Skip to main content
| author

خدمات سالن زیبایی

20 مرداد, 1401

به مؤسسه و مجموعه ای که در آن انواع خدمات زیبایی و درمان های زیبایی برای مردان و زنان قابل ارائه باشد، سالن زیبایی گفته می ‌شود. سالن های زیبایی شامل خدمات مختلفی برای مراجعه کنندگان در زمینه پوست و مو هستند. از جمله این خدمات می ‌توان به کوتاهی مو، مانیکور، پدیکور و لیزر پوست و مو اشاره کرد.


خدمات سالن زیبایی


در سالن های زیبایی متخصصین زیبایی با استفاده از تکنیک های کلی زیبایی خدمات مختلفی به مشتریان ارائه می دهند. از جمله متخصصینی که در این مراکز فعالیت می کنند، می توان به متخصص زیبایی عمومی، آرایشگر مو، مانیکوریست و الکترولوژیست اشاره کرد. افراد می‌ توانند متناسب با نیاز خود از خدمات مختلف در این مراکز بهره مند شوند. در برخی از سالن های زیبایی فقط خدمات مربوط به مراقبت از مو و پوست ارائه می شود. اما در بیشتر این موسسه ها ترکیبی از خدمات آرایش مو و ناخن ارائه می ‌شود. همچنین متخصصین زیبایی در این مراکز به ارائه خدمات مربوط به مراقبت از پوست مثل اسکراب های صورت، اسکراب های لایه بردار، تکنیک های ضد پیری می ‌پردازند.
از دیگر خدمات مراقبت از پوست و زیبایی در این مراکز می توان به اسپا آب گرم روزانه اشاره کرد. در برخی از سالن های زیبایی خدمات آرایشی مثل زیبایی چشم و آرایش کلی و یا آموزش آرایشی نیز ارائه می‌ شود. در ادامه به معرفی برخی از مهمترین خدمات در سالن های زیبایی می پردازیم.

خدمات سالن زیبایی


خدمات جوانسازی پوست


پوست انسان پس از گذشت مدتی دچار پیری می ‌شود و این امر غیرقابل اجتناب می باشد. برای تمامی افراد حفظ شادابی و طراوت ظاهر و پوست اهمیت بسیار زیادی دارد. در بسیاری از مراکز در زمینه زیباسازی و جوانسازی پوست خدمات مختلفی ارائه می ‌شود.

خدمات جوانسازی پوست


هایفوتراپی


از جمله خدمات و روش‌ های زیباسازی پوست می ‌توان به هایفوتراپی اشاره کرد. این روش غیرتهاجمی است و با استفاده از امواج فراصوت و بدون هیچ‌ گونه بخیه، برش و یا زخمی قابل انجام شدن می باشد. با استفاده از دستگاه های فیزیوتراپی می توان به طور مستقیم بر روی پوست فرد مراجعه کننده امواج را به لایه های خاصی از پوست ارسال کرد. این امواج فراصوت موجب بالا بردن دما در این لایه ها شده و به آنها آسیب سلولی وارد می کنند. البته این آسیب نگران کننده نیست. چون موجب می ‌شود تا قسمت کلاژن ‌سازی تحریک شده و تولید کلاژن در بدن افزایش پیدا می کند. کلاژن تاثیر زیادی روی صاف شدن پوست و سفت شدن بافت بدن دارد.

هایفوتراپی


تزریق بوتاکس به صورت


تزریق بوتاکس یکی دیگر از روش هایی است که جلوی چروک پوست را می ‌گیرد. با استفاده از تزریق بوتاکس می توان چین و چروک ‌های عمیق را از بین برد. این روش از جمله روش های پرطرفدار برای جوانسازی پوست می باشد. به طوری که امروزه افراد زیادی برای جوانسازی پوست خود از این روش استفاده می‌ کنند. در این روش سم بوتولینیوم نوع الف توسط فرد متخصص به پوست تزریق می ‌شود. این سم سبب بی حسی و فلج شدن عضلات قسمت تحت تزریق خواهد شد. از این روش برای از بین بردن چین و چروک های ضعیف و به ویژه چین و چروک هایی که در اطراف چشم وجود دارند یا خط اخم و خط های افقی برای پیشانی استفاده می شود. همچنین از این روش را می ‌توان برای بالابردن گوشه های لب و بینی نیز استفاده کرد.

تزریق بوتاکس


تزریق ژل یا فیلر


با استفاده از فیلترها و ژل ها می توان چین و چروک و گودی های پوست را هموار و صاف کرد. فیلرها با استفاده از اسید هیالورونیک ساخته می‌شوند که از خاصیت ذخیره‌سازی رطوبت برخوردار می باشند. بنابراین هنگامی که فیلتر به زیر ناحیه مورد نظر تزریق می ‌شود باعث جبران کمبودهای آن شده و پوست را تحریک می کند تا این ماده به طور طبیعی توسط پوست تولید شده و در نتیجه پوست صورت جوانسازی شود.‌

تزریق ژل یا فیلر


میکرودرم ابریژن


برای لایه برداری پوست از روش های مختلف میکرودرم ابریژن استفاده می‌ شود. این روش ها تاثیر زیادی در سالم تر شدن پوست دارند و اثرات پیری را کمتر می ‌کنند. در میکرودرم ابریژن سلول‌ های مرده و آسیب ‌دیده پوست برداشته می ‌شود. همچنین لکه های باقیمانده از جوش و آکنه در این روش بهبود پیدا کرده و رنگ پوست یکدست می شود. افرادی که دچار زخم باز، عفونت پوستی، تبخال و زگیل هستند این روش برای آنها توصیه نمی شود. همچنین بهتر است خانم‌ های باردار و شیرده یا افرادی که دارای پوست سوخته شده بر اثر آفتاب هستند از این روش استفاده نکنند.

میکرودرم ابریژن


لیزر درمانی


یکی دیگر از خدماتی که در سالن ‌های زیبایی انجام می‌ شود لیزرتراپی یا لیزر درمانی است. در این روش از امواج نوری متمرکز شده جهت بهبود و درمان پوست استفاده می شود. لیزر درمانی پوست موجب تحریک سلول های پوست شده و تاثیر زیادی در کاهش التهاب و افزایش میزان جریان خون در منطقه لیزر شده دارد. همچنین این روش باعث کاهش میزان اسکار در محل زخم و بازسازی سلولی می شود. برای پاکسازی تاتو، برطرف کردن جای آکنه، برطرف سازی لکه های آفتاب سوختگی، افتادگی پلک، رفع تیرگی زیر چشم و صاف کردن پوست و یا درمان خال ها و ضایعات عروقی می توان از لیزر درمانی استفاده کرد.

لیزر درمانی


خدمات مو


در کلینیک زیبایی یکی از خدماتی که در زمینه مو انجام می‌ شود، خدمات مربوط به جلوگیری از ریزش موهای سر و تقویت فولیکول های مو می باشد.

خدمات مو


پی آر پی


روش پی آر پی باعث کاهش محسوس ریزش مو می ‌شود. در این روش با کمک آزمایش خون پلاسمای خون که حاوی پلاکت است از فراورده خونی جدا می‌ شود. پلاکت هایی که درون پلاسما وجود دارند فعال شده و به قسمت های مختلف سر تزریق خواهد شد.

پی آر پی


پی آر اف


یکی دیگر از خدمات زیبایی که برای پرپشتی مو در مراکز زیبایی انجام می‌شود، پی آر اف است. در این خدمات با استفاده از دستگاه فرکشنال تعداد زیادی سوزن که تقریباً ۵۰ عدد هستند با استفاده از روکش طلا پوشیده شده و نفوذ آن ها قابل کنترل می باشد. این سوزن ها با کمک امواج پی آر اف انرژی مکانیکی و حرارتی را به صورت عمودی وارد پوست بدن می کنند. هنگامی که این انرژی زیرپوست انتقال پیدا می ‌کند بر روی آن تاثیرات مثبتی می گذارد.

خدمات پی آر اف


لیزر موهای زائد بدن


لیزر موهای زائد از جمله خدمات پرطرفدار در مراکز زیبایی می باشد. لیزر در حقیقت یک پرتو نوری می باشد که به دلیل داشتن ویژگی های مختلفی مثل تک رنگ بودن و داشتن انرژی زیاد از کاربردهای بسیار زیادی برای پزشکی برخوردار می باشد. از جمله کاربرد های محبوب آن می توان به رفع موهای زائد اشاره کرد.

لیزر موی زائد


خدمات مشاوره‌ای پیش از عمل توسط مشاوران کلینیک زیبایی


قبل از انجام دادن هر اقدامی در کلینیک زیبایی بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت های لازم را انجام دهید و بدانید که انواع خدمات زیبایی چگونه هستند. سپس متناسب با پوست و موی خود بهترین خدمات را دریافت کنید. در صورتی که شما مشاوره مناسب پیش از هر عمل زیبایی و انجام داده باشید، نتیجه مطلوب تری را می توانید دریافت کنید.