Skip to main content
| author

وکیل زن

20 مرداد, 1401

در صورتی که در کلیه مراحل و محاکم قضایی از یک وکیل استفاده شود، نسبت به طرف دیگر دعاوی یک امتیاز به شمار می آید. به طوری که اگر شما نسبت به داشتن وکیل اقدام نکنید و طرف دیگر شما وکیل داشته باشد،

 

 

 

این موضوع به ضرر شما خواهد بود. به طور کلی میان وکیل زن و وکیل مرد تفاوت خاصی وجود ندارد و این دو وکیل در یک رده و مقام هستند. بلکه آنچه مهم است عملکرد وکیل دادگستری می ‌باشد. به هر اندازه که یک وکیل دارای توانایی ‌های بیشتری باشد، روی موفقیت در روند پرونده تاثیر زیادی می گذارد.
وکیل زن مانند وکیل مرد در زمان دفاع از موکل خود هر آنچه که لازم است را دارا بوده و تنظیم لایحه دفاعیه، درخواست، اظهارنامه، دادخواست، شکواییه و هر نوع اوراق قضایی را انجام می دهد. در برخی مواقع ممکن است لوایح و اوراق نوشته شده توسط وکیل زن دارای جزئیات بیشتری باشند و می تواند روی قاضی تاثیر مثبت بگذارد‌.


برای چه پرونده هایی وکیل زن بهتر است؟


معمولا در پرونده های مختلف به ویژه پرونده ‌های خانواده اکثر موکلین در زمان انتخاب وکیل برای پرونده خود به دنبال وکیل زن هستند. اکثر خانم هایی که دچار مشکل حقوقی شده اند، به علت احساس همدردی و همزاد پنداری که خانم ها با یکدیگر، تمایل دارند که از یک وکیل خانم برای مطرح کردن مشکل خود استفاده کنند. اکثر مردم عقیده دارند که در پرونده ‌های خانواده وکلای زن دارای کارایی بهتری در محاکم قضایی خواهند بود.


مزایای گرفتن وکیل زن


در صورتی که برای برخی پرونده‌ ها از خدمات مشاوره حقوقی یک وکیل زن استفاده شود، این موضوع مزایای زیادی برای موکلین خواهد داشت. در پرونده هایی که موکل آنها خانم است، کمک گرفتن از یک وکیل زن کارایی بهتری دارد. زیرا رابطه تنگاتنگ میان وکیل و موکل از الزامات مهم وکالت به شمار می ‌آید. همچنین با در نظر گرفتن شرایط فرهنگی و اجتماعی که کشور ما دارد، در بسیاری از پرونده ها استفاده از وکیل خانم برای موکل یک مزیت به شمار می آید. وکلای خانم برای پرونده های خانواده عملکرد بهتری دارند. چون در این پرونده ها کودکان و زنان بیشترین آسیب را می بینند و یک زن با توجه به احساساتی که نسبت به کودکان و همجنس خود دارد، به خوبی می تواند برای این گروه احقاق حق کند. زنان به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند، از دقت نظر بهتری برخوردار هستند. پس وکلای زن ‌می توانند جزئیات بیشتری از پرونده را در نظر بگیرند. چون زنان جزئی نگر هستند پس پرونده ها را با دقت زیاد بررسی می کنند.


وظیفه وکیل دادگستری زن


وکیل دادگستری خانم فردی است که از سوی افراد حقوقی و حقیقی و ضمن یک قرارداد تعهد می دهد که به عنوان نماینده قانونی وی در دادگاه های کیفری و حقوقی شرکت کرده و از حقوق موکل خویش به خوبی دفاع کند. هنگام انتخاب بهترین وکیل زن باید افرادی که در دعاوی کیفری و حقوقی تخصص دارند را انتخاب کرد.


ویژگی های وکیل متبحر زن


وکیل با تجربه و متبحر زن دارای ویژگی های مختلفی است که از جمله این ویژگی‌ها می ‌توان به داشتن آگاهی به قوانین و مقررات جاری اشاره کرد. همچنین این وکیل کار خود را با صداقت و درستکاری انجام می ‌دهد و به علم روز حرف ه ی خود آگاه است. یک وکیل مجرب زن در کار خود هوشمندی و ذکاوت دارد و با شجاعت عمل کار خود را انجام می‌ دهد.