحیه از بدن قرمز شده و در اطراف فولیکول های مو اندکی برجستگی مشاهده شود. این موارد عوارض جانبی لیزر ناحیه تناسلی هستند که طبیعی می‌باشند و معمولاً بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت برطرف می شوند. در جلسات اول لیزر موهای ناحیه تناسلی به دلیل ضخیم و پرپشت بودن این ناحیه افراد عوارض جانبی را با شدت بیشتری تجربه خواهند کرد. اما پس از گذشت مدتی موها نازک و کم پشت می شوند و شدت عوارض آن نیز کاهش پیدا می ‌کند. پس از انجام لیزر موهای زائد در ناحیه تناسلی ممکن است عوارضی مانند دلمه بستن، تیره شدن عروق خونی زیر پوست و یا سفیدی و تیرگی رنگ پوست مشاهده شود. ولی بروز این عوارض پس از درمان بسیار نادر می باشد. از جمله عوارض احتمالی لیزر ناحیه تناسلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کبودی یا بروز نشان هایی به شکل کریستال بر روی پوست
تغییر رنگ پوست به خاکستری
چروک شدن پوست
درد شدید
قرمزی مداوم پوست
ادم و تورم
تاول زدن


مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی


پس از درمان لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی مانند اقدامات لازم پیش از درمان، باید نکات خاصی را رعایت کرد. برای پیشگیری از عوارض ناخواسته بهتر است مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی را انجام داد. این اقدامات شامل موارد زیر است:
لباس نخی و آزاد بپوشید.
از تراشیدن مو ها تا ۷۲ ساعت بعد از جلسه درمانی خودداری کنید.
از رفتن به باشگاه، سونا، جکوزی و استخر خودداری کنید.
از انجام هر گونه فعالیت ورزشی خودداری کنید.
از لمس کردن پوست در ناحیه درمان خودداری کنید.
برای اینکه از عفونت پیشگیری شود و برای کمک به ترمیم پوست، از مالش شدید یا اعمال فشار بر پوست به مدت ۴ تا ۵ روز خودداری کنید.
ناحیه بیکینی را به مدت ۴۸ ساعت تمیز و خشک نگه دارید.
ژل ۱۰۰ درصد آلوئه ورا را فقط بر روی ناحیه بیکینی اعمال کنید.
در هنگام حمام کردن یا دوش گرفتن از آب ولرم استفاده کنید.
بعد از لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی در صورت بروز تاول یا دلمه، جهت پیشگیری از بروز جای زخم از خاراندن آن ها خودداری کنید.
از اعمال محصولات دارای رایحه یا کرم های سفید کننده به مدت ۴۸ ساعت اجتناب کنید.