Skip to main content
| Super User

کافه و رستوران

20 مرداد, 1401

کافه و رستوران ، یکی از رایج ترین رستوران ها به شمار می آید که مکانی جهت سرو خوراکی هایی از جمله کیک، شیرینی، کوکی و ساندویچ های سرد و گرم می باشد. کافه ها مکان های مناسبی جهت ملاقات های غیر رسمی و نوشیدن قهوه می باشند که خدماتی از جمله ارائه اینترنت رایگان و مطالعه کتاب را به مراجعه کنندگان و مشتریان ارائه می دهند.


رستوران به مکانی اطلاق می شود که با داشتن منوی کامل از غذاهای متنوع، فضایی مناسب جهت سرو غذا را به مشتریان ارائه می دهد. رستوران به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود که شامل سبک خانوادگی و رسمی، بار، کافه رستوران، بیسترو، گریل و خانه استیک می شود.
هر یک از انواع رستوران ها با توجه به چینش مبلمان و منوی ارائه شده نوشیدنی و خوراکی ها، برای اهداف مشخصی در نظر گرفته می شوند. هر یک از رستوران یا کافه ها، برای شرایط مناسبی طراحی می شوند که مشتریان بتوانند با دوستان یا خانواده جهت سرو نوشیدنی و خوراکی مراجعه نمایند. شناخت نوع رستوران و کافه ها جهت ملاقات دوستان، موجب بهره وری بیشتر از فضای رستوران یا کافه می گردد. به طور کلی می توان گفت کافه و رستوران، فضایی جهت ملاقات های افراد و سرو نوشیدنی و خوراکی محسو.ب می شود. 


ویژگی های کافه و رستوران


یک کافه خوب، با داشتن مدیریت قوی، ویژگی های منحصر به فردی دارد که می توان به طور کلی آنها را برشمرد. از ویژگی های یک کافه خوب، کیفیت بالای نوشیدنی ها و خوراکی ها، دسترسی به اینترنت، مبلمان راحتی، قیمت مناسب، دسترسی به کتاب، فضایی مناسب، رفتار مثبت پرسنل، نورپردازی عالی، ایجاد فضای اختصاصی VIP، ایجاد فضای دو نفره، تخفیف های ویژه، تنوع در نوشیدنی و خوراکی ها و دکوراسیون خاص می باشد.
یک رستوران خوب همانند کافه خوب، دارای امتیازاتی نسبت به سایر رستوران ها است که موجب افزایش تقاضا جهت حضور در رستوران و سفارش غذا می شود. از ویژگی های رستوران خوب می توان به ارائه غذای با کیفیت، محیط مناسب رستوران، پاکیزگی رستوران، رفتار مناسب کارکنان، تنوع در فهرست غذا، قیمت مناسب غذای رستوران، آشپزخانه قابل رویت، حضور مسئولین در کنار مشتریان، نورپردازی مناسب، توجه به اصول بهداشتی، پرس های غذای به اندازه، مجهز به سیستم تهویه مناسب، داشتن میزهای شیشه ای، داشتن بشقاب های محاسبه شده، رعایت تناسب میان غذاها و دقت در سالم و مغذی بودن غذاها اشاره نمود.


تجهیزات کافه و رستوران


تجهیزات کافه شامل دستگاه و ملزوماتی است که زمان راه اندازی کافه جهت بالا بردن کیفیت، افزایش سرعت و جذب مشتریان مورد استفاده قرار می گیرند. از تجهیزات کافه می توان به لوازم مربوط به قهوه، تجهیزات برودتی و تهویه، تجهیزات شست و شو، ابزارهای نظافت، ظروف مربوط به تهیه غذا، ظروف مخصوص سرو، دستگاه های مربوط به پخت و پز و صندلی های راحتی اشاره نمود.
تجهیزات رستوران نیز شامل خط پخت، انواع لوازم سرما ساز، ظروف رستورانی، لوازم سرخ کردنی، فر، تجهیزات میکس کردن، ظروف پخت و پز، فریزر، یخچال صنعتی، اسلایسر، میزکارهای تهیه غذا، غذاساز صنعتی، کابینت و قفسه، سینک های ظرف شویی و روشویی، تجهیزات نظافتی، لوازم ایمنی، تجهیزات شست و شو، ظروف مخصوص سرو و ظروف مخصوص تهیه غذا می باشد.

جستجو