Skip to main content
| Super User

هر چند وقت یکبار باید به دندانپزشکی مراجعه کنیم ؟

20 مرداد, 1401

هر چند وقت یکبار باید به دندانپزشکی مراجعه کنیم ؟، بیش از 50 سال قبل ، در ارتش آمریکا معاینه ی انجام شد ، که نشان میداد وضعیت سلامتی دندان های این افراد بسیار وخیم است. افرادی معدودی بودند که از دندان های خود مراقبت خوبی می کردند. هیچ راهنمایی در مورد زمان مراجعه افراد به دندانپزشکی وجود ندارد.


سازمان دندانپزشکی و بهداشت، تصمیم گرفت استانداردهای در زمینه ی پیشگیری از مریض های دندان و لثه تعیین کنند. آن ها شواهد زیادی در دست نداشتند، بنابراین بهترین حدس ممکن را توصیه کردند. به عقیده آن ها، افراد باید سالی دوبار برای معاینه به دندان پزشک مراجعه کنند تا بتوانند از بسیاری از بیماری های دندان و لثه پیشگیری کنند. برخی بر این عقیده هستند که توصیه ی دوبار در سال مراجعه به دندانپزشک در واقع از تبلیغات خمیر دندان Pepsodent گرفته شده است.


به هر حال منشا این توصیه هر چه باشد ، این امر قانونی مفید برای بسیاری از افراد است. البته مراجعه به دندانپزشک برای هر فرد بر اساس بهداشت دهان و دندان و یا شرایط محیطی که دارد ، متفاوت است.


اگر در خانه از دندان و لثه خود بسیار مراقبت می کنید، بازهم نیاز است به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشک شما می تواند مشکلاتی را که ممکن است نبینید یا احساس نکنید را بررسی کند. بسیاری از مشکلات دندانپزشکی تا زمانی که در مراحل پیشرفته تری نباشند، قابل رویت نیستند و باعث درد نمی شوند. مانند : حفره ها ، بیماری لثه و سرطان دهان. ویزیت های منظم، به دندانپزشک شما اجازه می دهد علائم اولیه بیماری را پیدا کند و مشکلات را در مراحل اولیه کنترل کند.

به طور متوسط ، دیدن یک دندانپزشک دو بار در سال برای خیلی از افراد مفید است. برخی می توانند مراجعه کمتری به دندانپزشک داشته باشند. برخی دیگر ممکن است نیاز به مراجعه مکرر داشته باشند. افرادی که ریسک بسیار کمی از حفره یا بیماری لثه دارند ، می توانند سالی یک بار به دندانپزشک مراجعه کنند. افراد با ریسک بالای بیماری دندان، ممکن است هر سه یا چهار ماه یا بیشتر مراجعه کنند. این گروه پرخطر شامل موارد زیر است:

افراد سیگاری
زنان حامله
دیابتی ها
افراد مبتلا به بیماری لثه فعلی
افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی به عفونت باکتریایی دارند
افرادی که تمایل به حفره یا ساخت پلاک دارند
برنامه برای هر شخص ممکن است در طول زندگی تغییر کند. در مواقع استرس یا بیماری ممکن است باعث شود بیشتر از حد معمول به دندانپزشک مراجعه کنید.

اگر در منزل از دندان ها و لثه های خود به خوبی مراقبت کنید و دندانپزشک شما برای مدت چند سال هیچ حفره یا بیماری لثه پیدا نمی کند ، ممکن است وی تعداد دفعات مراجعه ی بیشتر را توصیه کند. از دندانپزشک خود بهترین برنامه را برای ویزیت های معمول دندانپزشکی دریافت کنید. 

برای گرفتن وقت نوبت از کلینیک دندانپزشکی در درکه کلیک نمایید.

منبع : https://www.dentistsatnorthgate.ca/