Skip to main content
| Super User

تور

20 مرداد, 1401

تور ، امروزه صنعتی بسیار مهم در تمام جهان است و نقش پررنگی در شکوفایی اقتصادی کشور ها ایفا می کند. در چند دهه گذشته، گردشگری، به یک قطب اقتصادی تبدیل شده که به تقویت اقتصادی بسیاری از کشور ها کمک می کند.

از نگاه میتسون گردشگری به این صورت تعریف می شود: گردشگری به حرکت موقت مردم به خارج از محل کار و زندگیشان و فعالیت هایی که در طول اقامت در آن مقصد می خواهند انجام دهند و همچنین امکاناتی که شرایطی را ایجاد می کند تا به خواسته هایشان برسند گفته می شود.

 

هدف از تورهای گردشگری چیست؟


گردشگری ، فرآیندی است که در جریان مسافرت اتفاق می افتد که شامل کسب اطلاعات، برنامه ریزی و تدارک در مبدا سفر، انجام سفر به مقصد و اقامت در آن، خرید کردن، تعامل میزبان و میهمان، بازگشت به مبدا سفر و مرور خاطرات سفر با خود و دیگران می شود. در این فرآیند، مجموعه ای از کنش ها و فعالیت ها بین گردشگران، ارائه دهندگان خدمات و محصولات گردشگردی، سیاست گذاران و میزبانان روی می دهد. زمانی که یک گردشگر به کشور وارد می شود، برای تامین غذا و اقامت، رفت و آمد، تفریح و گشت و گذار، خرید سوغاتی و کالا باید هزینه کند. این هزینه ها با آوردن ارز به کشور میزبان به رونق اقتصادی و همچنین اشتغال زایی بیشتر کمک می کند، و این مسئه جهت کشورهایی که جمعیت جوان دارد یک امتیاز به شمار می رود. گردشگری انواع مختلفی دارد که شکل و کیفیت آن با توجه به انگیزه، اهداف، نیاز و مکان گردشگری تغییر می کند. گاه گردشگر برای تجربه خطر، سفر می کند وگاه برای تن آسایی، گاه برای درمان سفر می کند و گاه برای آموزش، گاه می خواهد دور برود و گاه نزدیک و ده ها دلیل دیگر. به همین دلیل انواع گردشگری شکل گرفته است: گردشگری ماجراجویانه، ورزشی، تفریحی، خرید، کشاورزی، سلامت، زمستانه و بوم گردی و.. شکل گرفته است. اگر اهل سفر و علاقه مند به گردشگری باشید، تاکنون اصطلاح هایی مانند تور مسافرتی، بسته مسافرتی، انواع تور، آژانس مسافرتی و عبارت ها و اصطلاح های مشابه دیگری را بارها و بارها شنیده اید.


انواع تورهای گردشگری


تورهای گردشگری انواع مختلفی دارد و شناخت انواعمختلف گردشگری برای برنامه ریزی اهمیتی اساسی دارد. امروزه گردشگری به سه نوع نوع فرهنگی، طبیعت گردی و ماجراجویانه تقسیم شده است که به طور مختصر از آن به عنوان گردشگری ACE یاد می شود.
گردشگری طبیعت: گستره فضایی این الگو، محیط طبیعی مثل ساحل، جنگل، کوه، کویر، غار ونظیر اینها دارد.
گردشگری تجاری: در سفرهایی که با هدف بازرگانی و تجارت انجام می شود.
گردشگری ماجراجویانه: در هر جامعه کسانی هستند که به انجام دادن کارهای متهورانه و مخاطره آمیز علاقه وافر دارند. برخی از این افراد با اقدام به مسافرت های ماجراجویانه به این نیاز درونی خود پاسخ می دهند.
گردشگری الکترونیکی : گسترش و رواج امکانات و وسایل الکترونیکی نظیر تلویزیون ها، ماهواره و اینترنت، موجب شده است تا مردم هرچه بیشتر و به راحتی با دیگر نقاط دنیا ارتباط برقرار کنند.
گردشگری بیابانی: گردشگری بیابانی برای آن دسته از گردشگران که علاقه به سفر به نواحی خشک را دارند و یا رویای سفر بر کوهان شتر را در سر می پرورانند و یا قصد تحقیق در مورد خاک، آب و هوای نواحی بیابانی را دارند اهمیت دارد.