Skip to main content
| author

برنامه تمرینی در باشگاه بدنسازی

20 مرداد, 1401

از جمله ورزش های متداول برای آقایان و خانم ها می توان به ورزش بدنسازی اشاره کرد. این ورزش در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد. اگر قصد انجام ورزش بدنسازی را دارید، ابتدا باید یک باشگاه مناسب پیدا کنید. شما می توانید در باشگاه بدنسازی تمرینات قدرتی مختلفی انجام دهید. همچنین با کمک این تمرینات می توانید

برای خود انرژیم روزانه در نظر بگیرید. در این مقاله می خواهیم شما را با کارهایی که می ‌توانید در باشگاه بدنسازی انجام دهید، آشنا کنیم.


در باشگاه بدنسازی چه کنیم؟


بسیار مهم است که تمرین های ورزشی را در باشگاه انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که در حین تمرین هم تناسب اندام خود را حفظ کنید. تمرین مهارت ‌ها و انجام تمرین‌ های خود در زمین تمرین و همچنین بازی منظم برای اطمینان از تیز بودن در مسابقه، کاملاً حیاتی است.


برنامه تمرینی در باشگاه بدنسازی


شما باید یک برنامه تمرینی را دنبال کنید که به شما در ایجاد قدرت و استقامت عضلانی و همچنین سرعت و انعطاف‌پذیری کمک می‌ کند. به طور طبیعی، شما باید روی تناسب اندام هوازی خود نیز کار کنید تا مطمئن شوید که می توانید آن را در تمام طول بازی طی کنید.
تمرینات ترکیبی، یعنی آنهایی که چندین گروه عضلانی را به طور همزمان کار می کنند، برای بهبود عملکرد شما در زمین عالی هستند. در اینجا هفت ایده عالی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید.


اسکات


برای دستیابی به بهترین نتایج، از وزنه سنگین، با تکرارهای کمتر برای افزایش قدرت و توده عضلانی استفاده کنید یا از وزنه های سبک تر (یا به سادگی وزن بدن خود) با حرکات پلایومتریک انفجاری برای تقویت قدرت و سرعت خود استفاده کنید.

اسکات


جعبه پرش


این یک حرکت پلایومتریک است (یعنی یک حرکت سریع که با یک عمل بزرگ‌کننده ماهیچه شروع شده و بلافاصله پس از کوتاه شدن عضله انجام می‌شود) که به توسعه قدرت در پاهای شما، به‌ویژه عضلات همسترینگ، باسن و چهار سر کمک می‌کند.

جعبه پرش


تخته


این یک تمرین فوق‌العاده برای قلب شماست که بسته به هدفی که می‌خواهید به دست آورید، می‌تواند به روش‌های مختلف انجام شود. همچنین می توانید پلانک را در دو سطح با شدت بالا و پایین اجرا کنید.

تخته


پرس سینه


تمرینی که برای تقویت قدرت بالاتنه کلیدی است. برای انجام صحیح این تمرین، باید از میله المپیک یا دمبل برای جذب بهتر عضلات استفاده کنید.

پرس سینه


دوی سرعت اینتروال تردمیل


انجام یک بازی به مدت 90 دقیقه مستلزم داشتن استقامت فوق العاده همراه با توانایی انجام انفجارهای کوتاه حداکثر تلاش است. دوی سرعت 20 ثانیه ای به سبک تاباتا را همراه با ریکاوری 10 ثانیه ای امتحان کنید و چندین بار تکرار کنید تا از مزایای کامل بهره مند شوید.

دوی سرعت اینتروال تردمیل


اسکات بوسو


سطح ناپایدار به توسعه استحکام هسته، تعادل و تقویت تثبیت کننده های مچ پا کمک می کند و می تواند از آسیب های رایج مچ پا که فوتبالیست ها از آن رنج می برند جلوگیری کند. آنها را فقط با یک پا در یک زمان برای یک چالش واقعی امتحان کنید.

اسکات بوسو


فوم غلتک


استفاده از فوم غلتک هم قبل و هم بعد از ورزش به ماساژ دادن گره ها و سفتی در عضلات شما کمک می کند و به نوبه خود به جلوگیری از آسیب ها و کاهش استرس بدن کمک می کند تا بتواند کارآمدتر کار کند. همچنین انعطاف‌ پذیری را افزایش می‌دهد و همه به فرآیند بازیابی و نگهداری بسیار مورد نیاز کمک می‌کند تا عملکرد اوج در طول یک فصل طولانی را تضمین کند.

فوم غلتک


فواید جذاب ورزش بدنسازی


1. قدرت و ایمنی بالا
2. بهبود سلامتی
3 . نظم و انضباط شخصی
4. افزایش تراکم استخوان

با انجام ورزش بدنسازی شما می توانید اندام ایده آل داشته باشید. همچنین این ورزش روی داشتن ذهنی متناسب نیز کمک زیادی به شما می کند. ورزش بدنسازی باعث می شود شما از سلامت جسمی و روانی برخوردار شوید. از دیگر مزایای این ورزش می توان به چربی سوزی، رشد عضلات و تناسب اندام و افزایش استقامت اشاره کرد.