Skip to main content
| author

دکوراسیون آپارتمان های کوچک

21 مرداد, 1401

دکوراسیون آپارتمان های کوچک ، زندگی و سکونت در خانه ها و آپارتمان های کوچک و نقلی بسیار مشکل می باشد. این ساختمان ها فضای کافی و مورد نیاز را ندارند. به همین علت توجه به نحوه ی چیدمان و دکوراسیون آن ها، یکی از مسائل مهم و قابل تامل است. برای داشتن خانه ای زیبا و دل باز، حتماً نیاز نیست که مساحت زیادی در اختیار داشته باشید.

با توجه به هزینه های بالای مسکن، همه ی افراد قادر به خرید یا اجاره ی خانه های بزرگ نیستند. امروزه بیشتر خانه ها به صورت آپارتمان های با متراژ کم ساخته می شوند. دلیل این امر بالا بردن توان خرید و اجاره ی افراد می باشد. بر این اساس چیدمان و دکوراسیون این منازل مورد توجه قرار می گیرد. در زمان انتخاب وسایل برای دکوراسیون فضاهای کوچک باید دقت داشته باشیم. برای چیدمان این نوع آپارتمان ها باید بسیار خلاقانه عمل کنیم. توجه داشته باشید که آپارتمان ها و خانه های کوچک به دلیل نبود فضای کافی، نبود نور مناسب و کف تنگ و شلوغ ، مشکلات زیادی دارند. در صورتی که طراحی مناسبی داشته باشید، می توانید با خلاقیت این مشکلات را حل کنید. با دکوراسیونی زیبا و خاص این فضاهای کوچک را به محیط هایی زیبا و دنج تبدیل نمایید.
در طراحی دکوراسیون جاهای کوچک ابتکار عمل و خلاقیت، حرف اول را می زند. همچنین داشتن برنامه ریزی درست، گامی مهم و اساسی خواهد بود. به منظور استفاده ی بهینه از همین فضای کم باید اولویت بندی داشته باشید. یکی از مسائلی که در طراحی این خانه ها پیش می آید، این است که افراد می خواهند تمام ایده های خود را در این فضای کوچک عملی کنند. متوجه نیستند که برای دکوراسیون داخلی این مکان های کوچک ناگزیر به محدود کردن ایده ها هستند.

دکوراسیون آپارتمان های کوچک


دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک


اگر در آپارتمانی کوچک یا خانه ای نقلی زندگی می کنید، نمی توانید از مبلمان و وسایل با طرح های مختلف در اتاق ها، نشیمن و پذیرایی استفاده نمایید. برای طراحی این خانه ها بهتر است از ترکیب دو یا حداکثر سه رنگ استفاده کنید. به کار گیری رنگ های روشن علاوه بر افزایش روشنایی داخل خانه باعث می شود فضا بزرگ تر به نظر آید. پس حواستان باشد از رنگ های تیره استفاده نکنید. استفاده از مبلمان های ال یا گرد با طرح های ظریف نیز بسیار مناسب خواهد بود. یکی از ایده های بسیار جذاب برای این نوع خانه ها زدن قفسه و شلف بر روی دیوارهاست. با این کار به راحتی می توانید وسایل تزئینی، دکوری و مورد نیازتان را روی این قفسه ها بچینید. برای اتاق های خواب می توانید از تخت های کم جا و تاشو کمک بگیرید. دقت کنید که بهتر است در اتاق ها، وسایل و لوازم اضافی قرار ندهید. اما آشپزخانه که اصلی ترین بخش منازل است. تا می توانید تعداد کابینت های آشپزخانه را افزایش دهید. برای خانه های کوچکی که فضای کافی ندارند، این یک راهکار اساسی می باشد. با این کار به راحتی می توانید وسایل خود را در آن ها جای دهید. برای دکوراسیون آشپزخانه نیز توصیه می کنیم از رنگ های روشن استفاده کنید. علاوه بر این می توانید به نورپردازی مناسب هم برای نمای بهتر توجه نمایید.

دکوراسیون خانه های ایرانی


خانه های خیلی کوچک


در منازل کوچک آپارتمانی ناگزیر به استفاده از جزء به جزء فضاها می شوید. در این میان، گوشه ها می توانند جای مناسبی برای در نظر گرفتن فضای مطالعه یا محل نگهداری لوازم باشند. حتی از فضای بالکن هم می توانید استفاده کنید. نکته ی حائز اهمیت در این منازل، نظم و ترتیب است. باید حواستان را جمع کنید که همیشه وسایل را منظم سرجای خود قرار دهید. این خانه ها باید همیشه مرتب باشند. هرچه خانه مرتب تر باشد، فضا وسیع تر به نظر خواهد آمد. اگر دقت کرده باشید وجود آینه در منازل باعث می شود فضا بزرگ تر به نظر آید. آینه ها به نورپردازی داخلی نیز کمک بسیاری می کنند. مثلاً می توانید از آینه های کوچک در کنار هم (به شکل طرحی) بهره مند شوید یا در راهروی منزل خود از یک آینه ی بزرگ استفاده کنید. به کار بردن وسایل رنگی با سبک های مختلف به بزرگ نمایی منازل کمک می کند. رنگ های جذاب و شاد باعث سرزندگی و انرژی مثبت می شوند.


سخن پایانی


در انتها به یاد داشته باشید که هرگز از فرش های سایز بزرگ برای آپارتمان کوچک استفاده نکنید. معمولاً امروزه کف آپارتمان ها کف پوش است. پس به راحتی می توانید با استفاده از فرش های کوچک و مناسب، مقداری از کف را بپوشانید. همچنین در صورتی که کف آپارتمان موزاییک کار شده، می توانید از موکت های بدون طرح و فرش های ساده با رنگ های خنثی کمک بگیرید.