Skip to main content
| Super User

تاثیر بوتاکس بر بدن

20 مرداد, 1401

تاثیر بوتاکس بر بدن ، میل ذاتی انسان به زیبایی و جوانی باعث می شود روش های شیمیایی و غیر طبیعی از جمله آرایش غلیظ، انجام عمل های زیبایی، تزریق ژل، تزریق بوتاکس، کاشت گونه و… را برای زیبایی بیشتر امتحان کند.

با گذشت زمان و افزایش سن، چین و چروک های زیادی در نواحی پیشانی و اطراف چشم ظاهر می شود که تا حدبسیاری زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار می دهد.

اخم کردن، نور آفتاب، پاک نکردن آرایش از صورت و روی صورت خوابیدن از جمله دلایلی هستند که باعث ایجاد خط و خطوط روی پوست می شوند. تزریق ژل و بوتاکس یک عمل دفاعی است که پوست را در برابر چین و چروک محافظت می کند. تزریق بوتاکس و ژل زمانی نتیجه تاثیر گذار نشان می دهد که توسط پزشک متخصص و به صورت صحیح انجام گیرد. تزریق بوتاکس به روش نادرست عوارض زیادی به همراه دارد. در این مقاله قصد داریم به تاثیرات بوتاکس بر بدن اشاره کنیم.

 

نکات مهم در تزریق بوتاکس

امروزه انجام عمل های زیبایی و تزریق بوتاکس و ژل، کاشت گونه و… برای زیبایی و جوانسازی پوست رو به افزایش است. تزریق بوتاکس در نواحی پیشانی، دور چشم و خط خنده بسیار رایج شده و نسبت به عمل های زیبایی هزینه ی کمتری دارد. تزریق بوتاکس بی خطر است و به سرعت در کلینیک زیبایی انجام می شود. نکات مهم در تزریق بوتاکس به شرح زیر است :
● طبیعی به نظر رسیدن چهره نه چهره ای سرد و بی روح
● مشاوره گرفتن از یک پزشک متخصص زیبایی
● بر جای نگذاشتن لکه و کبودی روي پوست
● تغییر نکردن حالت دو ابرو
● و…..
برای تزریق بوتاکس حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. تزریق بوتاکس باید از روش صحیح و اصولی انجام شود، امروزه دستیاران پزشکان هم اقدام به تزریق بوتاکس و ژل می کنند و ممکن است نتوانند جنبه های اصولی آن را رعایت کند.


تاثیر بوتاکس بر بدن

تاثیر بوتاکس بر بدن، بوتاکس نوعی سم بوتولینوم نوع A است که باعث شل شدن ماهیچه و عضلات صورت می شود. این نوعی پروتئین است که، توسط نوعی باکتری تولید می‌شود. تزریق بوتاکس، باعث می شود که چین و چروک های صورت تا حد زیادی از بین برود و چین و چروک های جدیدی روی صورت ایجاد نشود. تزریق بوتاکس برای بعضی از حالت های صورت، مانند اخم و لبخند موثر است و باعث می شود چین و چروک ها عمیق تر نشود و خط و خطوط از بین برود.


تزریق بوتاکس چه عوارضی دارد؟

در مواردی بعد از تزریق بوتاکس قرمزی پوست، تورم، التهاب و احساس سنگینی یا ناراحتی در نقاط تزریق بوتاکس با سوزن دیده می شود. ایجاد کبودی در پوست‌های حساس در نقاط مختلف تزریق بوتاکس در صورت، به دلیل وارد شدن سوزن به پوست ایجاد می شود و پس از مدتی از بین می رود. برای پیشگیری از عوارض تزریق بوتاکس بر پیشانی، محل را سرد کنید. برای تزریق بوتاکس حتما باید به متخصص زیبایی مراجعه کنید، چراکه تزریق غیر اصولی بوتاکس وضعیت حاد و وخیمی را به وجود می آورد. هر کلینیک زیبایی برای تزریق بوتاکس مناسب نیست. قبل از تزریق بوتاکس در مورد پزشک مورد نظر و کلینیک زیبایی تحقیق کنید.

نتایج تزریق بوتاکس

بعد از گذشت یک الی دو هفته از تزریق بوتاکس چین و چروک های عمیق پوست شروع به محو شدن می کننده و نتیجه تزریق بوتاکس بعد این مدت نمایان می شود. اگر بعد از مدتی تغییری احساس نکردید مواد استفاده شده نامرغوب بوده. تزریق بوتاکس اگر با ماده استاندارد و مناسب انجام شود می تواند آثار زیبایی روی پوست بگذارد و چين و چروک را از بين ببرد. با توجه به نوع بوتاکس نتیجه مورد انتظار بین 3 الی 8 ماه باقی می‌ماند و پس از گذشت این مدت نیازمند تزریق مجدد هستید.