Skip to main content
| author

انواع میز و صندلی پلاستیکی

31 شهریور, 1401

انواع میز و صندلی پلاستیکی را می شناسید؟ میز و صندلی پلاستیکی را می توانید در مکان های مختلف مشاهده کنید. آیا شما هم جزء افرادی هستید که در منزل یا محل کار خود از میز و صندلی های پلاستیکی استفاده می کنند؟ علت این کار چیست؟

میز و صندلی های پلاستیکی چه ویژگی هایی دارند که باعث انتخاب این وسایل توسط مردم می شوند؟ میز و صندلی پلاستیکی وسایل ساده اما کاربردی هستند. مزایای زیاد آنها باعث شده تا مورد استقبال خریداران قرار بگیرند. بر این اساس، تولید کنندگان میز و صندلی های پلاستیکی برای جذب مشتری و افزایش سودآوری خود اقدام به تولید میز و صندلی های پلاستیکی در طرح ها و رنگ های متنوع کرده اند. 
 انواع میز و صندلی پلاستیکی 

مزایای میز و صندلی پلاستیکی

مزایای میز و صندلی های پلاستیکی موجب می شود تا بسیاری از افراد برای منزل و محل کار خود از این محصولات استفاده نمایند. از جمله مزایای میز و صندلی های پلاستیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد :
1- میز و صندلی های پلاستیکی که از مواد مرغوب و با کیفیت ساخته می شوند، استحکام بالایی دارند. افراد می توانند برای مدت طولانی از آنها استفاده کنند.
2- یکی از مزایای میز و صندلی های پلاستیکی، وزن کم آنها است. این امر، جابه جایی میز و صندلی را آسان می کند. بسیاری از مردم در مسافرت های خود از این نوع میز و صندلی استفاده می کنند. 
3- قابلیت شستشو و تمیز کردن میز و صندلی های پلاستیکی به عنوان یکی از ویژگی های خوب این وسایل به شمار می رود. 
4- استفاده از مواد اولیه مرغوب در ساخت میز و صندلی پلاستیکی باعث می شود تا در مقابل فشار و ضربه از خود مقاومت نشان دهند. ضمن اینکه در برابر نور خورشید دچار تغییر رنگ نمی شوند.
5- طراحی ساده و رنگ های متنوع این صندلی ها زیبایی خاصی به فضا می دهد. 

انواع میز و صندلی پلاستیکی 

اگر گشتی در بازار بزنید، متوجه می شوید که انواع مختلفی از میز و صندلی های پلاستیکی عرضه می شوند. این میز و صندلی ها از نظر شکل ظاهری، طرح، رنگ، ابعاد و کاربرد با هم متفاوت هستند.

انواع میز و صندلی پلاستیکی 


انواع میز پلاستیکی 

- میز پلاستیکی ناهارخوری :

این نوع میزهای پلاستیکی وزن کمی دارند و به راحتی می توان آنها را جابه جا کرد. یکی از ویژگی های مهم آنها، دوام و مقاومت بالا می باشد. برای تهیه میز پلاستیکی ناهارخوری می توانید به عمده فروشی های لوازم پلاستیکی آشپزخانه مراجعه کنید. از این میزها می توان در مکان های مختلفی مانند داخل منزل و محوطه های بیرونی استفاده کرد. 


- میز پلاستیکی با پایه فلزی :

یکی دیگر از انواع میزهای پلاستیکی هستند که پایه های آنها از فلز است. این امر باعث می شود تا تعادل میز افزایش یابد. پایه های فلزی مانع از تکان خوردن و لغزش میز می شوند. معمولا از میزهای پایه فلزی در محیط های باز و فضای بیرونی ساختمان استفاده می کنند. 


- میز تمام پلاستیک :

نوع دیگری از میزهای پلاستیکی است که در طرح ها و رنگ های متنوعی تولید می شود. استحکام بالا و وزن کم از ویژگی های بارز این نوع میز به شمار می روند. قیمت پایین میزهای تمام پلاستیک موجب شده تا خرید این نوع میز برای خانواده ها مقرون به صرفه باشد. افرادی که میزهای تمام پلاستیک را خریداری می کنند از آنها در داخل یا فضای بیرون منزل استفاده می کنند. این میزها به عنوان میز تحریر برای کودکان و نوجوانان هم کاربرد دارد. 


- میز پلاستیکی جلو مبلی :

جزء کاربردی ترین انواع میز پلاستیکی محسوب می شوند. علاوه بر زیبایی، کاربرد فوق العاده ای دارند. در بیشتر مواقع این نوع میزها را در مبلمان خارج از منزل استفاده می کنند. میز پلاستیکی جلو مبلی در عین سبک بودن، استحکام زیادی دارد. این نوع میز گزینه ی مناسبی برای استفاده در آلاچیق می باشد. 


- میز پلاستیکی طرح چوب :

ظاهر زیبای این میزها توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب می کند. این میزها از جنس پلاستیک ساخته می شوند اما طرح زیبای چوبی دارند. افراد می توانند با صرف هزینه کمی یک میز پلاستیکی طرح چوب بخرند. 


- میز پلاستیکی حصیری :

زیبایی منحصر به فرد این نوع میز ، چشم هر بیننده ای را خیره می کند. بسیاری از افراد برای تراس، بالکن، محوطه های بیرونی و یا حتی داخل منزل خود از این نوع میز استفاده می کنند. وزن میزهای پلاستیکی کمتر از میزهای حصیری است اما از نظر زیبایی چیزی کمتر از آنها ندارند. ضمن اینکه عمر این میزها بیشتر از میزهای حصیری می باشد. 


- میز پلاستیکی از نوع تاشو :

هدف از تولید این میزها، استفاده ی آسان از آنها است. باز و بسته شدن میز موجب می شود تا فضای کمی را اشغال کند. این محصول، گزینه ی مناسبی برای افرادی است که در آپارتمان های کوچک زندگی می کنند. برای ساخت میزهای پلاستیکی تاشو از رزین استفاده می شود. این امر مقاومت میز را در مقابل شرایط آب و هوایی افزایش می دهد. میزهای پلاستیکی تاشو همواره در حالت تعادل باقی می مانند. این میزها می توانند وزن را به صورت مساوی بر روی پایه های خود تقسیم کنند. 


- میز پلاستیکی پایه هلالی :

وزن سبک، دوام بالا، قیمت مناسب و چند منظوره بودن از ویژگی های این نوع میز به شمار می روند. میزهای پلاستیکی پایه هلالی به عنوان میز گلدان، میز تلفن و ... کاربرد دارند. 


- میز پلاستیکی با یک پایه متصل :

این میزها می توانند وزن زیادی را تحمل کنند. پایه میز در قسمت وسط قرار دارد و به آن وصل است. در صورت آسیب دیدن پایه، امکان جایگزینی آن وجود دارد. 


- میز و صندلی پلاستیکی کودک :

یکی از وسایلی که در اتاق های کودک مشاهده می کنید، میز و صندلی پلاستیکی است. این محصولات لبه های تیزی ندارند و در تولید آنها تلاش می شود تا تمام اصول ایمنی رعایت گردد. تنوع رنگ و طرح میز و صندلی های پلاستیکی کودک موجب جلب توجه بسیاری از کودکان می شود. 

میز و صندلی پلاستیکی کودک


انواع صندلی پلاستیکی

یکی از جنس هایی که در ساخت صندلی پلاستیکی به کار می رود، نایلون است. چگالی این ماده بسیار زیاد می باشد. برخی از صندلی های پلاستیکی را هم با استفاده از آکریلیک می سازند. این ماده گزینه ی مناسبی برای تولید صندلی های پلاستیکی ضخیم می باشد. صندلی هایی که از آکریلیک تهیه می شوند دارای رنگ های روشن و تیره هستند. برخی از صندلی های پلاستیکی از جنس پلی اتیلن می باشند. جهت بسته بندی مواد غذایی، قیف های گاز و ... به کار می روند. جنس بعضی از صندلی های پلاستیکی از پلی پروپیلن است. استحکام این ماده نسبت به پلی اتیلن بیشتر می باشد. 
امروزه انواع مختلفی از صندلی های پلاستیکی تولید و در بازار به فروش می رسند. از جمله آنها می توان به صندلی های دسته دار  و بدون دسته حصیری، صندلی های پلاستیکی پایه فلزی، تاشو، صندلی های پلاستیکی کودکانه و ... اشاره کرد. 

انواع میز و صندلی پلاستیکی 


سخن پایانی 

انواع متفاوتی از میز و صندلی پلاستیکی در بازار وجود دارند. این محصولات از نظر طرح و اندازه با هم متفاوت هستند. بسیاری از مردم ترجیح می دهند که از انواع میز و صندلی پلاستیکی استفاده کنند. یکی از مهم ترین دلایل این امر، قیمت مناسب آنها می باشد.