Skip to main content
| author

تعداد جلسات لیزر موهای زائد چقدر می باشد؟

20 مرداد, 1401

تعداد جلسات لیزر موهای زائد چقدر می باشد؟ ، اگر قصد لیزر موی زائد را دارید و می خواهید بدانید تعداد جلسات لیزر چند جلسه است، متخصص لیزر پس از بررسی اینکه آیا لیزر موهای زائد برای شما مناسب است یا خیر، در طی یک جلسه مشاوره، تعداد جلسات لیزر موی زائد را نیز برای شما تعیین خواهد کرد.

برای اینکه شما به هدف خود برسید این متخصص برنامه درمانی برای شما تنظیم می کند.


چرا لیزر موهای زائد در جلسات متعدد صورت می گیرد؟


یکی از بهترین روش هایی که افراد می ‌توانند از طریق آن از شر موهای زائد خود خلاص شوند، لیزر است. این روش همیشگی بوده و در طی چندین جلسه لیزر درمانی انجام می‌ شود. در صورتی که شما جلسات لیزر را کامل انجام دهید به نتیجه دلخواه دست پیدا می کند. علت اینکه لیزر درمانی برای رفع موی زائد طی چند جلسه صورت می‌گیرد، به چرخه رشد موها مربوط می شود. در این روش لیزر روی فولیکول های مو تابیده می‌ شود و این فولیکول ها تحت تاثیر انرژی گرمایی قرار گرفته و در اثر حرارت به وجود آمده دچار آسیب می شوند. در نتیجه چرخه رشد موها با اختلال مواجه می شود. برای اینکه ریشه موها به طور کامل توانایی رشد دوباره را از دست دهد، لازم است که لیزر درمانی طی چند جلسه صورت گیرد.


لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟


برای از بین بردن موهای زائد، رنگدانه مو نور ساطع شده از لیزر را جذب می کند. سپس نور به گرما تبدیل می شود و فولیکول مو را که مو را تولید می کند مورد هدف قرار می دهد. هنگامی که فولیکول آسیب می بیند، از رشد مو در آینده جلوگیری کرده یا رشد آن را کند می کند. هنگامی که موها دوباره رشد می کنند، بافت آنها ظریف تر، رنگ روشن تر و تعداد آنها کاهش می یابد. این درمان را می توان روی صورت، پاها، خط بیکینی، پشت، زیر بغل و بازوها استفاده کرد.
در حالی که لیزر درمانی در طول سال ها بهبود یافته‌ و می‌توان از آن برای انواع رنگ‌ های پوست استفاده کرد، اما این درمان هنوز هم برای افرادی که پوست روشن تر و موهای تیره‌تری دارند، بهترین نتیجه را دارد. این بدان معناست که برداشتن موهای سفید، بلوند و خاکستری دشوارتر است. در حالی که می توان موها را برای همیشه از طریق لیزر موهای زائد کاهش داد، اما به طور کامل از رشد مجدد موها جلوگیری نمی کند.

لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟


تعداد جلسات لیزر موهای زائد بدن


تعداد جلسات لیزر موهای زاید برای هر بیمار متفاوت است. بنابراین فقط پزشک می تواند به شما بگوید چند جلسه نیاز دارید. طی یک مشاوره در مطب تیم پزشکی تعیین می کند که به چه تعداد جلسه درمان نیاز دارید. این تصمیم بر اساس رنگ پوست و همچنین رنگ، محل و درشتی موهای شما است. به عنوان یک قانون کلی، اکثر بیماران به چهار تا شش جلسه نیاز دارند. به ندرت افراد به هشت جلسه برای درمان موهای زائد نیاز پیدا می کنند.
اکثر بیماران پس از سه تا شش ویزیت نتایج را مشاهده خواهند کرد. علاوه بر این، از زمانی که موهای فردی به صورت چرخه ای رشد می کنند، درمان ها هر شش هفته یکبار انجام می شود. درمان یک ناحیه از بدن نه ماه تا یک سال طول می کشد. بعد از هر جلسه متوجه رشد موهای کمتری در آن ناحیه خواهید شد. پس از اتمام درمان، بیماران باید سالی یک یا دو بار برای جلسات نگهداری به مطب مراجعه کنند.

 

انواع لیزر


نوع لیزری که مطب استفاده می کند نیز می تواند بر تعداد درمان های مورد نیاز شما تأثیر بگذارد. برخی از لیزرها طول موج های بلندتری تولید می کنند که عمیق تر به پوست نفوذ می کند و رنگدانه مو را کمتر جذب می کند. در این شرایط، ممکن است بیمار به جلسات بیشتری نیاز داشته باشد. این لیزر معمولاً برای بیمارانی که پوست تیره تری دارند، ایمن‌تر و مؤثرتر است. نواحی بزرگتر بدن به نوع متفاوتی از لیزر نیاز دارند تا فضای بیشتری را سریعتر پوشش دهد. طول موج طولانی و نور ملانین مو را بیشتر جذب می کند، بنابراین جلسات کمتری لازم است.

انواع لیزر


سخن پایانی


برای لیزر موهای زائد، متخصص دستور العمل های خاصی را از قبل به شما ارائه می دهد. معمولاً باید یک یا دو روز قبل از هر جلسه اصلاح کنید. حداقل یک هفته قبل از هر درمان برنزه نکنید و در بین جلسات خود موها را اپیلاسیون یا رنگ نکنید تا به نتیجه دلخواه برسید.