Skip to main content
| author

راه های چاق شدن افراد لاغر

21 مرداد, 1401

راه های چاق شدن افراد لاغر ، برخلاف خیلی از افراد که به دنبال کم کردن وزن هستند، افراد زیادی هم خواهان افزایش وزن می باشند. گاهی انسان در شرایطی قرار می گیرد که نیاز دارد مقداری وزن اضافه کند. مثلاً برای شرکت یا ماندن در تیم های ورزشی نیاز به وزن مشخصی است. بعضی از افراد هم فکر می کنند

با چاق شدن سالم تر و زیباتر به نظر می آیند. در کل دلایل افراد برای چاق شدن متفاوت است.


راه های چاق شدن افراد لاغر


برای چاق شدن باید در برنامه ی غذایی خود مواد مغذی، ویتامین، مواد معدنی و خوراکی هایی قرار دهید که سالم باشند و کالری موردنیاز بدن شما را تامین کنند. رژیم غذایی خود را با خوردنی های پر کالری شروع کرده سپس به آن ماست، میوه، آجیل و... اضافه کنید. برای چاقی باید تعداد وعده های غذایی را نیز افزایش دهید. 6 وعده غذایی در روز بخورید. در 2 یا 3 وعده مواد پروتئین دار، نشاسته دار، سبزیجات و مواد چرب استفاده کنید. علاوه بر وعده های غذایی که استفاده می کنید، میان وعده های پر کالری بخورید. در صورتی که میل و اشتها به خوردن ندارید مدتی پیاده روی و ورزش سبک انجام دهید. حتی می توانید در این زمان ها غذاهای مورد علاقه تان را بخورید. استفاده از ادویه های مختلف نیز می تواند به افزایش اشتهای شما کمک کند. به یاد داشته باشید که نوشیدن مایعات باعث کاهش اشتها می شود. بنابراین توصیه می کنیم که از نوشیدن مایعات در وعده های غذایی خود اجتناب کنید. مزه ی میوه های مختلف در صورتی که با یک اسموتی سبک همراه شوند به افزایش اشتها و میل به غذا خوردن کمک می کنند. غذاهای سرشار از کالری و مواد مغذی، خوراکی های حاوی چربی (مخصوصاً چربی گیاهی) منابع غنی و سالمی هستند. چربی های گیاهی مانند چربی های موجود در دانه ها، کره بادام زمینی، آووکادو، آجیل ها و... نیز موادی غنی و مغذی هستند. علاوه بر این موارد برای چاق شدن می توانید از نوشیدنی های پر کالری استفاده کنید. مصرف سس های کالری دار مثل سس های هزار جزیره، مایونز، فرانسوی و... نیز برای افزایش وزن مناسب هستند. در میان مواد غذایی سیب زمینی برای چاقی خیلی تاثیرگذار می باشد. سیب زمینی را می توانید با سس، شیر، سبزیجات، پنیر و روغن زیتون میل کنید. این خوراکی در غذاهای متنوع استفاده می شود و بسیار هیجان انگیز است. کم پیش می آید فردی بتواند از سیب زمینی چشم پوشی کند. بسیاری از افراد عاشق این خوراکی دل چسب هستند. برای شما که به دنبال چاقی و افزایش وزن هستید مصرف سیب زمینی نیز مناسب خواهد بود.

راه های چاق شدن افراد لاغر
میوه هایی که ما را چاق می کنند.


میوه های زیادی وجود دارند که در افزایش وزن موثر هستند. در این بخش به تعدادی از این میوه ها اشاره می کنیم.
1- خرما : به عنوان منبع عظمیمی از پروتئین، چربی، کربوهیدرات، فیبر، پتاسیم، منگنز، ویتامین B6 و آهن شناخته می شود. بسیاری از افراد برای افزایش وزن از این میوه استفاده می کنند.
2- انجیر : این میوه حاوی مواد قندی، مواد معدنی، آمینو اسید، کاروتنف مواد ازته، آنزیم، ویتامین، چربی و ... می باشد. به همین علت در برنامه رژیمی افراد لاغر قرار می گیرد. افراد زیادی به صورت منظم، از ترکیب انجیر و شیر سویا استفاده می کنند. این امر در افزایش وزن آنها تاثیر بسزایی دارد.
3- آووکادو : سرشار از کربوهیدرات، فیبر، پتاسیم، پروتئین، چربی های سالم اشباع نشده، ویتامین های K، C، E، B5 و مواد مغذی مختلفی می باشد. برای افزایش وزن می توانید از این میوه در انواع سالاد، سوپ، غذا و دسر استفاده کنید. برخی از افراد، آووکادو را همراه با مواد پروتئینی (تخم مرغ و تخم انواع ماکیان) مصرف می کنند.
4- موز : یکی از میوه هایی است که موجب افزایش وزن می شود. افراد لاغر می توانند برای افزایش وزن، موز را به عنوان یک میان وعده مصرف کنند. برای این کار می توان موز را به صورت اسموتی، دسر و معجون استفاده کرد. مصرف موز همراه با کره بادام زمینی و ماست پرچرب نقش مهمی در چاق شدن افراد لاغر ایفا می کند. این میوه سرشار از کربوهیدرات، چربی، منگنز، ویتامین B6 و ریزمغذی ها است. علاوه بر این مقادیر زیادی کالری دارد.
5- آلو : این میوه را می توان به تنهایی یا در ترکیب با غذاهای پخته، سالاد و اسموتی مصرف کرد. آلو دارای مواد مغذی، ویتامین K، پتاسیم، پروتئین، چربی، کربوهیدرات و مقادیر زیادی کالری می باشد.

میوه هایی که ما را چاق می کنند
چطور به رژیم چاقی خود عادت کنیم؟


برای این که به رژیم چاقی عادت کنید، اول از غذاهای حاوی چربی های گیاهی استفاده کنید. میزان کلسترول خون خود را بررسی کنید. در صورتی که این میزان نرمال باشد، می توانید استفاده از چربی حیوانی را نیز آغاز کنید. اما حواستان باشد مصرف چربی حیوانی را باید تحت نظر داشته باشید. این چربی ها باعث ابتلا به بیماری های قلبی می شوند. علاوه بر موارد یاد شده اگر همراهی خوش خوراک برای وعده های غذایی خود پیدا کنید بر اشتهای شما تاثیر خواهد داشت. یادتان باشد که ایستاده غذا نخورید. در صورتی که روحیه ی خوب و شادی پیدا کنید، اشتهایتان باز می شود. حداقل 4 وعده ی غذایی را در رژیم روزانه ی خود حفظ کنید. برای صبحانه از مواد غذایی کامل مانند غلات، میوه و آب میوه به همراه پروتئین های کافی استفاده نمایید. به سالاد و غذاهای خود روغن های زیتون، گردو و کلزا اضافه کنید. برای عصرانه ی خود می توانید از آجیل و دانه های روغنی میل کنید. اگر به شکلات علاقه دارید و قصد چاقی نیز دارید که خوش به حالتان است. می توانید به راحتی شکلات بخورید و چیزی مانع شما نخواهد بود. البته به خاطر داشته باشید که هرگز در مصرف آن زیاده روی نکنید.


سخن پایانی


در کل به یاد داشته باشید برای چاق شدن نیاز به یک برنامه ی روزانه و پر کالری دارید. همچنین در کنار توجه به کالری مواد، به میزان پروتئین هم اهمیت دهید.