Skip to main content
| Super User

در واتساپ چگونه لوکیشن بفرستیم؟

20 مرداد, 1401

در واتساپ چگونه لوکیشن بفرستیم؟ لوکیشن به معنی دادن آدرس دقیق می باشد. در بسیاری مواقع فرستادن لوکیشن کارگشا خواهد بود و در واقع بهترین روش برای دادن اطلاعات دقیق در مورد موقعیت مکانی خود به مخاطب مورد نظر می باشد. همچنین ارسال لوکیشن 

 به جای آدرس دادن شفاهی یکی از بهترین راه ها برای راهنمایی افراد است. بعد از فیلتر شدن برنامه تلگرام در ایران، پیام رسان واتساپ از محبوبیت بیشتری در میان کاربران ایرانی برخوردار شد. ارسال لوکیشن واتساپ از طریق سیستم عامل های اندروید و ios روش های متفاوتی دارد. در ادامه مطلب هر دو روش را آموزش می دهیم.


ارسال لوکیشن در واتساپ


ارسال لوکیشن در واتساپ 4 حالت دارد. ارسال لوکیشن به صورت لایو، ارسال موقعیت مکانی فعلی خود، ارسال مکان خاص در نزدیکی خود و ارسال لوکیشن بی ربط به موقعیت مکانی فعلی خود از این 4 حالت می باشند. بیشتر کاربران واتساپ در حالت آخر دچار مشکل هستند. در ادامه هر کدام از این حالت ها را توضیح می دهیم.

ارسال لوکیشن در واتساپ


گام ابتدایی مشترک در هر 4 حالت


گام ابتدایی مشترک در این موارد این می باشد که باید در صفحه چت در کنار محل نوشتن گزینه + را زده و سپس Location را انتخاب کنید. در برخی از گوشی های اندروید به جای علامت + باید روی علامت کلیپس و سپس گزینه موقعیت را بزنید.


1- ارسال لوکیشن لایو در واتساپ


هنگامی که قسمت اشتراک گذاری لوکیشن در واتساپ باز شد، گزینه ی اول یعنی Send Live Location را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه درواقع شما، موقعیت مکانی خود را به صورت زنده مورد چت با مخاطب خود به اشتراک می گذارید. مدت زمان این کار دست خودتان می باشد. در گوشی های آیفون و اندروید با سیستم عامل اندروید 10 به بالا، این امکان وجود دارد که از دسترسی آپ ها به موقعیت مکانی محدود به زمان استفاده کنید. همچنین اجازه ندهید تا آپ در پشت زمینه از لوکیشن شما استفاده کند. برای اینکه از این ویژگی در واتساپ بهره مند شوید باید به آن اجازه دسترسی کامل بدهید. با توجه به تنظیمات کلی گوشی شما ممکن می باشد که گزینه Background App Refresh در حالت Low Power Mode غیر فعال باشد و شما در این حالت نتوانید تنظیمات آن را تغییر دهید. توصیه می شود که فقط زمانی این دسترسی را بدهید که می خواهید موقعیت مکانی خود را به صورت زنده به اشتراک بگذارید. بهتر می باشد که بلافاصله بعد از این کار مجددا دسترسی واتساپ را محدود کنید.


2- ارسال موقعیت مکانی فعلی در واتساپ


در صفحه اشتراک گذاری لوکیشن در واتساپ، دومین گزینه ارسال موقعیت مکانی فعلی و یا Send Your Current Location می باشد. با انتخاب این گزینه موقعیت مکانی فعلی شما با مخاطب خود به اشتراک گذاشته می شود. مانند قبل نیازی به تغییر در تنظیمات نمی باشد. برای این مورد و مورد بعدی نیاز می باشد که واتساپ به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد تا بتواند یفهمد که شما کجا هستید.


3- ارسال مکان های خاص اطرافتان


در قسمتی از صفحه اشتراک لوکیشن نام جاهایی را می تولنید ببینید. این ها اماکنی می باشند که در نقشه واتساپ تعریف شده اند. اگز می خواهید آدرس یکی از مکانهای دانشگاه، مدرسه، رستوران و ... را برای مخاطب خود بفرستید، کافی می باشد روی یکی از آنها بزنید تا لوکیشن ارسال شود.


4- ارسال لوکیشنی به غیر از لوکیشن فعلی خود در واتساپ


وقتی در صفحه اشتراک گذاری لوکیشن هستید، انگشت خود را کمی بالاتر از گزینه Share Live Location داخل کادر سفید بگذارید. سپس این منو را به سمت پایین بکشید و یا در گوشی های اندروید روی علامت مربع شکل داخل نقشه در گوشه بالایی آن بزنید. با این اقدام نشانگر روی نقشه تغییر می کند. نقشه را مانند کاری که در برنامه های تاکسی اینترنتی انجام می دهید، تکان دهید تا نشانگر روی محل مورد نظرتان برود. روی نشانگر Send this location به معنی این لوکیشن را بفرست، نوشته می شود. با انتخاب این عبارت داخل نقشه و بالای نشانگر و یا در منوی پایین صفحه می توانید آدرس مورد نظرتان را ارسال کنید. ارسال لوکیشنی غیر از لوکیشن فعلی خود تنها موردی می باشد که نیاز به دسترسی موقعیت مکانی به واتساپ را ندارد.


کلام آخر


در این مقاله سعی بر این بود تا آموزشی مختصر در رابطه با اشترک گذاری لوکیشن در واتساپ به شما عزیزان ارائه دهیم. برای ارسال لوکیشن در واتساپ همین 4 روش کافی می باشد که به ذهن خود بسپارید.